Загальні зауваження
Це третя частина питання. Відповідь на другу частину можна почитати тут.
Там ми зазначали, що ФОП підрядник може використовувати обладнання, автомобіль замовника для виконання робіт для замовника. Таке використання є подібним до безоплатної оренди (позички).
Там ми також зазначали, що передачу обладнання, автомобіля у використання від замовника до ФОП доречно оформляти актами приймання-передачі. Так само і повернення оформляється актом.
Чи на кожен об’єкт складати акти?
Це питання вирішується виключно договором.
Можна складати на кожен об’єкт. Але якщо об’єкти слідують один за одним, можна передати ФОП у використання один раз, після чого він використовуватиме обладнання і авто для їх використання на всіх об’єктах замовника.
Причому якщо обладнання і авто передані для використання при виконанні робіт для замовника, ФОП не може їх використовувати за іншим призначенням.
Чи може замовник заправляти паливом передане авто?
Якщо замовник заправлятиме передане в користування власне авто із власного місця зберігання пального, то така передача пального з точки зору ПКУ буде вважатися реалізацією пального (див. пп. 14.1.212 ПКУ). В такому разі замовник повинен буде зареєструватися платником акцизного податку.
Але, на наш погляд, операції реалізації для замовника не буде, якщо замовник попередньо оплатить пальне сторонній АЗС, і заправляти переданий в користування автомобіль буде така АЗС. Або ж замовник придбає талони на пальне, які передасть ФОП; ФОП заправлятиметься на сторонній АЗС, використовуючи такі талони. Докладніше про талони – тут.
Своєю чергою, ФОП звітуватиме перед замовником про використання пального, в порядку, погодженому договором. Наприклад, договором може передбачатися, що ФОП оформлятиме роботу авто подорожніми листами, в яких прописуватиметься маршрут, показники спідометра, залишки, заправку і використання пального. Копії подорожніх листів прикладатимуться до звіту, що його ФОП періодично надаватиме замовнику, який міститиме всі дані про використання авто і використання пального. На підставі цього звіту замовник списуватиме вартість пального на свої витрати.
Звіт доречно складати під кожен акт виконаних робіт.
Але податкова служба може мати іншу думку з наведеного питання, тому для уникнення непорозумінь може бути доречним отримати індивідуальну податкову консультацію з наведеного питання.
Хоча, звісно, найбезпроблемніший варіант такий, за яким ФОП заправляє авто за рахунок власних коштів, адже саме він отримав авто в користування і має дбати про витрати на його заправку. Натомість ФОП-підрядник може збільшити ціну своїх послуг на вартість використаного пального.
Можливий ще варіант, коли автомобіль заправляє виключно юридична особа, а ФОП звітує перед нею за його раціональне використання, як ми написали вище.
Загалом, операцій з фізичною передачею пального між СГ бажано уникати, тому що така реалізація пального потребує реєстрації платником акцизного податку того СГ, який передає пальне.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити