• Посилання скопійовано

Підприємець-«єдиноподатник» ІІ групи бажає відкрити магазин: що для цього треба?

Фізособа - підприємець на єдиному податку (ІІ група) бажає відкрити продуктовий магазин. Які умови його відкриття? Чи обов’язково потрібно встановлювати РРО?

Як зазначено в п. 5 Порядку провадження торгівельної діяльності, затвердженого постановою КМУ від 15.06.2006 р. №833, суб'єкт господарювання провадить  торговельну  діяльність після  його  державної  реєстрації,  а  у  випадках,  передбачених законодавчими актами, за наявності відповідних дозвільних документів (ліцензії, торговельного патенту тощо). 

Крім того, згідно із п. 10 зазначеного Порядку, суб'єкти господарювання повинні забезпечити: 

- відповідність приміщення (місця) для провадження діяльності у сфері торгівлі і ресторанного господарства необхідним санітарним нормам, а   технічного  стану  приміщення  (місця),  будівлі та устаткування - вимогам нормативних документів щодо зберігання, виробництва та продажу відповідних товарів, а також охорони праці; 

- наявність на видному та доступному місці куточка покупця, в якому розміщується інформація  про найменування  власника   або уповноваженого ним органу,  книга відгуків та пропозицій, адреси і номери телефонів органів, що забезпечують захист прав споживачів; 

- розміщення ліцензії  відповідно до встановлених законодавством вимог; 

- продаж товарів та їх обмін згідно з установленими правилами і нормами. 

Звісно, до того, як розпочинати торгівельну діяльність, радимо ознайомитися із зазначеним Порядком повністю, а деякі з вимог, які він встановлює, розглянемо нижче.  

Декларація відповідності матеріально-технічної бази суб’єкта господарювання

До початку роботи магазина потрібно подати декларацію відповідності матеріально-технічної бази суб’єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки. Це передбачено Порядком подання і реєстрації декларації відповідності матеріально-технічної бази суб’єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки, який затверджено постановою КМУ від 05.06.2013 р. №440.

Декларація розробляється суб’єктом господарювання і подається ним або надсилається рекомендованим листом за місцем розташування об’єкта нерухомості до державного адміністратора або територіального органу Державної служби України з надзвичайних ситуацій (ДСНС).

Така декларація не подається:

• у разі використання торговельних місць, кіосків та контейнерів, якщо їх розміщено на ринку відповідно до схеми, погодженої з органом державного пожежного нагляду;

• орендарем об’єкта нерухомості (особою, яка використовує об’єкт нерухомості за цивільно-правовим договором, що не передбачає перехід права власності на такий об’єкт). Але за умови, що декларацію на об’єкт нерухомості зареєстровано його власником;

• у разі використання об’єктів, що в установленому законодавством порядку приймаються в експлуатацію після завершення будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту.

Порядок її подання визначено у п. 2 – 10 Порядку №440.

Дозвіл СЕС

На підставі ст. 15 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» від 24.02.1994 р. №4004-XII відкриття нового магазину потрібно погодити із СЕС. На сьогодні немає затвердженого порядку щодо такого погодження. На практиці таке погодження реалізується за допомогою видачі висновку щодо відповідності магазину (і торгівельного обладнання, і персоналу, який у ньому працюватиме) санітарним нормам. 

Не забуваємо: суб'єкт господарювання зобов'язаний забезпечити наявність у працівників, що здійснюють продаж продовольчих товарів, особистих медичних книжок установленого зразка, організацію і своєчасність проходження ними медичних оглядів та контроль за допуском їх до роботи за наявності необхідного медичного висновку. Медичні книжки пред'являються на вимогу працівників санітарно-епідеміологічної служби.

Отримання ліцензії

На сьогодні всі види діяльності, які підлягають ліцензуванню встановлено статтею 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» від 02.03.2015 №222-VIII (далі – Закон №222).

Відповідно до п. 7. ч.1 цієї статті Закону №222 підлягає й виробництво і торгівля спиртом етиловим, коньячним і плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами. Така діяльність ліцензується відповідно до Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів»

Водночас, зазначені товари є підакцизними, а тому платникам єдиного податку, як правило, заборонено ними торгувати. Крім єдиного виключення: діяльності фізичних осіб – підприємців, пов'язаної з роздрібним продажем пива та столових вин (пп. 3 пп. 291.5.1 ПКУ). Нагадаємо, що з 01.07.2015 р. пиво теж стало ліцензійним товаром, а отже, якщо підприємець – платник єдиного податку у магазині передбачає продавати у роздріб пиво та столові вина, йому теж потрібна ліцензія.

РРО

На сьогодні фізособи-підприємці − єдиноподатники ІІ і ІІІ груп, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, чеків, жетонів тощо) при продажу товарів звільнені від застосування РРО. 

Але є особливості. На таку пільгу фізособи-підприємці − єдиноподатники ІІ та ІІІ груп мають право тільки до моменту перевищення обсягу їх доходу понад 1 млн. гривень. Податківці зазначають, що з метою визначення необхідності застосування РРО такі платники повинні самостійно визначити перевищення обсягу доходу понад 1 млн. гривень. При цьому враховується обсяг доходу за поточний звітний податковий рік.

Обсяг доходу з метою застосування критерію (понад 1 млн. гривень) визначається з урахуванням всіх доходів, які відповідно до п. 292.1 ПКУ включаються до складу доходу фізособи-підприємця − єдиноподатника.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Русанова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Спрощена система/ФОП на єдиному податку

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ФОП на єдиному податку»