Відповідно до пп. 63.3 ПКУ з метою проведення податкового контролю платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік у контролюючих органах за місцезнаходженням юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, місцем проживання особи (основне місце обліку), а також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об'єктів оподаткування або об'єктів, які пов'язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку).
Об'єктами оподаткування і об'єктами, пов'язаними з оподаткуванням, є майно та дії, у зв'язку з якими у платника податків виникають обов'язки щодо сплати податків та зборів. Такі об'єкти за кожним видом податку та збору визначаються згідно з відповідним розділом цього Кодексу.
Платник податків зобов'язаний стати на облік у відповідних контролюючих органах за основним та неосновним місцем обліку, повідомляти про всі об'єкти оподаткування і об'єкти, пов'язані з оподаткуванням, контролюючі органи за основним місцем обліку згідно з порядком обліку платників податків.
Заява про взяття на облік платника податків за неосновним місцем обліку подається у відповідний контролюючий орган протягом 10 робочих днів після створення відокремленого підрозділу, реєстрації рухомого чи нерухомого майна чи відкриття об'єкта чи підрозділу, через які провадиться діяльність або які підлягають оподаткуванню.
Згідно з приписами ч. 1 ст. 52 ЦКУ фізична особа - підприємець відповідає за зобов'язаннями, пов'язаними з підприємницькою діяльністю, усім своїм майном, крім майна, на яке згідно із законом не може бути звернено стягнення.
Відповідно до ч. 1 ст. 320 ЦКУ власник має право використовувати своє майно для здійснення своєї підприємницької діяльності, крім випадків, встановлених законом. Законом можуть бути встановлені умови використання власником свого майна для здійснення підприємницької діяльності.
Зі змісту наведених норм права слідує, що фізична особа-підприємець для здійснення підприємницької діяльності вправі використовувати належне їй як на праві власності майно, крім визначених законом випадків, в тому числі власні чи запозичені готівкові кошти, а майно, отримане підприємцем на інших законних підставах, у т.ч. за договорами оренди тощо.
Водночас, слід враховувати, що Постановою НБУ №7 від 15.01.2020 року "Про внесення зміни до Інструкції про порядок відкриття і закриття рахунків клієнтів банків та кореспондентських рахунків банків – резидентів і нерезидентів", що набрала чинності з 17 січня 2020 року, передбачає:
1) ФОП може витрачати кошти з "підприємницького" рахунку лише для здійснення підприємницької/незалежної професійної діяльності. Водночас після сплати всіх податків та зборів вони мають право перерахувати кошти з поточного рахунку, відкритого для здійснення підприємницької/незалежної професійної діяльності, на поточний рахунок, відкритий цією особою для власних потреб;
2) За поточними рахунками ФОП в національній валюті можна здійснювати всі види розрахунково-касових операцій, крім операцій, пов'язаних із власними потребами;
3) Суб'єкти господарювання, які мають поточні рахунки в банках і зберігають на цих рахунках кошти, можуть здійснювати розрахунки за своїми грошовими зобов'язаннями, що виникають у господарських відносинах, у безготівковій формі, а також у готівковій формі відповідно до вимог та обмежень визначених Положенням про ведення касових операцій у національній валюті України, затвердженим постановою Правління НБУ від 29.12.2017 р. №148.
Таким чином, укладаючи договори оренди приміщення, стороною якого виступає не ФОП, а саме фізособа, можуть бути використані у підприємницькій діяльності, проте оплата за таку оренду не може здійснюватись з власного рахунку, лише з підприємницького рахунку ФОПа.
Відповідно, подання повідомлення за формою №20-ОПП може бути лише у випадку, коли саме у ФОПа виникає об’єкт оподаткування, а отже, саме ФОП уклав такий договір оренди та підписав його з оплатою за таку оренду виключно зі свого підприємницького рахунку.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити