Вести табель обліку робочого часу треба за фактичними даними. А укладаючи трудові угоди за кількома місцями роботи, варто заздалегідь подбати про те, щоб графік виходів на роботу відображав реальний порядок виконання працівником трудових обов’язків.
Наприклад, якщо ви за основним місцем роботи повинні працювати (згідно із укладеним трудовим договором і трудовим розпорядком) з 9.00 до 18.00, то за сумісництвом (тільки якщо ви не виконуєте трудові обов’язки вдома) ви можете працювати або до 9 години, або після 18. Або протягом будь-яких годин доби у дні, які є вихідними за основним місцем роботи. І це обов’язково треба зазначити або в наказі про прийняття на роботу, або в окремому наказі керівника за місцем роботи.
Заборони цьому немає. Навпаки, навіть якщо усе підприємство працює з 9.00 до 18.00, деяким категоріям працівників, за потреби, може бути встановлено індивідуальний графік виходів на роботу (якщо вони не можуть або їм не доцільно працювати за графіком самого підприємства).
Як зазначає Мінсоцполітики у листі від 05.07.2012 р. №229/13/116-12, згідно зі ст. 61 КЗпП України на безперервно діючих підприємствах, в установах, організаціях, а також в окремих виробництвах, цехах, дільницях, відділеннях і на деяких видах робіт, де за умовами виробництва (роботи) не може бути додержана встановлена для даної категорії працівників щоденна або щотижнева тривалість робочого часу, допускається за погодженням з профспілковим комітетом підприємства, установи, організації запровадження підсумованого обліку робочого часу з тим, щоб тривалість робочого часу за обліковий період не перевищувала нормального числа робочих годин.
Для деяких працівників індивідуальний графік будується за змінами (при цьому рекомендується, щоб тривалість зміни не перевищувала 12 годин, а перерва між змінами тривала не менш як подвійна тривалість відпрацьованої зміни). Але для вас це не актуально.
Навпаки, бухгалтера за сумісництвом часто працюють всього по кілька годин на день, в деяких випадках навіть не щодня. Це випадок так званого неповного робочого часу, який може бути встановлено по-різному. Мінсоцполітики у листі від 29.03.2007 р. №713/19/71-07 зазначало, що неповний робочий час може встановлюватися шляхом зменшення тривалості щоденної роботи, кількості днів роботи протягом тижня або одночасно шляхом зменшення і кількості годин роботи протягом дня, і кількості робочих днів протягом тижня.
Відповідно до встановленого таким чином за кожним місцем роботи за сумісництвом індивідуального графіку ви і маєте виходити на роботу і виконувати свої трудові обов’язки. Відповідно до фактичних виходів на роботу ви і зазначаєте кількість відпрацьованих годин у Табелі обліку робочого часу.
І так, бухгалтери – такі самі люди, як і інші, тож, на них поширюються норми КЗпП. Зокрема, навіть, якщо ваш роботодавець погодиться, що ви будете працювати вночі – жінкам-бухгалтерам це забороняється (КМУ так досі і не визначив Перелік галузей і видів робіт із зазначенням максимальних термінів застосування праці жінок у нічний час). А якщо ви працюватимете у святкові, неробочі дні, визначені ст. 73 КЗпП – на вас поширюється дія статті 107 КЗпП, але тільки в частині подвійної оплати (якщо надавати відгул – норма робочого часу за індивідуальним графіком не виконуватиметься). До того ж, за кожним місцем роботи вам мають бути визначені вихідні дні (за різними місцями роботи вони можуть не співпадати).
Ще одним шляхом праці на кількох роботодавців є робота на дому. "Надомна праця" означає роботу, яку особа виконує:
- за місцем її проживання або в інших приміщеннях за її вибором, але не у виробничих приміщеннях роботодавця;
- за винагороду;
- з метою виробництва товарів або надання послуг згідно з вказівками роботодавця.
Але, зверніть увагу: особи зі статусом найманих працівників не стають надомниками через факт виконання ними час від часу роботи вдома, а не на своєму звичайному робочому місці (наприклад, бухгалтери змушені час від часу працювати вдома, особливо у звітний період).
Оскільки надомники розподіляють робочий час на свій розсуд і оплата праці провадиться за фактично виконану роботу, Табель обліку робочого часу на таких працівників не ведеться.
Водночас роботодавець зобов’язаний:
- вести облік усіх надомників, яким він надає роботу;
- вести реєстраційні листи робочих завдань, доручених надомнику, із зазначенням:
- часу, відведеного для виконання завдань;
- тарифних ставок оплати праці;
- витрат, пов’язаних з виконанням для підприємства роботи вдома (електроенергія, вода тощо).
Докладніше про це читайте тут>>>
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити