• Посилання скопійовано

Витрати на поліпшення орендованого приміщення: як облікувати?

Підприємство - платник податку на прибуток здійснює торгівлю хімічними продуктами. Орендоване приміщення було оснащено решітками на вікна, металевими дверима, сигналізацією. Чи можна включати до складу витрат зазначені вище поліпшення, а також вартість оренди такого приміщення та його охорону?

Відповідно до пп. 134.1.1 ПКУ, об’єкт оподаткування податком на прибуток визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до НП(с)БО або МФСЗ, на різниці, які виникають відповідно до положень ПКУ.

При цьому, ПКУ не передбачено коригувань фінансового результату до оподаткування на суму понесених витрат підприємства не залежно від їх характеру. Тому понесені витрати на охорону приміщення та його оренду включаються до складу витрат підприємства (тобто в обліку зменшують фінансовий результат до оподаткування) без подальших податкових різниць.

А от щодо встановлення решіток на вікна і металевих дверей в орендованому приміщення та обладнання його сигналізацією, то вважаємо, що такі витрати відносяться не до складу поточних витрат підприємства, а повинні бути капіталізовані як окремий об’єкт ОЗ з подальшим нарахуванням амортизації (оскільки призводять до збільшення майбутніх економічних вигод, які первісно очікувалися від використання такого приміщення).

Зокрема, відповідно до п. 8 П(С)БО 14 незалежно від суми витрати на поліпшення орендованих об’єктів ОЗ орендар відображає як капітальні інвестиції у створення (будівництво) інших НМА, тобто акумулює на субрахунку 153.

Після закінчення поліпшення та початку експлуатації об’єкта оренди капіталізовані витрати зараховуються до складу групи «Інші необоротні матеріальні активи» (субрахунок 117). По кожному об’єкту оренди створюється окремий об’єкт таких НМА. Нарахована амортизація включається до складу витрат підприємства.

Якщо таке підприємство податкові різниці не застосовує, то витрати на амортизацію таких поліпшень враховуються при визначенні об’єкта оподаткування лише за правилами бухобліку (у складі витрат).

Якщо ж підприємство податкові різниці застосовує, то тут слід звернути увагу, що з метою нарахування податкової амортизації відповідно до ст. 138 ПКУ такий об'єкт відноситься до групи 9 з мінімально допустимим строком корисного використання 12 років. В свою чергу, в Декларації з податку на прибуток на підставі п. 138.1 та 138.2 ПКУ необхідно відобразити наступні коригування ФР:

  • фінансовий результат до оподаткування збільшується на суму нарахованої амортизації ОЗ (поліпшення) відповідно до бухобліку;
  • фінансовий результат до оподаткування зменшується на суму розрахованої амортизації ОЗ (поліпшень) відповідно до п. 138.3 ПКУ.

 

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Металеві вироби передано на доробку: як відобразити в обліку?
    Підприємство передало 21 т чорної труби сторонній організації для оцинкування. Виконавець надав акт виконаних робіт та накладну на повернення труби в кількості 21,8 т. Як відобразити цю операцію в обліку?
    Сьогодні 12:05111
  • Чи переводити МНМА до ОЗ, якщо після поліпшення вартість складає 40 000 грн?
    Підприємство мало на балансі об’єкт МНМА вартістю 10 000 грн, нарахувало амортизацію за методом 100%. За обліковою політикою вартісна ознака МНМА - 20 000 грн. Проведено поліпшення цього об’єкта, первісна вартість стала 40 000 грн. Чи потрібно переводити до складу ОЗ? Що з амортизацією? Як відображати в податковому обліку податку на прибуток (є різниці)?
    Сьогодні 11:0635
  • Зробили фізособі передплату за оренду приміщення, а потім договір розірвали: які наслідки?
    ТОВ на загальній системі оподаткування уклало договір оренди нежитлових приміщень з фізособою. За умовами договору передплата складає 100000 грн. ТОВ сплачує фізособі 80500 грн, одночасно сплачує ПДФО 18000 грн та ВЗ 1500 грн. Передачі приміщення в оренду не відбулося, фізособа розірвала договір. Фізособа має повернути повну суму – 100000 грн чи лише те, що вона отримала – 80500? Як повернути зайво сплачені ПДФО та ВЗ? Чи можливо їх зарахувати в рахунок наступних платежів? Як відкоригувати ці доходи в додатку 4ДФ?
    24.04.202422
  • Як перевести в бухобліку товари до основних засобів?
    ТОВ, платник податку на прибуток і ПДВ, імпортувало товари (навантажувачі), призначені для подальшого продажу, оприбуткувавши на субрахунку 281. Згодом вирішено доукомплектувати їх, зарахувати до складу ОЗ і надавати в оренду. Як перевести із товарів до ОЗ? Які особливості оформлення, обліку та оподаткування?
    24.04.202436
  • Отримано знижку від нерезидента на програмне забезпечення: облік та оподаткування
    Підприємство займається продажем програмного забезпечення (ПЗ). Програмне забезпечення купується у нерезидента. Після продажу ПЗ кінцевому споживачу підприємство отримує знижку. Знижка надається однією сумою на весь інвойс, згідно до якого було придбано ПЗ. Як відобразити в обліку надання знижки? Чи потрібно складати РК за даною операцією?
    24.04.202410