• Посилання скопійовано

Придбання запчастини для авто у закордонному відрядженні: як оформити в бухобліку?

При перебуванні працівника у закордонному відрядженні на службове авто за готівку встановили пристрій, що контролює пересування автомобіля по дорогах ЄС. Як це оформити в бухобліку?

Перш за все, варто зазначити, що відповідно до ст. 7 Декрету №15-93, у розрахунках між резидентами і нерезидентами в межах торговельного обороту використовується як засіб платежу іноземна валюта та грошова одиниця України — гривня. При цьому такі розрахунки здійснюються лише через уповноважені банки. Тобто розрахунок з нерезидентом за допомогою готівки заборонено. Підприємство не може уповноважити працівника на придбання ТМЦ за кордоном ані за кошти підприємства, ані за власні кошти. Таку ж думку озвучують і податківці у сервісі "ЗІР" у підкатегорії 109.13.

НБУ у листі від 17.06.2016 р.  №25-0004/51559  зазначає про подвійні правила здійснення операцій з оплати ремонту та технічного обслуговування автомобілів за кордоном. 

Якщо такі операції не є імпортом товарів у розумінні ст. 1 Закону №959 (тобто йдеться про оплату фізособою, яка не є суб'єктом зовнішньоекономічної діяльності, від свого імені та для власного споживання послуг з ремонту і технічного обслуговування автотранспорту), то відповідні розрахунки за межами України не є розрахунками в межах торговельного обороту (до яких згідно з постановою №209 належать саме розрахунки за експорт, імпорт товару).

Такі операції здійснюються без укладання ЗЕД-договору і на них не поширюється обмеження ст. 7 Декрету щодо здійснення розрахунків між резидентами і нерезидентами в межах торговельного обороту через уповноважені банки.

Якщо ж зазначені розрахунки є імпортом товарів у розумінні Закону №959 (тобто йдеться про оплату послуг нерезидента від імені та за дорученням юрособи - резидента як українського суб'єкта ЗЕД), то вони є розрахунками в межах торговельного обороту згідно з постановою №209. Такі операції мають здійснюватися з укладанням зовнішньоекономічного (імпортного) договору і, крім того, на них поширюються усі вимоги, встановлені валютним законодавством України для розрахунків у межах торговельного обороту, у тому числі, і ст. 7 Декрету. Аналогічний підхід буде застосовуватися і до придбаної працівником запчастини. 

Тому, щоб не потрапити під відповідальність за порушення валютного законодавства, радимо понесені працівником витрати на придбання такої запчастини у його авансовому звіті не зазначати і не відображати як витрати на відрядження (в тому числі, у наказі про відрядження).

Для того, щоб компенсувати працівнику понесені ним витрати, є можливість оформлення купівлі-продажу цієї запчастини у працівника, як у звичайної фізособи. При цьому, оскільки дохід від такого продажу є оподаткованим ПДФО (податківці наполягають на ставці 18% та військовим збором (1,5%), варто це врахувати при встановленні ціни, за якою запчастина придбаватиметься.

Про порядок придбання ТМЦ у фізособи ми писали тут>>> 

Первинне оприбуткування такого пристрою відбувається або на рахунок 1521 з подальшим вводом в експлуатацію як основний засіб (рахунок 10), або на рахунок 1531 з подальшим вводом в експлуатацію як об’єкт інших необоротних матеріальних активів (рахунок 11).

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Бухгалтерський облік гарантійного та реєстраційного внеску
    Підприємство приймає участь в декількох аукціонах щодо оренди та придбання нерухомості державної та комунальної власності. Як відобразити в обліку сплату реєстраційного та гарантійного внеску?
    Сьогодні 15:233
  • Металеві вироби передано на доробку: як відобразити в обліку?
    Підприємство передало 21 т чорної труби сторонній організації для оцинкування. Виконавець надав акт виконаних робіт та накладну на повернення труби в кількості 21,8 т. Як відобразити цю операцію в обліку?
    25.04.2024161
  • Чи переводити МНМА до ОЗ, якщо після поліпшення вартість складає 40 000 грн?
    Підприємство мало на балансі об’єкт МНМА вартістю 10 000 грн, нарахувало амортизацію за методом 100%. За обліковою політикою вартісна ознака МНМА - 20 000 грн. Проведено поліпшення цього об’єкта, первісна вартість стала 40 000 грн. Чи потрібно переводити до складу ОЗ? Що з амортизацією? Як відображати в податковому обліку податку на прибуток (є різниці)?
    25.04.202456
  • Зробили фізособі передплату за оренду приміщення, а потім договір розірвали: які наслідки?
    ТОВ на загальній системі оподаткування уклало договір оренди нежитлових приміщень з фізособою. За умовами договору передплата складає 100000 грн. ТОВ сплачує фізособі 80500 грн, одночасно сплачує ПДФО 18000 грн та ВЗ 1500 грн. Передачі приміщення в оренду не відбулося, фізособа розірвала договір. Фізособа має повернути повну суму – 100000 грн чи лише те, що вона отримала – 80500? Як повернути зайво сплачені ПДФО та ВЗ? Чи можливо їх зарахувати в рахунок наступних платежів? Як відкоригувати ці доходи в додатку 4ДФ?
    24.04.202425
  • Як перевести в бухобліку товари до основних засобів?
    ТОВ, платник податку на прибуток і ПДВ, імпортувало товари (навантажувачі), призначені для подальшого продажу, оприбуткувавши на субрахунку 281. Згодом вирішено доукомплектувати їх, зарахувати до складу ОЗ і надавати в оренду. Як перевести із товарів до ОЗ? Які особливості оформлення, обліку та оподаткування?
    24.04.202448