• Посилання скопійовано

Придбання запчастини для авто у закордонному відрядженні: як оформити в бухобліку?

При перебуванні працівника у закордонному відрядженні на службове авто за готівку встановили пристрій, що контролює пересування автомобіля по дорогах ЄС. Як це оформити в бухобліку?

Перш за все, варто зазначити, що відповідно до ст. 7 Декрету №15-93, у розрахунках між резидентами і нерезидентами в межах торговельного обороту використовується як засіб платежу іноземна валюта та грошова одиниця України — гривня. При цьому такі розрахунки здійснюються лише через уповноважені банки. Тобто розрахунок з нерезидентом за допомогою готівки заборонено. Підприємство не може уповноважити працівника на придбання ТМЦ за кордоном ані за кошти підприємства, ані за власні кошти. Таку ж думку озвучують і податківці у сервісі "ЗІР" у підкатегорії 109.13.

НБУ у листі від 17.06.2016 р.  №25-0004/51559  зазначає про подвійні правила здійснення операцій з оплати ремонту та технічного обслуговування автомобілів за кордоном. 

Якщо такі операції не є імпортом товарів у розумінні ст. 1 Закону №959 (тобто йдеться про оплату фізособою, яка не є суб'єктом зовнішньоекономічної діяльності, від свого імені та для власного споживання послуг з ремонту і технічного обслуговування автотранспорту), то відповідні розрахунки за межами України не є розрахунками в межах торговельного обороту (до яких згідно з постановою №209 належать саме розрахунки за експорт, імпорт товару).

Такі операції здійснюються без укладання ЗЕД-договору і на них не поширюється обмеження ст. 7 Декрету щодо здійснення розрахунків між резидентами і нерезидентами в межах торговельного обороту через уповноважені банки.

Якщо ж зазначені розрахунки є імпортом товарів у розумінні Закону №959 (тобто йдеться про оплату послуг нерезидента від імені та за дорученням юрособи - резидента як українського суб'єкта ЗЕД), то вони є розрахунками в межах торговельного обороту згідно з постановою №209. Такі операції мають здійснюватися з укладанням зовнішньоекономічного (імпортного) договору і, крім того, на них поширюються усі вимоги, встановлені валютним законодавством України для розрахунків у межах торговельного обороту, у тому числі, і ст. 7 Декрету. Аналогічний підхід буде застосовуватися і до придбаної працівником запчастини. 

Тому, щоб не потрапити під відповідальність за порушення валютного законодавства, радимо понесені працівником витрати на придбання такої запчастини у його авансовому звіті не зазначати і не відображати як витрати на відрядження (в тому числі, у наказі про відрядження).

Для того, щоб компенсувати працівнику понесені ним витрати, є можливість оформлення купівлі-продажу цієї запчастини у працівника, як у звичайної фізособи. При цьому, оскільки дохід від такого продажу є оподаткованим ПДФО (податківці наполягають на ставці 18% та військовим збором (1,5%), варто це врахувати при встановленні ціни, за якою запчастина придбаватиметься.

Про порядок придбання ТМЦ у фізособи ми писали тут>>> 

Первинне оприбуткування такого пристрою відбувається або на рахунок 1521 з подальшим вводом в експлуатацію як основний засіб (рахунок 10), або на рахунок 1531 з подальшим вводом в експлуатацію як об’єкт інших необоротних матеріальних активів (рахунок 11).

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Горбовцов Станіслав

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Бухоблік та дисконтування довгострокової поворотної фінансової допомоги
    Підприємство отримало довгострокову поворотну фінансову допомогу (ПФД) на суму 1 000 000 грн терміном на 10 років. Як розрахувати суму дисконту згідно з вимогами НП(С)БО та якими бухгалтерськими записами відобразити операцію отримання та дисконтування зобов'язання за цією ПФД?
    Сьогодні 17:1119
  • Бухгалтерські проведення при виконанні робіт з фарбування
    Які бухгалтерські проведення застосовуються для відображення операцій з виконання робіт з фарбування металовиробів, за умови, що придбана фарба обліковується на Рахунку 28 "Товари"?
    Сьогодні 11:4530
  • Повернення ПДВ від іноземного постачальника: що в обліку?
    ТОВ (платник податку на прибуток та ПДВ) займається міжнародними вантажними перевезеннями. Оплату за дороги (автобан) здійснює у валюті зі свого разрахункового рахунку. Зараз компанія, якій оплачуються дані послуги, повертає суму сплаченого ПДВ. Як таку операцію показати в бухобліку?
    13.11.202518
  • Облік товару: від пачок до штук за одним кодом УКТ ЗЕД
    Підприємство оприбуткувало товар у пачках по 1000 штук у кожній (загалом 1 пачка = 3 одиниці товару, всього - 3000 одиниць). Реалізація планується поштучно. Як правильно відобразити в обліку та звітності перехід від пачок до штук за одним кодом УКТ ЗЕД, щоб уникнути розбіжностей при перевірці податковими органами?
    13.11.202538
  • Списання в бухобліку асфальтобетонного покриття
    Яка коректна методика бухгалтерського обліку та документальне оформлення списання (вибуття/ліквідації) асфальтобетонного покриття (дороги, майданчика), яке обліковується як об'єкт основних засобів відповідно до вимог НП(С)БО?
    13.11.202539