• Посилання скопійовано

Як облікувати відходи деревини?

Підприємство придбаває дерев’яний брус, який переробляє (обрізає) і продає. Як обліковувати обрізки деревини, за умови, що вони використовуватимуться для опалення складу, і за умови, якщо не використовуватимуться?

Запаси – це активи, які утримуються для використання в господарській діяльності підприємства (див. п. 4 НП(С)БО 9). Відповідно до п. 5 цього П(С)БО запаси визнаються активом, якщо є ймовірність того, що підприємство отримає в майбутньому економічні вигоди, пов'язані з їх використанням, та їх вартість може бути достовірно визначена.

 

Якщо планується використання обрізків

Якщо обрізки деревини планується викристовувати для опалення складу, їх ставлять на баланс як активи.

 

За якою вартістю ставити на баланс?

Згідно з п. 2.13 Методрекомендацій №2 (Методичні рекомендації з бухгалтерського обліку запасів) первісна вартість запасів, що надійшли на склад від забракованих виробів та зворотних відходів виробництва, ліквідації основних засобів, визначається за чистою вартістю реалізації, якщо такі запаси призначені для реалізації, або в оцінці їх можливого використання.

Чиста вартість реалізації запасів - очікувана ціна реалізації запасів в умовах звичайної діяльності за вирахуванням очікуваних витрат на завершення їх виробництва та реалізацію (п. 4 НП(С)БО 9).

В контексті розглядуваної ситуації обрізки можна оприбуткувати за вартістю, за якою їх можна продати в якості дров. Керівник підприємства призначає працівника чи комісію, які вирішують питання стосовно визначення вартості.

Оприбуткування таких обрізків відображають через зменшення первісної вартості придбаного брусу проведення: Дт 203 «Паливо» Кт 28.  

Кількість обрізків брусу (дрова) обліковують у метрах кубічних на підставі акту чи іншого прийнятого на підприємстві документу, який складається відповідальним працівником. Списують дрова також на підставі прийнятого на підприємстві документу, згідно з технологічною документацією обладнання, на роботу якого вони використані, технічних розрахунків тощо, що відображається проведенням: Дт 23, 91, 92, 94 Кт 203.

 

Чи є якісь норми списання деревини при обрізці брусу?

Обов’язкових до застосування всіма суб’єктами господарювання норм, встановлених нормативними документами, немає. Тому кожне підприємство може встановити такі норми самостійно, орієнтуючись на методичну літературу з деревообробки.

Поряд з цим, при розробці власних норм можна орієнтуватися на науково-методичні рекомендації, розміщені, наприклад, тут, на розрахунок норм витрат деревини, розміщений, наприклад, тут.

 

Якщо використання обрізків не планується

Якщо використання у господарській діяльності не планується, обрізки на балансі не відображаються. Те саме читаємо в п. 2.13 Методрекомендацій №2:

  • відходи, реалізація та/або використання яких у виробничому процесі не передбачається, активом не визнаються;
  • витрати на утилізацію цих відходів включаються до інших операційних витрат.

При цьому вся вартість придбаної сировини (брусу) потрапляє до собівартості готової продукції.

Обрізки, які не будуть використовуватись, підлягають утилізації. З питань визначення методу утилізації таких відходів радимо звернутися до Держекоінспекції.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Бухгалтерський облік гарантійного та реєстраційного внеску
    Підприємство приймає участь в декількох аукціонах щодо оренди та придбання нерухомості державної та комунальної власності. Як відобразити в обліку сплату реєстраційного та гарантійного внеску?
    26.04.20245
  • Металеві вироби передано на доробку: як відобразити в обліку?
    Підприємство передало 21 т чорної труби сторонній організації для оцинкування. Виконавець надав акт виконаних робіт та накладну на повернення труби в кількості 21,8 т. Як відобразити цю операцію в обліку?
    25.04.2024161
  • Чи переводити МНМА до ОЗ, якщо після поліпшення вартість складає 40 000 грн?
    Підприємство мало на балансі об’єкт МНМА вартістю 10 000 грн, нарахувало амортизацію за методом 100%. За обліковою політикою вартісна ознака МНМА - 20 000 грн. Проведено поліпшення цього об’єкта, первісна вартість стала 40 000 грн. Чи потрібно переводити до складу ОЗ? Що з амортизацією? Як відображати в податковому обліку податку на прибуток (є різниці)?
    25.04.202456
  • Зробили фізособі передплату за оренду приміщення, а потім договір розірвали: які наслідки?
    ТОВ на загальній системі оподаткування уклало договір оренди нежитлових приміщень з фізособою. За умовами договору передплата складає 100000 грн. ТОВ сплачує фізособі 80500 грн, одночасно сплачує ПДФО 18000 грн та ВЗ 1500 грн. Передачі приміщення в оренду не відбулося, фізособа розірвала договір. Фізособа має повернути повну суму – 100000 грн чи лише те, що вона отримала – 80500? Як повернути зайво сплачені ПДФО та ВЗ? Чи можливо їх зарахувати в рахунок наступних платежів? Як відкоригувати ці доходи в додатку 4ДФ?
    24.04.202425
  • Як перевести в бухобліку товари до основних засобів?
    ТОВ, платник податку на прибуток і ПДВ, імпортувало товари (навантажувачі), призначені для подальшого продажу, оприбуткувавши на субрахунку 281. Згодом вирішено доукомплектувати їх, зарахувати до складу ОЗ і надавати в оренду. Як перевести із товарів до ОЗ? Які особливості оформлення, обліку та оподаткування?
    24.04.202449