• Посилання скопійовано

Контракт з працівниками: зміна структури контракту

На підприємстві виникла потреба змінити структуру старих контрактів, контракт буде виглядати по-іншому, у ньому будуть лише загальні умови (зарплата, дія контракту, обов'язки підприємства), а обов'язки працівника визначатимуться додатком у вигляді посадової інструкції. Чи можна перепідписати контракти з усіма працівниками з 01.04.2023 р. і якщо можна, то як це правильно оформити?

Згідно з ч. 3 ст. 21  КЗпП контракт є особливою формою трудового договору, в якому строк його дії, права, обов’язки і відповідальність сторін (в тому числі матеріальна), умови матеріального забезпечення та організації праці працівника, умови розірвання договору, в тому числі дострокового, можуть встановлюватися угодою сторін.

Зрозуміло, що сторонами контракту є:

  • працiвник;
  • роботодавець.

Порядок укладання контрактів при прийнятті (найманні) на роботу працівників визначається Положенням №170.

Контракт як особлива форма трудового договору повинен спрямовуватися на забезпечення умов для проявлення ініціативності та самостійності працівника, враховуючи його індивідуальні здібності й професійні навички, підвищення взаємної відповідальності сторін, правову і соціальну захищеність працівника.

Контракт укладається у письмовій формі, у двох примірниках, що мають однакову юридичну силу і зберігаються у кожної із сторін контракту, набуває чинності з моменту його підписання або з дати, визначеної сторонами у контракті, і може бути змінений за згодою сторін, укладеною у письмовій формі (пп. 8 та пп. 9 Положення №170).

Сам контракт має передбачати:

  • обсяги пропонованої роботи та вимоги до якості і строків її виконання;
  • строк дії контракту;
  • права, обов'язки та взаємна відповідальність сторін;
  • умови оплати (виплат не можуть бути меншими, ніж передбачено чинним законодавством, угодами і колективним договором, і залежать від виконання умов контракту) й організації праці;
  • підстави припинення та розірвання контракту;
  • соціально-побутові та інші умови, необхідні для виконання взятих на себе сторонами зобов'язань, з урахуванням специфіки роботи, професійних особливостей та фінансових можливостей підприємства чи роботодавця;
  • режими робочого часу і часу відпочинку працівника;
  • тривалість відпустки працівника, яка не може бути меншою від встановленої законодавством для цієї категорії працівників;
  • умови розірвання контракту.

Отже, з вищезазначеного зрозуміло, що контракт може бути змінений тільки за згодою сторін, складеною у письмовій формі. Тож, за угодою сторін контракт може бути змінений або доповнений у будь-який час. 

Зміни оформлюються:

  1. у вигляді додатку до раніше підписаного контракту, де зазначається, що сторони дійшли взаємної згоди щодо внесення до контракту відповідних змін. Зміни, що викладені у тексті додаткової угоди, починають діяти за вибором сторін або з дати набрання чинності самої додаткової угоди або з будь-якої іншої дати;
  2. або ж контракт оформляється в новій редакції. При оформленні нового контракту, після письмового погодження, в розділі «Обов’язки працівника» можна передбачити загальні обов’язки, оскільки не передбачити взагалі в контракті обов’язків працівника не можна, тому доречно вказати серед інших такі пункти, наприклад, Працівник зобов’язується:
  • «Особисто виконувати всі покладені на нього обов’язки»;
  • «Знати, виконувати та дотримуватися Правил внутрішнього трудового розпорядку та інших нормативних актів Підприємства»;

«…»

Додаткові обов’язки (понад тих, що передбачені Контрактом) працівнику можуть бути встановлені за погодженням сторін додаткові обов’язки та умови їх виконання, а також пов’язані з ними зміни умов цього Контракту оформлюватимуться додатковою угодою».

«…»

До змін умов контракту застосовуються загальні правила щодо зміни істотних умов праці ст. 32 КЗпП, якщо такі зміни відбулися в даному випадку. Але на період дії воєнного стану норми ст. 32 КЗпП про двомісячний строк попередження працівника про зміну істотних умов праці не застосовуються – див. тут.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Оформлення працівника - сумісника на час декретної відпустки бухгалтера
    Бухгалтер (єдиний) з 18.11.2024 р. йде у відпустку по вагітності та пологах на 126 днів. Далі вона планує вийти на роботу після закінчення лікарняного. На цей період (126 днів) підприємство планує прийняти сумісника на виконання обов'язків бухгалтера. Як оформити такого сумісника? Які потрібні накази, повідомлення до ДПС тощо?
    22.11.2024107
  • Чи може сумісник працювати у суботу?
    Є необхідність взяти на роботу працівника, але він може працювати тільки за сумісництвом і тільки по суботах. Підприємству такий графік роботи підходить. Чи має підприємство в такому разі нараховувати працівнику подвійну ставку, тому що це робота у вихідний? Як правильно скласти графік роботи?
    21.11.202453
  • Виправлення скороченої назви підприємства у трудовій книжці
    При заповненні трудової книжки вказано скорочену назву роботодавця: ТОВ "Квіточка" замість "Товариство з обмеженою відповідальністю "Квіточка". Чи стане це перешкодою при передаванні відомостей про трудову діяльність працівника в електронному вигляді до ПФУ? Якщо так, то як це виправити, якщо деякі підприємства вже ліквідовані?
    21.11.202437
  • Витрати у відрядженні на оплату користування платними дорогами
    Працівник повернувся з закордонного відрядження та надав нефіскальні чеки з платіжного терміналу за проїзд платними дорогами. Оплата проведена банківською картою та відображена у виписці, яку надав працівник. Чи підлягають такі витрати оподаткуванню ПДФО та ВЗ?
    20.11.2024431
  • Які наслідки, якщо оплатили ДМС для працівника в сумі більше 30% його зарплати?
    У працівника зарплата 39 тис. грн. В липні 2024 оплатили медичне страхування на рік 21000,00 грн. Чи є це додатковим благом та чи треба сплатити ПДФО 18 % та ВЗ 1,5%? Оскільки минув час, які штрафи має сплатити підприємство, якщо зараз оплатимо податки за рахунок працівника? Та чи дійсна зараз пільга 30% по договорам страхування?
    19.11.202427