• Посилання скопійовано

Какие виды расчетов могут осуществлять предприниматели на общей системе налогообложения?

Какие виды расчетов могут осуществлять предприниматели на общей системе налогообложения?

Частные предприниматели на общей системе налогообложения могут осуществлять расчеты как наличными средствами, так и безналичными. При наличных расчетах, в т. ч. с применением платежных карточек, предпринимателю на общей системе налогообложения нужно применять РРО в соответствии с Законом Украины от 06.07.95 г. №265/95-ВР «О применении регистраторов расчетных операций в сфере торговли, общественного питания и услуг».

Помните, что согласно ст. 9 Закона о РРО регистраторы расчетных операций и расчетные книжки, в частности, не применяются:

1) при осуществлении торговли продукцией собственного производства и оказании услуг предприятиями, учреждениями и организациями всех форм собственности, кроме предприятий торговли и общественного питания, в случае проведения расчетов в кассах этих предприятий, учреждений и организаций с оформлением приходных и расходных кассовых ордеров и выдачей соответствующих квитанций, подписанных и заверенных печатью в установленном порядке;

2) при продаже товаров (оказании услуг) физическими лицами — предпринимателями, уплачивающими фиксированный налог;

3) при продаже товаров (кроме подакцизных) (оказании услуг) лицами, получившими льготный торговый патент для продажи товаров (оказания услуг) в соответствии с Налоговым кодексом Украины;

4) при осуществлении физическими лицами торговли продуктовыми или промышленными товарами за наличные средства на рынках, если такие физические лица уплачивают рыночный сбор в соответствии с законодательством;

5) при продаже в киосках, с лотков и разносок газет, журналов и других изданий, открыток, конвертов, знаков почтовой оплаты, если удельный вес такой продукции составляет свыше 50 процентов от общего товарооборота при отсутствии продажи алкогольных напитков и подакцизных непродовольственных товаров, а также при продаже жетонов и проездных билетов в кассах метрополитена;

6) при продаже товаров в системах электронной торговли (коммерции).

Также отметим, что в некоторых случаях при осуществлении наличных расчетов предпринимателю следует приобретать торговые патенты. Торговые патенты нужны, в частности, в следующих случаях:
— торговле в пунктах продажи товаров;
— оказании бытовых услуг;
— осуществлении деятельности в сфере развлечений.

Порядок приобретения и применения торговых патентов регулируется ст. 267 НКУ.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Кондзелка Мар'яна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Спрощена система/ФОП на загальній системі

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ФОП на загальній системі»

  • Мінімальна заробітна плата у роздрібній торгівлі з 1 жовтня 2025 року
    Чи правильно те, що ФОП на загальній системі оподаткування, які займаються роздрібною торгівлею алкогольними та тютюновими товарами, з 1 жовтня 2025 року зобов’язані платити найманим працівникам заробітну плату не менше 16 000 грн?
    02.10.20253704
  • Закриття кредиторської заборгованості перед ФОП, що припинив діяльність
    Підприємство на загальній системі має кредиторську заборгованість за послуги перед ФОП, який припинив свою діяльність. Акти наданих послуг та інші документи підписані. Як правильно закрити (погасити) цю заборгованість, якщо ФОП не може її отримати на свій підприємницький рахунок?
    29.09.2025358
  • Як рахувати мінімальний дохід "загальносистемника" з ліцензією з 01.10.2025 року?
    Згідно з ст. 42 Закону №3817, розмір загального місячного оподатковуваного доходу СГ, зареєстрованого як ФОП, що не має найманих працівників, який отримав ліцензію на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями або на право роздрібної торгівлі сидром та перрі (без додавання спирту), або на право роздрібної торгівлі тютюновими виробами, або на право роздрібної торгівлі рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, або на право роздрібної торгівлі пальним, має становити не менше 2 розмірів МЗП, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року. Це мається на увазі чистий дохід на місяць - 2 МЗП (16000 грн в 2025 р.) з якого потрібно сплатити ПДФО, ВЗ та ЄСВ?
    22.09.20251 1684
  • Чи можуть податківці під час перевірки ФОП збільшити витрати замість знятих?
    ФОПу–загальносистемнику під час перевірки зняли із витрат суму амортизації ОЗ, придбаного в лізинг. Водночас, податківці зазначили (в усній формі), що ФОП мав включати до витрат не амортизацію, а лізингові платежі. Якщо це так, то чи мають податківці включити до витрат суму лізингових платежів (5000 грн) замість знятої амортизації (1700 грн)?
    17.09.202559
  • ФОП – «загальносистемник» придбав ОЗ в лізинг: що включати до витрат?
    ФОП на загальній системі придбав ОЗ в лізинг для ведення госпдіяльності. Яку суму такий ФОП може включати до витрат – лізингові платежі чи амортизацію? Якщо амортизацію, то коли її нараховувати, адже право власності переходить до ФОП лише після повної оплати?
    17.09.202526