Частиною 2 ст. 9 Закону про бухоблік визначено перелік обов'язкових реквізитів первинних документів:
- назва документа;
- дата і місце складання;
- назва підприємства-роботодавця, від імені якого складено документ;
- зміст та обсяг господарської операції.;
- одиниця виміру господарської операції;
- посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції та правильність її оформлення.
- особистий підпис.
Згідно з п. 2.7 Положення №88, первинні документи складаються на бланках типових і спеціалізованих форм, затверджених відповідним органом державної влади. Разом з тим для документування господарських операцій можна використовувати виготовлені самостійно бланки документів, які повинні містити обов'язкові реквізити чи реквізити типових або спеціалізованих форм. Зміст цієї норми полягає в тому, що підприємства мають право затвердити власні форми первинних документів виходячи з власних потреб та особливостей.
Типові форми первинних документів з обліку зарплати затверджено наказом Держкомстату від 05.12.2008 р. №489 (далі — Наказ №489), який набрав чинності з 01.01.2009 р. Ці форми затверджені саме для нарахування зарплати №п-6 «Розрахунково-платіжна відомість працівника» та №п-7 «Розрахунково-платіжна відомість (зведена)».
Щодо платіжної відомості. На підставі підписаного між підприємством і банком договору про обслуговування зарплатного проекту підприємство у встановленому програмному забезпеченні формує платіжну відомість.
Типова форма такої відомості не передбачена в законодавчих актах, тому установи банку самостійно розробляють їх для своїх клієнтів. Форма як правило містить:
- прізвище, ім'я, по батькові працівника;
- ідентифікаційний номер працівника;
- номер карткового рахунку співробітника;
- вид виплат, що перераховуються на картковий рахунок (зарплата, відрядні, лікарняні тощо);
- дату виплати;
- суму виплати, яку необхідно перерахувати на картрахунок співробітника.
Відомість може бути складена:
- у паперовій формі (повинна містити печатку і підпис керівника);
- у електронній формі і передаватися у банк або електронною поштою (“Клієнт-банк”), або на диску.
На підставі складеної платіжної відомості відповідальний працівник банку перевіряє наявність коштів на рахунку для зарахування заробітної плати, сплату ПДФО, ЄСВ, і військового збору. Після такої перевірки кошти перераховують на поточні рахунки працівників.
На вимогу підприємства відповідальний працівник банку на платіжній відомості ставить відмітку (штамп банку з підписом). Такий документ є підтвердженням зарахування зарплати на поточні рахунки працівників і не потребує оформлення додаткових паперів. Отже, для підприємства переконанням, що кошти дійсно прийшли на відповідні поточні рахунки працівників, є виписка банку із даними про перерахування коштів та така відомість із позначкою банку, оскільки вона розшифровує, кому саме були перераховані кошти та їх суму, тобто, по суті, є первинним документом, який підтверджує виплату коштів (зарплати тощо) конкретним працівникам.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити