Визначення особи, яка заміщатиме директора на час його відсутності, залежить від структури штату підприємства і від рішення самого директора. Так, згідно зі ст. 64 ГКУ підприємство самостійно визначає свою організаційну структуру, установлює чисельність працівників і штатний розпис.
Відповідно до ст. 105 КЗпП, працівникам, які виконують на тому ж підприємстві, в установі, організації поряд з своєю основною роботою, обумовленою трудовим договором, додаткову роботу за іншою професією (посадою) або обов'язки тимчасово відсутнього працівника без звільнення від своєї основної роботи, провадиться доплата за суміщення професій (посад) або виконання обов'язків тимчасово відсутнього працівника.
Тож, виконання обов’язків тимчасово відсутнього директора можна покласти на головного бухгалтера без звільнення її від своєї основної роботи з установленням доплати на умовах, передбачених у колективному договорі. Непроведення такої доплати є порушенням трудового законодавства.
Зазначимо, що встановити тимчасове заступництво (заміщення), щоб не проводити доплату, в даному випадку не можна, бо тоді головного бухгалтера потрібно звільнити від основної роботи.
Для того, щоб головний бухгалтер, який заміщатиме директора, міг представляти інтереси підприємства у правовідносинах з третіми особами, потрібно йому видати довіреність, як того вимагають норми абз. 2 ч. 2 ст. 207 ЦКУ, де зазначено, що: правочин, який вчиняє юридична особа, підписується особами, уповноваженими на це її установчими документами, довіреністю, законом або іншими актами цивільного законодавства.
Довіреність складається в довільній формі з дотриманням вимог ст. 244-250 ЦКУ. У довіреності слід зазначити період, на який вона видана, а також проставити дату її видачі. Зазначимо, що довіреність, у якій не вказана дата її вчинення, є нікчемною (ст. 247 ЦКУ).
Також у довіреності необхідно зазначити обсяг повноважень представника директора, а саме, які саме договори він має право підписувати, які АВР, рахунки та інші документи.
***
Окреме питання виникає з ЕЦП директора: він повинен вирішити, чи зберігає він за собою право підпису документів, чи тимчасово передає його головному бухгалтеру.
Аргументи "за" та "проти" ми розглядали у цих матеріалах:
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити