• Посилання скопійовано

Зарахування страхового відшкодування в рахунок погашення кредиту

Підприємство орендує авто у фізособи. Цей автомобіль внесено в заставу для отримання на підприємство кредиту "КУБ" (власник дав згоду). Автомобіль потрапив у ДТП у робочий час. Страхова компанія перерахувала страхове відшкодування на кредитний рахунок підприємства і на цю суму було погашено частину кредиту. Як в бухобліку провести цю операцію? Як скласти бухдовідку?

По суті в зазначеному випадку відбувається наступне:

  • Підприємство отримало кредит під заставу майна третьої особи;
  • Заставне майно було застраховане позичальником, за договором СК перерахувала страхове відшкодування на кредитний рахунок підприємства, з якого було погашено кредит;
  • Заставне майно перебуває у власності третьої особи до тих пір, поки на нього не буде звернено стягнення у разі невиконання позичальником своїх обов’язків за кредитом, тож наразі воно не обліковується на балансі позичальника, не є його власністю;
  • Оскільки заставне майно було пошкоджене, то страхове відшкодування було спрямоване на погашення зобов’язань позичальника за кредитом.

На нашу думку, тут відбулося дві господарські операції: 

  • Отримання страхового відшкодування вигодонабувачем на кредитний рахунок;
  • Списання коштів з кредитного рахунку в погашення кредиту.

В обліку ці операції слід відобразити так:

  1. Визнано зобов’язання страхової компанії щодо виплати страхового відшкодування, одночасно визнано дохід: Дт 373 Кт 746. Документальна підстава – акт або інший документ від страхової компанії, де визначено суму відшкодування;
  2. ПДВ на цей дохід не нараховується, оскільки ця операція не є об’єктом оподаткування ПДВ – див. нашу новину тут;
  3. Отримано кошти від страхової компанії на кредитний рахунок підприємства-позичальника: Дт 313 Кт 373 – на підставі виписки банку за цим рахунком;
  4. Погашено заборгованість за кредитом з кредитного рахунку: Дт 601 або 611 (залежно від строку кредиту) Кт 313 – теж на підставі виписки банку.

На нашу думку, за наявності вищезгаданих документів – акта від СК та виписок банку – немає потреби складати бухгалтерську довідку. Проте за бажанням її можна скласти, зазначивши в ній вищевказані кореспонденції рахунків та посилаючись на первинні документи. 

Наші поради про те, як скласти бухдовідку, читайте тут

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Бухгалтерський облік гарантійного та реєстраційного внеску
    Підприємство приймає участь в декількох аукціонах щодо оренди та придбання нерухомості державної та комунальної власності. Як відобразити в обліку сплату реєстраційного та гарантійного внеску?
    Сьогодні 15:235
  • Металеві вироби передано на доробку: як відобразити в обліку?
    Підприємство передало 21 т чорної труби сторонній організації для оцинкування. Виконавець надав акт виконаних робіт та накладну на повернення труби в кількості 21,8 т. Як відобразити цю операцію в обліку?
    25.04.2024161
  • Чи переводити МНМА до ОЗ, якщо після поліпшення вартість складає 40 000 грн?
    Підприємство мало на балансі об’єкт МНМА вартістю 10 000 грн, нарахувало амортизацію за методом 100%. За обліковою політикою вартісна ознака МНМА - 20 000 грн. Проведено поліпшення цього об’єкта, первісна вартість стала 40 000 грн. Чи потрібно переводити до складу ОЗ? Що з амортизацією? Як відображати в податковому обліку податку на прибуток (є різниці)?
    25.04.202456
  • Зробили фізособі передплату за оренду приміщення, а потім договір розірвали: які наслідки?
    ТОВ на загальній системі оподаткування уклало договір оренди нежитлових приміщень з фізособою. За умовами договору передплата складає 100000 грн. ТОВ сплачує фізособі 80500 грн, одночасно сплачує ПДФО 18000 грн та ВЗ 1500 грн. Передачі приміщення в оренду не відбулося, фізособа розірвала договір. Фізособа має повернути повну суму – 100000 грн чи лише те, що вона отримала – 80500? Як повернути зайво сплачені ПДФО та ВЗ? Чи можливо їх зарахувати в рахунок наступних платежів? Як відкоригувати ці доходи в додатку 4ДФ?
    24.04.202425
  • Як перевести в бухобліку товари до основних засобів?
    ТОВ, платник податку на прибуток і ПДВ, імпортувало товари (навантажувачі), призначені для подальшого продажу, оприбуткувавши на субрахунку 281. Згодом вирішено доукомплектувати їх, зарахувати до складу ОЗ і надавати в оренду. Як перевести із товарів до ОЗ? Які особливості оформлення, обліку та оподаткування?
    24.04.202449