Згідно з пп. 177.10 ПКУ підприємці на загальній системі зобов’язані вести Книгу обліку доходів і витрат та мати підтверджуючі документи щодо походження товару. Ця Книга та порядок її заповнення затверджені наказом Міндоходів №481. Записи про отримані доходи та документально підтверджені витрати здійснюються за підсумком робочого дня, протягом якого отримано дохід, на підставі первинних документів.
Наведемо приклад заповнення Книги за діяльністю підприємця, який торгує канцтоварами та книгами в рамках одного місяця (дати у прикладі умовні):
- продано та отримано оплату за зошити — 12 500 грн (5 000 шт по 2,50 грн — перша партія);
- отримано аванс за зошити — 750 грн (500 шт по 1,50 грн — друга партія);
- відвантажено покупцю книги — 2 500 грн;
- повернуто кошти покупцю за браковані канцтовари — 250 грн;
- придбано та оплачено постачальнику кошти за зошити — 8 000 грн (8 000 шт по 1,00 грн);
- виплачено ЗП працівнику — 4 000 грн та сплачено ЄСВ — 880 грн;
- оренда складу за грудень та січень наступного року — 2 000 грн;
- оплата реклами — 500 грн;
- розрахунково-касове обслуговування банку — 100 грн.
Період обліку (день, місяць, квартал, рік) |
Сума доходу, отриманого від здійснення господарської діяльності або незалежної професійної діяльності |
Сума повернутих коштів за товари (роботи, послуги) |
Загальна сума отриманого доходу, яка підлягає декларуванню (гр. 2 - гр. 3) |
Витрати, пов'язані з господарською діяльністю або провадженням незалежної професійної діяльності |
Сума чистого оподатковуваного доходу (гр. 4 - гр. 6 - гр. 7 - гр. 8) |
|||
реквізити документа, що підтверджує понесені витрати |
сума витрат, пов'язаних з придбанням товарів (робіт, послуг) |
витрати на оплату праці найманих осіб |
інші витрати, пов'язані з одержанням доходу |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
1.12.2019 |
12500,00 |
|
12500,00 |
БВ №30 від 23.10.2017 |
5000,00* |
|
|
|
4.12.2019 |
750,00 |
|
750,00 |
БВ №11 від 30.11.2017 |
500,00* |
|
|
|
11.12.2019 |
|
250,00 |
-250,00 |
|
|
|
|
|
29.12.2019 |
|
|
|
|
|
4880,00** |
1000,00*** 500,00 100,00 |
|
Сумарний підсумок за місяць |
13250,00 |
250,00 |
13000,00 |
|
5500,00 |
4880,00 |
1600,00 |
1020,00 |
* - тільки витрати, які пов’язані з отриманим доходом: придбано 8000 шт зошитів, проте продано 5000 шт (перша партія), саме 5000 грн можна віднести до витрат 01.12.2017 р., а 04.12.2017 р. до витрат відноситься вартість другої партії – 500 шт по 1 грн = 500 грн. ** - понесені у звітному місяці витрати на ЗП та ЄСВ (4000,00 + 880,00) *** - аванс сплачений за оренду наступного періоду не відображається у поточному |
Пам’ятайте! Авансові платежі з ПДФО, які підприємець сплачує протягом року (до 20 квітня, до 20 липня і до 20 жовтня), розраховуються за фактичними даними Книги.
Відповідно до п. 7 Порядку №481, фізичні особи - підприємці, зареєстровані як платники ПДВ, не включають до витрат і доходу суми ПДВ, що входять до ціни придбаних або проданих товарів (робіт та послуг) – тобто всі записи в Книзі здійснюються без ПДВ.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити