• Посилання скопійовано

Чи може керівник громадської організації працювати без оплати праці?

Керівниця громадської організації отримувала зарплату. Наразі вона залишиться працювати на цій посаді, але без зарплати. Як це правильно провести в кадровому та бухобліку? Чи треба їй виплачувати компенсацію за невикористану відпустку? Як оформити документи?

В ч. 3 ст. 65 ГКУ зазначено, що для керівництва господарською діяльністю підприємства власник (власники) або уповноважений ним орган призначає (обирає) керівника підприємства.

У разі, якщо засновник громадської організації приймає рішення виконувати обов’язки керівника без нарахування заробітної плати та за умови, що таке підприємство не веде господарської діяльності, він має право прийняти рішення не нараховувати собі заробітну плату і, відповідно, не нараховувати та не сплачувати ЄСВ, та не подавати обов’язкову звітність. Але, якщо в громадській організації є наймані працівники, то на їхню заробітну плату потрібно нараховувати ЄСВ та подавати звіти.

Отже, якщо засновник громадської організації є керівником, то він може не отримувати заробітну плату, якщо це не є його основним місцем роботи, а метою організації не є отримання прибутку.

Щоденне керівництво поточною діяльністю громадською організацією без нарахування зарплати податківці цілком можуть прирівняти до поняття трудової функції,  що, своєю чергою, вимагає оформлення трудових відносин і оплати праці.

Тому, якщо внести відповідне положення до статуту організації про виконання обов'язків керівника без укладання трудового договору та відповідно, без оплати та прописати, що посада керівника громадської організації є виборною, а функції, які виконуватиме посадова особа, є нерегулярними (наприклад, через наявність основного місця роботи чи інші обгрунтовані причини), то можливо, за таких умов податківці не визнають трудових функцій в керуванні громадською організацією засновником  без оплати цієї праці.

Щодо відпустки логіка така: якщо керівник організації виконує функції управління без укладання трудового договору (а це означає – і без виплати зарплати), то й права на компенсацію відпустки він не матиме. 

Враховуючи неоднозначність ситуації, разимо звернутися до ДПС та отримати з цього питання індивідуальну податкову консультацію.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Оформлення працівника - сумісника на час декретної відпустки бухгалтера
    Бухгалтер (єдиний) з 18.11.2024 р. йде у відпустку по вагітності та пологах на 126 днів. Далі вона планує вийти на роботу після закінчення лікарняного. На цей період (126 днів) підприємство планує прийняти сумісника на виконання обов'язків бухгалтера. Як оформити такого сумісника? Які потрібні накази, повідомлення до ДПС тощо?
    Сьогодні 11:0372
  • Чи може сумісник працювати у суботу?
    Є необхідність взяти на роботу працівника, але він може працювати тільки за сумісництвом і тільки по суботах. Підприємству такий графік роботи підходить. Чи має підприємство в такому разі нараховувати працівнику подвійну ставку, тому що це робота у вихідний? Як правильно скласти графік роботи?
    21.11.202448
  • Виправлення скороченої назви підприємства у трудовій книжці
    При заповненні трудової книжки вказано скорочену назву роботодавця: ТОВ "Квіточка" замість "Товариство з обмеженою відповідальністю "Квіточка". Чи стане це перешкодою при передаванні відомостей про трудову діяльність працівника в електронному вигляді до ПФУ? Якщо так, то як це виправити, якщо деякі підприємства вже ліквідовані?
    21.11.202433
  • Витрати у відрядженні на оплату користування платними дорогами
    Працівник повернувся з закордонного відрядження та надав нефіскальні чеки з платіжного терміналу за проїзд платними дорогами. Оплата проведена банківською картою та відображена у виписці, яку надав працівник. Чи підлягають такі витрати оподаткуванню ПДФО та ВЗ?
    20.11.2024363
  • Які наслідки, якщо оплатили ДМС для працівника в сумі більше 30% його зарплати?
    У працівника зарплата 39 тис. грн. В липні 2024 оплатили медичне страхування на рік 21000,00 грн. Чи є це додатковим благом та чи треба сплатити ПДФО 18 % та ВЗ 1,5%? Оскільки минув час, які штрафи має сплатити підприємство, якщо зараз оплатимо податки за рахунок працівника? Та чи дійсна зараз пільга 30% по договорам страхування?
    19.11.202426