На час виконання державних або громадських обов’язків, якщо за чинним законодавством України ці обов’язки можуть здійснюватися у робочий час, працівникам гарантується збереження місця роботи (посади) (ст. 119 КЗпП).
Згідно із ч. 1 ст. 32 КЗпП, переведення на іншу роботу на тому ж підприємстві, в установі, організації, а також переведення на роботу на інше підприємство, в установу, організацію або в іншу місцевість, хоча б разом з підприємством, установою, організацією, допускається тільки за згодою працівника, за винятком випадків, передбачених у ст. 33 КЗпП, та в інших випадках, передбачених законодавством.
Отже, щоб здійснити переведення мобілізованого працівника на іншу посаду в межах одного підприємства, потрібно отримати на те його згоду, що підтверджується підписом в наказі про ознайомлення. Враховуючи, що мобілізований надати свою згоду, підписавши наказ, не може, то таке переведення є проблематичним, проте в сучасному світі є можливим. Це можна зробити за допомогою будь-яких засобів комунікації (месенджер, електронна пошта) (ст. 7 Закону №2136), оскільки ані КЗпП, ані Закон №2136 не містить заборони з даного питання.
Тож, щоб здійснити таке переведення, від мобілізованого слід отримати заяву, фото якої він надішле на месенджер, на підставі якої видається наказ, що надсилається засобами комунікації на підпис. Якщо роздрукувати і підписати наказ у працівника немає змоги (щоб зробити фото і надіслати назад), то можна зробити це, коли буде можливість, а до того працівник має надіслати в месенджер повідомлення, що він з наказом ознайомлений і не заперечує про переведення на іншу посаду. Цю відповідь варто роздрукувати і додати до наказу.
Крім того, роботодавець може скласти протокол (або акт) довільної форми про неможливість наразі підписати власноруч наказ з відомої причини, як це передбачено для держслужбовців пп. 4 Порядку №1042, а якому має міститися наступна інформація:
1) дату, час та місце складення протоколу;
2) підставу надіслання інформації або документів з посиланням на ст. 7 Закону №2136;
3) дату, час та вид засобу телекомунікаційного зв’язку, за допомогою якого надіслано інформацію або документи;
4) контактні дані працівника, за якими надіслано інформацію або документи з використанням засобу телекомунікаційного зв’язку (номер телефону, адресу електронної пошти тощо);
5) короткий зміст інформації або документів, які надіслані;
6) найменування посади, прізвище та ім’я працівника, якому надіслано інформацію або документи;
7) підпис, дату, найменування посади, прізвище та ім’я працівника підприємства, який надіслав інформацію або документи;
8) підпис, дату, найменування посади, прізвище та ім’я працівника, який склав протокол;
9) підпис, дату, найменування посади, прізвище та ім’я керівника служби управління персоналом (вважаємо, що тут можна вказати й керівника підприємства);
10) додатки до протоколу, що підтверджують факт надіслання інформації або документів (копію знімку екрану засобу телекомунікаційного зв’язку тощо).
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити