• Посилання скопійовано

Як визначити дохід підприємцеві-"єдиннику" при розрахунках через термінали

Підприємець-"єдинник" використовує платіжні термінали при здійсненні розрахунків з покупцями. На яку дату слід відображати отримання доходів: на дату Z-звіту чи на дату надходження коштів на розрахунковий рахунок підприємця? Яку суму слід включати до доходів: з урахуванням комісії банку чи без неї?

Відповідно до пп. 3 п. 6  Порядку ведення книги обліку доходів для платників єдиного податку першої, другої та третьої груп, які не є платниками податку на додану вартість від 19.06.2015 р.  №579 у графі 2 Книги зазначається отримана сума коштів за продані товари, виконані роботи, надані послуги.

Згідно з п. 292.1 ПКУ дохід фізособи - підприємця - це дохід, отриманий протягом податкового (звітного) періоду у грошовій формі (готівковій та/або безготівковій); матеріальній або нематеріальній формі, визначеній п. 292.3 ПКУ.

ДФС у Рівненській області у листі від 27.04.2016 р. №83/14з/17-00-13-03-05 розглянула питання щодо визначення доходу фізособою – підприємцем на спрощеній системі оподаткування у разі використання платіжних терміналів при здійсненні розрахунків за товари (роботи, послуги).

Податківці роз'яснили, що у такому разі датою отримання доходів є дата надходження коштів на розрахунковий рахунок платника єдиного податку.

Також, якщо при здійсненні розрахунків за товари (роботи послуги) із використанням платіжних терміналів з суми виручки банком утримується комісійна винагорода за послуги з розрахункового обслуговування, то доходом фізособи – підприємця є повна сума виручки (з врахуванням комісії, утриманої банком).

Аналогічні думки щодо дати визнання доходу висловлюють дніпропетровські податківці тут>>

Але є лояльніша позиція податківців, що наведена у "ЗІР", підкатегорія 107.04: "у разі використанні платіжних терміналів при здійсненні розрахунків за товари (послуги) доходом фізичної особи – платника – єдиного податку вважається вся сума, що надійшла на розрахунковий рахунок".

Проте до цієї думки слід підходити з обережністю. На думку автора, правильно буде відображати у Книзі доходів повну суму виручки (без вирахування комісії), оскільки саме такий дохід отриманий підприємцем, що підтверджується даними Z-звіту.

Якщо банк утримує комісію з коштів, які надійшли на поточний рахунок, то це є лише формою розрахунку з банком за надані послуги еквайрингу. До того ж така комісія розраховується від повної суми доходу підприємця.

Можливо, що у майбутньому податківці змінять думку (адже роз'яснення у "ЗІР" не мають статусу податкових консультацій). У цьому випадку під час перевірки можуть бути донараховані доходи, а також можливі штрафні санкції за заниження суми єдиного податку, зокрема, для ІІІ групи платників єдиного податку. Також може статися так, що підприємцем перевищено допустимий обсяг для перебування у певній групі платників єдиному податку (після врахування у доходах комісій банку) – з усіма наслідками, що випливають з цієї ситуації. Отже, ми рекомендуємо відображати у Книзі обліку повну суму виручки за даними Z-звіту, з урахуванням комісії банку, але на дату фактичного отримання грошових коштів на рахунок у бунку.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Готівковий обіг та каса

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Готівковий обіг та каса»

  • Чи можна компенсувати витрати за копією фіскального чека?
    ТОВ – неплатник ПДВ компенсує працівнику витрати, понесені у відряджені. Працівник надав копію фіскального чека. Чи може підприємство використати таку копію або витяг з електронного кабінету платника податків для компенсації витрат?
    21.11.2024671
  • Чи можна відмовитися від застосування касового методу?
    ТОВ працює з покупцями, що здійснюють оплату з казначейського рахунку. Інколи один і той же покупець проводить оплату з різних рахунків. Через це виникає багато помилок. Чи може підприємство орієнтуватися лише на першу подію? Які наслідки незастосування касового методу при оплаті з казначейського рахунку?
    15.10.2024688
  • Що робити, якщо «заглючив» РРО?
    Стався збій в роботі РРО, внаслідок чого виторг ФОПа за 30.09.2024 р. був включений у Z-звіт за 01.10.2024 р. Як правильно задокументувати цю операцію? Як заповнити книгу доходів?
    14.10.20247632
  • Як виправляти помилки в чеках РРО?
    Покупцю видали чек, у якому помилково зазначили форму оплати, наприклад, замість готівкової форми зазначили оплату карткою або навпаки. Чи можна провести повернення чека для зміни форми оплати без повернення товару? Чи можна зробити повернення чека, якщо вже пройшов місяць від дати видачі помилкового?
    27.09.2024577
  • Порушено порядок внесення виручки на рахунок підприємства: як виправити?
    Касир отримав кошти з каси для подальшої здачі на поточний рахунок підприємства. Проте він вніс кошти на особисту платіжку картку та перерахував на рахунок підприємства з призначенням платежу - «Власні кошти». Як виправити помилку?
    19.09.2024705