Відповідно до п. 296.10 ПКУ РРО не застосовуються платниками єдиного податку – ФОП незалежно від обраного виду діяльності, якщо обсяг їхнього доходу протягом календарного року не перевищує 1 млн грн. У разі перевищення в календарному році обсягу доходу понад 1 млн грн застосування РРО для такого платника єдиного податку є обов'язковим.
Застосування РРО розпочинається з першого числа першого місяця кварталу, наступного за виникненням такого перевищення, та продовжується у всіх наступних податкових періодах протягом реєстрації суб'єкта господарювання як платника єдиного податку.
Норми цього пункту не поширюються на платників єдиного податку, які здійснюють реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, а також лікарських засобів та виробів медичного призначення.
ДФС в ІПК від 06.03.2018 р. №904/Г/99-99-14-05-01-14/ІПК повідомляє, що ФОП - платники єдиного податку другої та третьої груп, які в календарному році перевищили обсяг доходу 1 млн грн, зобов'язані з першого числа першого місяця кварталу, наступного за виникненням такого перевищення, при здійсненні своєї госпдіяльності застосовувати РРО.
Водночас, у разі здійснення розрахунків за реалізовані товари (надані послуги) в безготівковій формі шляхом перерахування коштів з поточного рахунку на поточний рахунок, або внесення коштів до банку для подальшого їх перерахування на поточні рахунки, РРО не застосовується.
Отже, якщо з 1 січня 2019 року ФОП не буде проводити розрахункові операції, то відповідно, і РРО йому реєструвати не потрібно.
Нагадаємо, що розрахункові операції можуть бути як готівковими, так і безготівковими. Так, відповідно до ст. 2 Закону про РРО розрахункова операція – це:
- приймання від покупця:
- готівкових коштів,
- платіжних карток,
- платіжних чеків,
- жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг),
- видача готівкових коштів за повернутий покупцем товар (ненадану послугу),
- у разі застосування банківської платіжної картки - оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця. Це здійснюється за допомогою POS-терміналу;
- у разі повернення товару (відмови від послуги), оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця;
Найчастіше здійснюються розрахункові операції двох видів:
- готівкові розрахункові операції, коли здійснюється розрахунок готівкою – паперовими банкнотами та металевими монетами;
- безготівкові розрахункові операції, коли здійснюється розрахунок платіжними картками. Для цього ФОП повинен укласти з банком договір банківського еквайрингу та встановити POS-термінал, щоб приймати від покупців платіжні картки.
Для реєстрації обидвох видів розрахункових операцій потрібний РРО. Отже, якщо ФОП з 01.01.2019 р. відмовиться від приймання готівки та використання POS-терміналу, йому не потрібно буде застосовувати РРО навіть при перевищенні річного обороту в розмірі 1 млн грн.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити