• Посилання скопійовано

Зарахування страхового відшкодування в рахунок погашення кредиту

Підприємство орендує авто у фізособи. Цей автомобіль внесено в заставу для отримання на підприємство кредиту "КУБ" (власник дав згоду). Автомобіль потрапив у ДТП у робочий час. Страхова компанія перерахувала страхове відшкодування на кредитний рахунок підприємства і на цю суму було погашено частину кредиту. Як в бухобліку провести цю операцію? Як скласти бухдовідку?

По суті в зазначеному випадку відбувається наступне:

  • Підприємство отримало кредит під заставу майна третьої особи;
  • Заставне майно було застраховане позичальником, за договором СК перерахувала страхове відшкодування на кредитний рахунок підприємства, з якого було погашено кредит;
  • Заставне майно перебуває у власності третьої особи до тих пір, поки на нього не буде звернено стягнення у разі невиконання позичальником своїх обов’язків за кредитом, тож наразі воно не обліковується на балансі позичальника, не є його власністю;
  • Оскільки заставне майно було пошкоджене, то страхове відшкодування було спрямоване на погашення зобов’язань позичальника за кредитом.

На нашу думку, тут відбулося дві господарські операції: 

  • Отримання страхового відшкодування вигодонабувачем на кредитний рахунок;
  • Списання коштів з кредитного рахунку в погашення кредиту.

В обліку ці операції слід відобразити так:

  1. Визнано зобов’язання страхової компанії щодо виплати страхового відшкодування, одночасно визнано дохід: Дт 373 Кт 746. Документальна підстава – акт або інший документ від страхової компанії, де визначено суму відшкодування;
  2. ПДВ на цей дохід не нараховується, оскільки ця операція не є об’єктом оподаткування ПДВ – див. нашу новину тут;
  3. Отримано кошти від страхової компанії на кредитний рахунок підприємства-позичальника: Дт 313 Кт 373 – на підставі виписки банку за цим рахунком;
  4. Погашено заборгованість за кредитом з кредитного рахунку: Дт 601 або 611 (залежно від строку кредиту) Кт 313 – теж на підставі виписки банку.

На нашу думку, за наявності вищезгаданих документів – акта від СК та виписок банку – немає потреби складати бухгалтерську довідку. Проте за бажанням її можна скласти, зазначивши в ній вищевказані кореспонденції рахунків та посилаючись на первинні документи. 

Наші поради про те, як скласти бухдовідку, читайте тут

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Відображення пільг із плати за землю на територіях активних бойових дій у бухобліку
    Яким чином середньому підприємству, що веде облік за НП(С)БО, відобразити податкові пільги з плати за земельні ділянки на територіях активних бойових дій, якщо пільга виникла після проведення нарахування та оплати або до цих операцій? Чи може підприємство самостійно передбачити облік пільг, якщо облік таких операцій не регламентовано нормативними документами?
    05.12.20259
  • Визначення собівартості при продажу вирощених курей
    Як визначити собівартість при продажу 15.11 частини живих курей, що вирощуються, якщо витрати обліковуються на рахунках 231 (витрати тваринництва) та 91 (загальновиробничі витрати)?
    05.12.202521
  • Відображення дозаправки палива в каністру в маршрутному листі
    Як правильно оформити та відобразити в маршрутному листі додаткову заправку дизельного палива водієм у каністру, щоб забезпечити коректне документальне підтвердження для списання ПММ?
    05.12.202549
  • Списання повністю замортизованого ноутбука ТОВ на ЄП
    ТОВ на ЄП з ПДВ потребує списати з балансу повністю замортизований ноутбук (первісна вартість - 4483 грн, знос - 4483 грн, залишкова вартість - 0 грн, введений у експлуатацію 2015 року), який не підлягає ремонту, але фізично не утилізується. Які документи необхідно оформити для списання, які бухгалтерські проведення здійснити та які податкові наслідки (зокрема, щодо ПДВ) виникають при такому списанні?
    05.12.2025314
  • Оформлення наказу та акту введення МНМА групою
    Підприємство придбало 10 одиниць МНМА однієї номенклатури. Чи можна оформити один наказ про введення в експлуатацію та один акт введення в експлуатацію на всі 10 одиниць, чи необхідно складати окремі наказ і акт на кожну одиницю МНМА?
    05.12.202544