• Посилання скопійовано

Працівник пенсійного віку: кроки підприємства

У працівника (директора) настав пенсійний вік. Які дії підприємства? Які документи подавати? Як оформлювати? Що робити, якщо працівник хоче продовжити працювати?

Крок 1. Потрібно подати Додатки 1 об’єднаної звітності з типом «Звітний» як «Довідковий» для призначення пенсії працівнику, які подаються за період до дати формування заяви на призначення пенсії. При цьому у рядку 035 Додатка 1 ставиться позначка у комірці «для призначення пенсії».

Крок 2. Разом з Додатком 1 об’єднаної звітності з типом «Звітний» як «Довідковий» подається Додаток 5 об’єднаної звітності теж з типом «Звітний» як «Довідковий» із позначкою у комірці «призначення пенсії» рядка 036.

Звертаємо увагу, інформацію щодо осіб, зазначених в об’єднаній звітності з типом «Звітний» як «Довідковий», необхідно також буде продублювати в об’єднаній звітності з типом «Звітний» за відповідний звітний квартал.

Терміни подання об’єднаної звітності з типом форми «Довідковий» у разі виходу працівника на пенсію чинним законодавством не передбачені.

Крок 3. Якщо працівник (директор) продовжує працювати після оформлення пенсії, то він і не пише заяву на звільнення. Кожен має право одночасно працювати і отримувати пенсію.

Крок 4. Видати працівнику на руки паперову трудову книжку (якщо вона зберігається на підприємстві).

Для призначення пенсії за віком працівник може звернутися не раніше, ніж за місяць до досягнення пенсійного віку. Відповідно до Порядку №22-1 до заяви (надається працівниками ПФУ та заповнюється по паспорту безпосередньо в момент подачі документів) про призначення пенсії за віком додаються такі документи:

1. документ про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків (крім осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний орган і мають відмітку у паспорті) або свідоцтво про загальнообов’язкове державне соціальне страхування;

2. трудова книжка та документи про стаж, що визначені Порядком підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, затвердженим постановою КМУ №637;

3. довідка про заробітну плату особи (встановленого зразка) за період страхового стажу до 01.07.2000. Для обчислення пенсії може враховуватися заробітна плата за будь-які 60 календарних місяців страхового стажу підряд до 1 липня 2000 року незалежно від перерв:

  • якщо пенсіонер виявив таке бажання і довідка про заробітну плату підтверджена первинними документами в період до 1 січня 2016 року;
  • якщо страховий стаж після 1 липня 2000 року становить менше 60 місяців.

Потрібно зазначити, що кожен випадок індивідуальний, тому необхідно подати довідку про заробітну плату за якомога більший період своєї трудової діяльності. Маючи такі дані, Пенсійний фонд України, за допомогою відповідного програмного забезпечення, визначить найкращі 60 календарних місяців заробітної плати.

А починаючи з 01.07.2000 індивідуальні відомості про застраховану особу (надає відділ персоніфікованого обліку).

4. документи про місце проживання (реєстрації) особи;

5. документи, які засвідчують особливий статус особи (посвідчення учасника бойових дій та довідка військового комісаріату про період участі у бойових діях; посвідчення учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС та довідка про період участі в ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС за формою, затвердженою постановою Державного Комітету СРСР по праці та соціальних питаннях від 09.03.1988 №122; посвідчення потерпілого від Чорнобильської катастрофи та довідка про період проживання (роботи) на цих територіях, видана органами місцевого самоврядування, тощо);

6. кольорова фотокартка 4х6 (2 шт.) – необхідна для оформлення пенсійного посвідчення;

7. копія паспорта;

8. заява на виплату пенсії через банківські установи чи поштове відділення. Заявник надає довідку про відкриття рахунку в банку або зазначає, що бажає отримувати пенсію на пошті.

Крім перерахованих, можуть також бути документи, в деяких випадках копія документа про освіту, копію свідоцтва про народження дитини, копію свідоцтва про укладення шлюбу (за зміни прізвища). 

Все це індивідуально. Точніший перелік працівник може дізнатися у ПФУ за місцем оформлення пенсії.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Відображення 0,25 ставки директора у штатному розписі
    Як коректно відобразити у штатному розписі посаду директора, який працює на 0,25 ставки? Чи потрібно вказувати у графі "Кількість штатних одиниць" 1 одиницю чи 0,25?
    Сьогодні 17:2622
  • Згода на обробку даних для оцифрування трудової
    Роботодавець подає до Пенсійного фонду України скан-копії трудових книжок для оцифрування. Чи потрібно для цього отримувати від працівника окрему письмову згоду на обробку його персональних даних?
    Сьогодні 15:0927
  • Чи може бути директор головою інвентаризаційної комісії декілька років поспіль?
    Чи дозволяє чинне законодавство директору підприємства виконувати обов'язки голови інвентаризаційної комісії протягом декількох років поспіль? Чи є обмеження щодо систематичного призначення керівника на цю посаду?
    Сьогодні 13:5439
  • Виокремлення лікарняних від зарплати: виправлення помилки в Додатку 1 єдиної звітності
    Як в уточнюючому розрахунку в Додатку 1 розділити суму 10 000 грн (що була помилково показана одним рядком як зарплата) на зарплату (5000 грн) та лікарняні (5000 грн), якщо система видає помилку про невідповідність кількості рядків з ознакою "0" та "1"?
    Сьогодні 12:4428
  • Застосування ПСП до перехідних відпускних
    Працівниці надано щорічну відпустку на межі двох місяців (листопад-грудень 2025 р.). Відпускні нараховані та виплачені в листопаді, тоді ж сплачено ПДФО, ВЗ та ЄСВ. Для розрахунку ПДФО суму відпускних розділено відповідно до місяців, за які вони нараховані. Чи правомірно застосовувати податкову соціальну пільгу до доходу кожного місяця окремо, якщо сума за кожен місяць не перевищує граничного розміру?
    27.11.202531