• Посилання скопійовано

Зарахування страхового відшкодування в рахунок погашення кредиту

Підприємство орендує авто у фізособи. Цей автомобіль внесено в заставу для отримання на підприємство кредиту "КУБ" (власник дав згоду). Автомобіль потрапив у ДТП у робочий час. Страхова компанія перерахувала страхове відшкодування на кредитний рахунок підприємства і на цю суму було погашено частину кредиту. Як в бухобліку провести цю операцію? Як скласти бухдовідку?

По суті в зазначеному випадку відбувається наступне:

  • Підприємство отримало кредит під заставу майна третьої особи;
  • Заставне майно було застраховане позичальником, за договором СК перерахувала страхове відшкодування на кредитний рахунок підприємства, з якого було погашено кредит;
  • Заставне майно перебуває у власності третьої особи до тих пір, поки на нього не буде звернено стягнення у разі невиконання позичальником своїх обов’язків за кредитом, тож наразі воно не обліковується на балансі позичальника, не є його власністю;
  • Оскільки заставне майно було пошкоджене, то страхове відшкодування було спрямоване на погашення зобов’язань позичальника за кредитом.

На нашу думку, тут відбулося дві господарські операції: 

  • Отримання страхового відшкодування вигодонабувачем на кредитний рахунок;
  • Списання коштів з кредитного рахунку в погашення кредиту.

В обліку ці операції слід відобразити так:

  1. Визнано зобов’язання страхової компанії щодо виплати страхового відшкодування, одночасно визнано дохід: Дт 373 Кт 746. Документальна підстава – акт або інший документ від страхової компанії, де визначено суму відшкодування;
  2. ПДВ на цей дохід не нараховується, оскільки ця операція не є об’єктом оподаткування ПДВ – див. нашу новину тут;
  3. Отримано кошти від страхової компанії на кредитний рахунок підприємства-позичальника: Дт 313 Кт 373 – на підставі виписки банку за цим рахунком;
  4. Погашено заборгованість за кредитом з кредитного рахунку: Дт 601 або 611 (залежно від строку кредиту) Кт 313 – теж на підставі виписки банку.

На нашу думку, за наявності вищезгаданих документів – акта від СК та виписок банку – немає потреби складати бухгалтерську довідку. Проте за бажанням її можна скласти, зазначивши в ній вищевказані кореспонденції рахунків та посилаючись на первинні документи. 

Наші поради про те, як скласти бухдовідку, читайте тут

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Як відобразити нарахування відсотків за користування податковою пільгою в бухобліку?
    На територію України були ввезені інструменти від постачальника-нерезидента в режимі тимчасового ввезення на 3 місяці та сплачено 12% при розмитненні. На сьогодні переведено інструменти з режиму тимчасового ввезення в режим імпорту. При імпорті сплатили суму ПДВ за вирахуванням %, які було сплачено в режимі тимчасового ввезення та проценти за користування податковою пільгою (код митних платежів 057 ). Як відобразити нарахування відсотків за користування податковою пільгою в бухобліку?
    01.07.202528
  • Імпорт за договором комісії: які витрати включати до собівартості?
    Товари імпортуються за договором комісії. В звіті комісіонера зазначено такі витрати до початку імпорту: висновок експертизи, дозвіл на імпорт, комісія банку, витрати на доставку документів за кордон. В момент імпорту: дозвіл на імпорт, висновок експертизи , послуги транспортування, пломбування і комісія банку, окрім того - комісійна винагорода комісіонеру. Чи всі ці витрати можна віднести на собівартість товару як додаткові витрати?
    30.06.2025197
  • Як орендарю списати ОЗ, знищені внаслідок влучання шахеда?
    ТОВ орендує офісне приміщення. У приміщення влучив шахед. Унаслідок цього зруйновано стіни, перекриття між поверхами, вибито вікна та пошкоджено двері. ТОВ-орендар втратило власну комп’ютерну техніку, меблі та обладнання. Як списати знищені основні засоби?
    30.06.2025608
  • Які суми коштів з держбюджету відображати в рядку 3.1 Розрахунку частки сільгосптоваровиробництва?
    У рядку 3.1 Розрахунку частки сільгосптоваровиробництва слід зазначати суми одержаних з держбюджету коштів фінансової підтримки. Які саме суми слід там відображати, бо в податковій службі отримали відповідь, що зараз цей рядок взагалі не заповнюється?
    30.06.202540
  • Помилки у бухобліку через втрату даних: як виправити?
    Підприємство - платник податку на прибуток здає баланс малого підприємства. У 2021 р. внаслідок хакерської атаки була втрачена значна частина бухгалтерських даних. Майже усе відновили, але інколи при звірках з контрагентами виявляється, що не були проведені ті чи інші документи. Як виправляти помилки в бухобліку за минулі періоди? Чи потрібно уточнювати податок на прибуток? Що робити, якщо відсутня накладна на придбання ОЗ?
    27.06.2025263