• Посилання скопійовано

Штамп на вкладиші до трудової книжки: чи обов’язковий?

На підприємстві через відсутність штампу «Виданий вкладиш» відмовляються зазначати вкладиш до трудової книжки. Чи буде порушенням зробити запис «Виданий вкладиш» від руки? Чи потрібно завіряти запис чи штамп печаткою, чи підписом та датою? Сьогодні мало хто погодиться купувати такий штамп, коли трудові книжки не ведуться

У разі, коли у трудовій книжці заповнені всі сторінки відповідних розділів, її доповнюють вкладишем (п. 3.1 Інструкції №58). Вкладиш вшивається у трудову книжку, заповнюється і ведеться власником або   уповноваженим   ним   органом   за місцем роботи працівника у такому ж порядка, що і трудова книжка. Вкладиш без трудової книжки недійсний.

Про кожний виданий вкладиш на першій сторінці (титульному аркуші) трудової книжки зверху ставлять штамп розміром 10×25 мм з написом «Виданий вкладиш», тут зазначають серію та номер вкладиша. У разі кожної наступної його видачі має ставитися другий штамп і зазначатися серія та номер вкладиша (п. 3.2 Інструкції №58).

Зробити запис вручну, без застосування штампу, Інструкцією №58 не передбачено. Також не передбачено відмовляти працівнику в правильному оформленні трудової книжки та вкладишу до нього через відсутність зазначеного штампу. Отже, штамп на підприємстві повинен бути обов’язково.

Про неведення трудових книжок зазначимо, що таке право роботодавець має лише щодо працівників, які прийняті на роботу після 10.06.2021 р. Працівники, які прийняті на роботу до цієї дати, їх облік, ведення та зберігання покладено на роботодавця, допоки не буде проведено так звану «інвентаризацію» трудових книжок (щодо правильності їх заповнення, а у разі виявлення помилок їх виправлення) та не буде подана інформація через веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду у вигляді сканованих або оцифрованих копій трудової книжки, довідок тощо. На це розділом ІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону №1217 передбачено, що протягом 5 років. 

У разі, якщо така трудова вже внесена в реєстр, то відповідно до ст. 48 КЗпП зазначено, що роботодавець на вимогу працівника зобов’язаний вносити до трудової книжки, що зберігається у працівника, записи про прийняття на роботу, переведення та звільнення, заохочення та нагороди за успіхи в роботі.  Після чого трудова книжка повертатиметься працівнику.

Тож, за порушення обліку, зберігання та видачі трудових книжок працівникам роботодавці притягуються до фінансової відповідальності за порушення інших вимог законодавства у розмірі 1 МЗП за кожне таке порушення (абз. 8 ч. 2 ст. 265 КЗпП). Крім того, на посадових осіб підприємства накладається адмінштраф за ст. 41 КпАП у розмірі від 510 грн до 1700 грн.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Скасування звільнення: як анулювати запис про трудові відносини в ПФУ та Дія?
    До ПФУ було подано "Відомості про трудові відносини" щодо звільнення працівника. Однак того ж дня працівник змінив своє рішення і наказ про звільнення було скасовано. Як тепер відновити статус працівника як чинного в реєстрах ПФУ та, відповідно, в застосунку "Дія"?
    01.07.202527
  • Оформлення виплати за е-лікарняним: чи достатньо заяви-розрахунку?
    Чи потрібно на підприємстві після отримання електронного лікарняного в особистому кабінеті на порталі ПФУ фіксувати факт призначення виплати наказом чи іншим документом? Чи достатньо подати заяву-розрахунок до ПФУ та повідомити про виплату?
    01.07.202535
  • Лікарняний суміснику без основного місця роботи
    Працівниця-сумісниця, яка перебуває у декретній відпустці, надала лікарняний для догляду за хворою дитиною. Вона не має основного місця роботи. Як розрахувати та оплатити такий лікарняний, якщо неможливо отримати довідку про середню заробітну плату з основного місця роботи?
    01.07.2025125
  • Відображення у штатному розписі посади мобілізованого працівника
    Чи коректно у штатному розписі встановлювати місячний фонд заробітної плати в розмірі 0,00 грн для посади, яку обіймає мобілізований працівник, котрому заробітна плата роботодавцем не нараховується?
    30.06.2025886
  • Укладення трудового договору з водієм
    Як прийняти водія на роботу? Чи потрібно встановлювати підсумований облік робочого часу? Як табелювати водія і оплачувати, якщо він буде виїжджати вночі? Які документи потрібно оформити для прийнятті водія?
    25.06.2025831