Главная Все консультации Учет и отчетность Первичные документы, типовые формы

Правила складання ТТН та видаткової накладної

Який порядок заповнення ТТН та видаткової накладної? Які обов’язкові реквізити цих документів? Чи допустимо заповнювати ТТН частково друкарським способом, а частково - від руки? Які помилки призводять до визнання цих документів недійсними?

ТТН

Згідно з визначенням, наведеним у розділі 1 Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні (Правила №363), товарно-транспортна накладна - єдиний для всіх учасників транспортного процесу документ, призначений для обліку товарно-матеріальних цінностей на шляху їх переміщення, розрахунків за перевезення вантажу та обліку виконаної роботи, та є одним із документів, що може використовуватися для списання товарно-матеріальних цінностей, оприбуткування, складського, оперативного та бухгалтерського обліку, що може бути складений у паперовій та/або електронній формі та має містити обов’язкові реквізити, передбачені цими Правилами.

Відповідно до п. 11.1 Правил №363, основним документом на перевезення вантажів є товарно-транспортна накладна, форму якої наведено в додатку 7 до цих Правил.

При цьому зазначено, що товарно-транспортну накладну суб’єкт господарювання може оформлювати без дотримання форми, наведеної в додатку 7 до цих Правил, за умови наявності в ній інформації про:

  • назву документа;
  • дату і місце його складання;
  • найменування (прізвище, ім’я, по батькові) Перевізника та/або експедитора, замовника, вантажовідправника, вантажоодержувача;
  • найменування та кількість вантажу, його основні характеристики та ознаки, які дають можливість однозначно ідентифікувати цей вантаж;
  • автомобіль (марка, модель, тип, реєстраційний номер), причіп/напівпричіп (марка, модель, тип, реєстраційний номер);
  • пункти навантаження та розвантаження із зазначенням повної адреси, посади, прізвища та підписів відповідальних осіб вантажовідправника, вантажоодержувача, водія та/або експедитора.

Відсутність реквізитів, зазначених у запитанні, (повна адреса розвантаження, найменування, прізвища та підпису вантажоодержувача) вже є підставою вважати ТТН, зазначену в запитанні, неоформленою. Решта відсутніх реквізитів таких наслідків можуть і не мати, якщо ці реквізити не зазначені як обов’язкові у договорі між перевізником та покупцем – замовником.

Водночас, Мінінфраструктури у листі від 11.03.2014 р. №2455/25/10-14 роз’яснювало, що вимоги стосовно заповнення товарно-транспортних накладних лише друкованим або іншим способом Правилами №363 не встановлюються.

Таким чином, ТТН може заповнюватись друкованим способом, від руки або комбіновано (частково від руки частково друкованим).

 

Виправлення помилки у ТТН

У випадку допущеної помилки, вважаємо, що виправити потрібно всі екземпляри складених ТТН. І рекомендуємо це зробити коректурним способом. Згідно з пп. 4.2 Положення №88, неправильний текст або цифри закреслюються і над закресленим надписується правильний текст або цифри. Закреслення здійснюється однією рискою так, аби можна було прочитати виправлене.

 

Видаткова накладна

Що ж до видаткової накладної, то тут форми її не передбачено – тобто підприємство самостійно вправі визначати форму та зміст видаткової накладної. Однак видаткова накладна як і будь-який первинний документ має містити обов’язкові реквізити, що наведено у ст. 2 Закону про бухоблік, а саме:

  • назву документа (форми);
  • дату складання;
  • назву підприємства, від імені якого складено документ;
  • зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції;
  • посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення;
  • особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Неістотні недоліки в документах, що містять відомості про господарську операцію, не є підставою для невизнання господарської операції, за умови, що такі недоліки не перешкоджають можливості ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції, та містять відомості про дату складання документа, назву підприємства, від імені якого складено документ, зміст та обсяг господарської операції тощо.

Доступ к полному тексту этой консультации возможен только для подписчиков электронного или бумажного «Дебет-Кредит». Если вы подписчик, пожалуйста, авторизуйтесь.

Или оформите подписку, перейдя по ссылке;  стоимость минимального пакета «Мой ассистент» составляет только 58 грн в месяц.

Спасибо за понимание.

Автор:
Станислав Горбовцов
Джерело
«Дебет-Кредит»
Рубрика:
Учет и отчетность / Первичные документы, типовые формы
Теги:
Первичные документы

30 днiв передплати безкоштовно!

Комментарии: 0

Новости по теме

Консультации по теме