• Посилання скопійовано

Компенсуючі ПЗ на безоплатно отримане обладнання

Підприємство безкоштовно ввозить від нерезидента обладнання на територію України за договором суборенди на невизначенний період, яке обліковуватиме на позабалансовому рахунку 023. Обладнання здаватиметься в суборенду резиденту. ПДВ та митні платежі заплачено, ПК відобразили. Коли виникають компенсуючі ПЗ?

Відповідно до пп. 189.1 ПКУ, у разі здійснення операцій відповідно до пп. 198.5 ПКУ база оподаткування за необоротними активами визначається виходячи з балансової (залишкової) вартості, що склалася станом на початок звітного (податкового) періоду, протягом якого здійснюються такі операції (у разі відсутності обліку необоротних активів - виходячи із звичайної ціни), а за товарами/послугами - виходячи з вартості їх придбання.

Чи виникатимуть ПЗ з ПДВ залежатиме від того, де та як використовуватиметься безоплатно отримане обладнання. 

Оскільки безоплатно отримане обладнання використовуватиметься в господарській діяльності, тобто здаватиметься в оренду, то податкові зобов’язання за пп. 198.5 ПКУ не нараховуються. Щодо цього у листах ДФС від 13.04.2016 р. № 8220/6/99-99-19-03-02-15 та від 14.09.2017 р. № 1959/6/99-99-15-03-02-15/ІПК зазначено, що база оподаткування ввезених на територію України товарів визначається за загальним правилом – виходячи з їх договірної вартості, без урахування величини митної вартості.

Для товарів ввезених нa митну територію Укpаїни, ціна пpидбання визначається як вартість мaйна, за якoю таке мaйно набуте y власність, тoбто ціна, зaзначена в дoговорі на пpидбання товару (кoнтрактна вартість).

Отже, оскільки обладнання використовується в господарській діяльності, то немає підстав для нарахування податкових зобов’язань за пп. 198.5 ПКУ.

 

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Відшкодування комунальних послуг орендарем: що з ПДВ?
    ТОВ-орендодавець, платник ПДВ, виставляє орендарю окремий рахунок на відшкодування комунальних послуг (за воду та електроенергію). Надавач комунальних послуг ОСББ, неплатник ПДВ. Як визначити базу оподаткування ПДВ даної операції?
    22.04.2024926
  • Повернення предмета лізингу: бухоблік та ПДВ
    Приватним нотаріусом було проведено вилучення та повернення від лізингоодержувача на користь лізингодавця товар – об'єкт фінлізингу. Лізингодавець зареєстрував податкові зобов'язання на лізингоодержувача в повному обсязі. Лізингоодержувач не складав акт на повернення товару. Які дії та проведення будуть у лізингоодержувача та лізингодавця?
    18.04.202429
  • ПН на реекспорт продукції, виготовленої з давальницької сировини
    Підприємство в митному режимі переробки ввозить на митну територію сировину нерезидента, переробляє і вивозить продукцію переробки в митному режимі реекспорту. Чи потрібно на операцію реекспорту складати податкову накладну?
    18.04.202428
  • Як скласти ПН на аванс, коли вартість робіт достовірно невідома?
    Замовником перераховано аванс за будівництво нежитлового об’єкта. Загальна вартість будівництва достовірно невідома, акти будуть закриватись щомісяця поетапно по формі КБ. На суму передплати виписано ПН на всю суму передплати з кількістю 1, одиниця виміру грн. Як має бути складена ПН за умови авансової оплати? На яку дату здійснюється РК: на дату проміжного акту чи на дату останнього акту за всіма ПН?
    17.04.20249075
  • ПДВ та облік при передачі продукції, якщо оплачує третя сторона
    Підприємство виробляє медичні меблі. За тристороннім договором покупцем (замовником) є лікарня, а оплачує благодійний фонд. Рахунок виставляється фонду, який оплачує 70% рахунку, потім меблі виробляються і передаються лікарні. Після підписання тристороннього акту прийому-передачі, фонд оплачує залишок 30%. Які особливості ПДВ? Як відображати в бухобліку?
    17.04.202434