• Посилання скопійовано

Бухгалтерський облік розрахунків з бюджетом за ПДВ

Платник ПДВ за серпень 2016 р. має узгоджене декларацією грошове зобов’язання з ПДВ на суму 425 грн. На момент подання декларації залишок коштів на електронному ПДВ-рахунку 1080 грн. Якими проведеннями відобразити сплату ПДВ до бюджету, якщо сальдо на бухгалтерському рахунком 315 нульове?

ЗапитанняПлатник ПДВ за звітний період (серпень 2016 р.) має узгоджене декларацією грошове зобов’язання з ПДВ на суму 425 грн. На момент подання декларації залишок коштів на електронному ПДВ-рахунку 1080 грн. За п. 200.2 ПКУ та п. 20 Порядку електронного адміністрування ПДВ сума податку (425 грн) має бути списана з електронного ПДВ-рахунку. Якими проведеннями слід відображати сплату ПДВ до бюджету, якщо сальдо на бухгалтерському рахунком 315 нульове?

Відповідь:

Відображення ПДВ в бухгалтерському обліку регулюється Інструкцією № 141

Так, зарахування коштів на рахунок в СЕА ПДВ, відкритий платнику податку в Казначействі, відображається за дебетом субрахунку 315 «Спеціальні рахунки в національній валюті», аналітичний рахунок «Розрахунки з Казначейством в системі електронного адміністрування податку на додану вартість», і кредитом субрахунку 311 «Поточні рахунки в національній валюті». Підставою для відображення такого проведення є платіжні доручення (виписки банку) про поповнення ПДВ-рахунку.

Суми ПДВ, перераховані до бюджету Казначейством, відображаються за дебетом субрахунку 641 «Розрахунки за податками», аналітичний рахунок «Розрахунки за податком на додану вартість в системі електронного адміністрування податку на додану вартість», у кореспонденції з кредитом субрахунку 315 «Спеціальні рахунки в національній валюті». Підставою для відображення такого проведення є відомості з СЕА ПДВ, отримані за запитом платника податку від контролюючого органу.

Якщо сальдо на ПДВ-рахунку в бухгалтерському обліку відрізняється від фактичного залишку коштів на такому рахунку, це означає, що мала місце помилка бухгалтера, яку, перш ніж відображати сплату ПДВ до бюджету, потрібно виправити.

Порядок виправлення помилок минулих періодів у бухгалтерському обліку проводиться за нормами П(С)БО 6. Про порядок таких виправлень в залежності від типу помилки і дати її виникнення, ви можете прочитати, наприклад, тут.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Бикова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Бухгалтерський облік гарантійного та реєстраційного внеску
    Підприємство приймає участь в декількох аукціонах щодо оренди та придбання нерухомості державної та комунальної власності. Як відобразити в обліку сплату реєстраційного та гарантійного внеску?
    26.04.20245
  • Металеві вироби передано на доробку: як відобразити в обліку?
    Підприємство передало 21 т чорної труби сторонній організації для оцинкування. Виконавець надав акт виконаних робіт та накладну на повернення труби в кількості 21,8 т. Як відобразити цю операцію в обліку?
    25.04.2024161
  • Чи переводити МНМА до ОЗ, якщо після поліпшення вартість складає 40 000 грн?
    Підприємство мало на балансі об’єкт МНМА вартістю 10 000 грн, нарахувало амортизацію за методом 100%. За обліковою політикою вартісна ознака МНМА - 20 000 грн. Проведено поліпшення цього об’єкта, первісна вартість стала 40 000 грн. Чи потрібно переводити до складу ОЗ? Що з амортизацією? Як відображати в податковому обліку податку на прибуток (є різниці)?
    25.04.202456
  • Зробили фізособі передплату за оренду приміщення, а потім договір розірвали: які наслідки?
    ТОВ на загальній системі оподаткування уклало договір оренди нежитлових приміщень з фізособою. За умовами договору передплата складає 100000 грн. ТОВ сплачує фізособі 80500 грн, одночасно сплачує ПДФО 18000 грн та ВЗ 1500 грн. Передачі приміщення в оренду не відбулося, фізособа розірвала договір. Фізособа має повернути повну суму – 100000 грн чи лише те, що вона отримала – 80500? Як повернути зайво сплачені ПДФО та ВЗ? Чи можливо їх зарахувати в рахунок наступних платежів? Як відкоригувати ці доходи в додатку 4ДФ?
    24.04.202425
  • Як перевести в бухобліку товари до основних засобів?
    ТОВ, платник податку на прибуток і ПДВ, імпортувало товари (навантажувачі), призначені для подальшого продажу, оприбуткувавши на субрахунку 281. Згодом вирішено доукомплектувати їх, зарахувати до складу ОЗ і надавати в оренду. Як перевести із товарів до ОЗ? Які особливості оформлення, обліку та оподаткування?
    24.04.202449