• Посилання скопійовано

Покладання обов’язків директора на головного бухгалтера під час відпустки директора

Директор йде у відпустку. Чи обов'язково обов'язки директора покладати, наприклад, на головного бухгалтера? Якщо так, то чи потрібно проводити доплату за виконання обов’язків?

Визначення особи, яка заміщатиме директора на час його відсутності, залежить від структури штату підприємства і від рішення самого директора. Так, згідно зі ст. 64 ГКУ підприємство самостійно визначає свою організаційну структуру, установлює чисельність працівників і штатний розпис.

Відповідно до ст. 105 КЗпП, працівникам, які виконують на тому ж підприємстві, в установі, організації поряд з своєю основною роботою, обумовленою трудовим договором, додаткову роботу за іншою професією (посадою) або обов'язки тимчасово відсутнього працівника без звільнення від своєї основної роботи, провадиться доплата за суміщення професій (посад) або виконання обов'язків тимчасово відсутнього працівника.

Тож, виконання обов’язків тимчасово відсутнього директора можна покласти на головного бухгалтера без звільнення її від своєї основної роботи з установленням доплати на умовах, передбачених у колективному договорі. Непроведення такої доплати є порушенням трудового законодавства.

Зазначимо, що встановити тимчасове заступництво (заміщення), щоб не проводити доплату, в даному випадку не можна, бо тоді головного бухгалтера потрібно звільнити від основної роботи.

Для того, щоб головний бухгалтер, який заміщатиме директора, міг представляти інтереси підприємства у правовідносинах з третіми особами, потрібно йому видати довіреність, як того вимагають норми абз. 2 ч. 2 ст. 207 ЦКУ, де зазначено, що: правочин, який вчиняє юридична особа, підписується особами, уповноваженими на це її установчими документами, довіреністю, законом або іншими актами цивільного законодавства.

Довіреність складається в довільній формі з дотриманням вимог ст. 244-250 ЦКУ. У довіреності слід зазначити період, на який вона видана, а також проставити дату її видачі. Зазначимо, що довіреність, у якій не вказана дата її вчинення, є нікчемною (ст. 247 ЦКУ).

Також у довіреності необхідно зазначити обсяг повноважень представника директора, а саме, які саме договори він має право підписувати, які АВР, рахунки та інші документи.

***

Окреме питання виникає з ЕЦП директора: він повинен вирішити, чи зберігає він за собою право підпису документів, чи тимчасово передає його головному бухгалтеру.

Аргументи "за" та "проти" ми розглядали у цих матеріалах:

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Кількість годин за графіком змінності менша від норми робочого часу
    При складанні графіка змінності при підсумованому обліку робочого часу з квартальним обліковим періодом кількість відпрацьованих годин в обліковому періоді виходить менше на 12 годин за норму за 5-денним робочим тижнем за цей же період. Норма в ІІІ кварталі за 5-денним робочим тижнем = 518 годин, а за графіком змінності = 506 годин. Виникає недопрацювання до норми у розмірі 12 годин. Чи потрібно оплачувати таке недопрацювання?
    03.10.2024377
  • Одна посада, але різні оклади у штатному розписі резидента Дія Сіті
    ТОВ – резидент ДІЯ Сіті. У штаті є працівники, які займають одну і ту ж посаду, працюють однакову кількість годин в місяць, але мають різні оклади. Чи коректно відображати в штатному розписі 5 рядків для посади бухгалтера і відповідно 5 різних окладів? Чи оклад має бути у всіх однаковий? Чи потрібно змінювати назви посад в штатному розписі та вносити зміни в трудові книжки?
    30.09.202445
  • Допомога на поховання працівника сумісника від роботодавця
    Помер працівник, який працював за сумісництвом, тобто не за основним місцем роботи. Роботодавець хоче виплатити допомогу на поховання своїм коштом. Чи є обмеження щодо суми такої виплати для сумісника? Як оподатковується така допомога? Як її відображати в єдиній звітності?
    25.09.202437
  • Оформлення на роботу студента ВНЗ на неповний робочий день
    Як оформити на роботу студента ВНЗ очної форми навчання? Чи можна його оформити на неповний робочий день за основним місцем роботи?
    25.09.2024591
  • Оплата відрядження працівників іноземної організації філією
    В Україні зареєстрована філія іноземної благодійної організації, в якій працюють особи-іноземці, які напряму не пов’язані з філією і зарплату отримують з іноземної організації. Час від часу виникає потреба у здійсненні ними відрядження, відповідно, виникають витрати на проїзд, харчування, проживання. Якщо ці витрати покриватиме філія, то чи не буде це для них додатковим благом? Чи не виникнуть через це додаткові податки?
    24.09.202414