Роботодавці відповідно до ст. 7 Закону №2464 нараховують єдиний внесок на суму нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати. Такі суми є базою для нарахування єдиного внеску. І якщо база не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), відповідно до ч. 5 ст. 8 Закону №2464 сума єдиного внеску розраховується як добуток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), та ставки єдиного внеску, встановленої для відповідної категорії платника (це не стосується сумісників).
Трудові книжки ведуться на всіх працівників, які працюють на підприємстві усіх форм власності понад п'ять днів, у тому числі осіб, які є співвласниками (власниками) підприємств (Інструкція №58). Якщо трудова книжка зберігається у роботодавця, це ознаки що місце праці директора є основним. Роботодавець з директором перебуває у трудових відносинах.
Враховуючи умови запитання, заробітна плата директору взагалі не нараховується. Якщо немає нарахованої заробітної плати, відповідно база для єдиного внеску відсутня. Проте, питання, чи має право підприємство не виплачувати заробітну плату найманому працівникові?! Адже за ст. 21 КЗпП власник підприємства зобов'язаний виплачувати працівникові заробітну плату. Виходить, що не нараховувати заробітну плату директору, який є найманим працівником не можна.
Враховуючи зазначене, рекомендуємо за більш детальною інформацією звернутись до ДФСУ і отримати роз'яснення з питань ведення обліку єдиного внеску.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити