• Посилання скопійовано

Чи потрібно нараховувати амортизацію після придбання будівлі?

Юрособа в 2017 році придбала нежитлове приміщення, однак амортизація не нараховувалась. У 2020 році будівлю здано в оренду (розпочато нарахування амортизації). Чи потрібно нараховувати амортизацію з 2017 року? Чи може підприємство у декларації з податку на прибуток відображати від’ємне значення?

Згідно з пп. 23 П(С)БО 7, нарахування амортизації здійснюється протягом строку корисного використання (експлуатації) об'єкта, який встановлюється підприємством (у розпорядчому акті) при визнанні цього об'єкта активом (при зарахуванні на баланс), і призупиняється на період його реконструкції, модернізації, добудови, дообладнання та консервації.

При цьому, як встановлено пп. 24 П(С)БО 7, при визначенні строку корисного використання (експлуатації) слід ураховувати:

  • очікуване використання об'єкта підприємством з урахуванням його потужності або продуктивності;
  • фізичний та моральний знос, що передбачається;
  • правові або інші обмеження щодо строків використання об'єкта та інші фактори.

Нарахування амортизації починається з місяця, наступного за місяцем, у якому об'єкт основних засобів став придатним для корисного використання.

Введення в експлуатацію оформлюється актом введення ОЗ в експлуатацію за формою № ОЗ-1.

Таким чином, якщо підприємство придбало будівлю, однак не використовувало її і, відповідно, не вводило в експлуатацію, то нараховувати амортизацію за цей період не потрібно.

Якщо будівля після придбання була введена в експлуатацію і використовувалась (не обов’язково для господарської діяльності), то нарахувати за цей період амортизацію потрібно (тобто підприємство має подати уточнюючі Декларації за попередні періоди).

При цьому, підприємствам не заборонено відображати у податкових Деклараціях з податку на прибуток збиток, який в подальшому (при отримані за результатами періоду прибутку) може бути використаний на зменшення фінрезультату до оподаткування.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»