• Посилання скопійовано

Оплата корпоративною картою директора

Положенням передбачено, що корпоративні карти мають лише керівники та директори департаментів. При оплаті послуг та відрядження корпоративною картою директора у підприємства постало декілька питань...

Питання:

1. Корпоративною картою директора були оплачені юридичні послуги, які працівники беруть під своїми ЕЦП, тому у підтверджуючих документах підтягуються дані працівника (ПІБ), а не директора. Чи можна зробити авансовий звіт на працівника і підкласти виписку з карти директора? 

2. З корпоративної карти керівника оплачується проживання чи проїзд іншого працівника. Як бути з авансовим звітом і підтверджуючими документами, якщо рахунки і квитанції виписані на ім'я відрядженої особи, а виписка буде на керівника? 

 

Відповідь:

Платіжна картка - електронний платіжний засіб у вигляді пластикової чи іншого виду картки (пп. 56 ст. 1 Закону №1591). Тобто це звичайна банківська платіжна карта, яка є власністю емітента, який її випустив, і надана клієнту у користування. 

Керівник підприємства видає наказ про використання корпоративних карток, у якому зазначає всіх працівників, на яких емітовані картки і яким дозволено здійснювати розрахунки за допомогою цих карток. Якщо картка емітована також і на самого керівника, його теж потрібно включити у цей наказ.

При цьому корпоративна картка використовується тільки для здійснення операцій для ведення господарської діяльності підприємства, перелік яких визначено Постановою НБУ №164.

Таким чином, у відповідь на перше та друге запитання, зазначимо, що після використання корпоративної картки для розрахунку у безготівковій формі в рахунок оплати за товари/послуги та відрядження (пп. «б» пп. 170.9.3 ПКУ) особа, яка є держателем цієї карткки і яка здійснила платіжну операцію, повинна надати підтвердні документи щодо понесених витрат. 

Тому так, директор має право оплатити своєю корпоративною карткою проїзд та проживання інших працівників, при цьому в документах має зазначатися прізвища цих працівників, так само, як зазначено в ситуації, що розглядається.

Щодо авансового звіту, то з 1 квітня 2023 року, згідно з пп. 170.9.4 ПКУ, він складається та подається у двох випадках:

  • за наявності оподатковуваного доходу, визначеного пп. 170.9.1 ПКУ з метою оподаткування ПДФО;
  • та у разі використання готівки понад суму добових витрат, включаючи отриману із застосуванням платіжних інструментів.

Отже, не залежно від того, чи то була оплата витрат на відрядження, чи господарської послуги, директор чи інший працівник (керівник департаменту тощо) не складає і не подаває авансовий звіт. Він оформлюється тільки у випадку використання готівки понад суму добових або якщо виник оподатковуваний дохід і треба утриматм ПДФО та ВЗ.

Тому до існуючих підтвердних документів долучається виписка з карткового рахунку керівника чи директора департаменту. Ми вважаємо, що це не є порушенням законодавства, якщо кошти з такої карти використано в межах господарської діяльності.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Оформлення працівника - сумісника на час декретної відпустки бухгалтера
    Бухгалтер (єдиний) з 18.11.2024 р. йде у відпустку по вагітності та пологах на 126 днів. Далі вона планує вийти на роботу після закінчення лікарняного. На цей період (126 днів) підприємство планує прийняти сумісника на виконання обов'язків бухгалтера. Як оформити такого сумісника? Які потрібні накази, повідомлення до ДПС тощо?
    22.11.2024101
  • Чи може сумісник працювати у суботу?
    Є необхідність взяти на роботу працівника, але він може працювати тільки за сумісництвом і тільки по суботах. Підприємству такий графік роботи підходить. Чи має підприємство в такому разі нараховувати працівнику подвійну ставку, тому що це робота у вихідний? Як правильно скласти графік роботи?
    21.11.202452
  • Виправлення скороченої назви підприємства у трудовій книжці
    При заповненні трудової книжки вказано скорочену назву роботодавця: ТОВ "Квіточка" замість "Товариство з обмеженою відповідальністю "Квіточка". Чи стане це перешкодою при передаванні відомостей про трудову діяльність працівника в електронному вигляді до ПФУ? Якщо так, то як це виправити, якщо деякі підприємства вже ліквідовані?
    21.11.202437
  • Витрати у відрядженні на оплату користування платними дорогами
    Працівник повернувся з закордонного відрядження та надав нефіскальні чеки з платіжного терміналу за проїзд платними дорогами. Оплата проведена банківською картою та відображена у виписці, яку надав працівник. Чи підлягають такі витрати оподаткуванню ПДФО та ВЗ?
    20.11.2024414
  • Які наслідки, якщо оплатили ДМС для працівника в сумі більше 30% його зарплати?
    У працівника зарплата 39 тис. грн. В липні 2024 оплатили медичне страхування на рік 21000,00 грн. Чи є це додатковим благом та чи треба сплатити ПДФО 18 % та ВЗ 1,5%? Оскільки минув час, які штрафи має сплатити підприємство, якщо зараз оплатимо податки за рахунок працівника? Та чи дійсна зараз пільга 30% по договорам страхування?
    19.11.202427