• Посилання скопійовано

Головбух на посаді діловода за суміщенням

На комунальному підприємстві є вакантна посада діловода. Чи має право головний бухгалтер підприємства суміщати посаду діловода та з якою доплатою?

Згідно зі ст. 105 КЗпП, суміщенням вважається виконання працівником на тому ж підприємстві, в установі, організації поряд з своєю основною роботою, обумовленою трудовим договором, додаткову роботу за іншою професією (посадою) або обов'язки тимчасово відсутнього працівника без звільнення від своєї основної роботи.

Питання суміщення може виникати і у комунальних підприємств. Для цього у штатному розписі має бити передбачена вакантна посада (Інструкція №53-ВЛ). У разі відсутності вільної посади або посади в штатному розписі, суміщення посад є неможливим і доплата за суміщення посад не може здійснюватись).  

Суміщення посад може бути встановлено за заявою працівника або на підставі прийнятого роботодавцем рішення. 

Якщо суміщення ініційовано роботодавцем, то суміщення вважається зміною істотних умов праці відповідно до ст. 32 КЗпП, тому працівника потрібно попереджати за два місяці з отриманням письмової згоди про те, що він не заперечує почати виконувати додаткові функції за іншою посадою. Якщо ініціатива йде він працівника, то потрібно написати заяву і не чекати два місяці.

Звертаємо увагу, у період дії воєнного стану норми ч. 3 ст. 32 КЗпП та інших законів України щодо повідомлення працівника про зміну істотних умов праці не застосовуються (п. 2 ст. 3 Закону №2136).

Тобто, якщо ініціатором є роботодавець попереджувати працівника про істотні зміни за два місяці під час воєнного стану не  потрібно.

Тож, незалежно від того, від кого йшла ініціатива суміщення, в даному випадку, головбуха на посаду діловода, потрібно оформити наказ. 

В наказі про встановлення суміщення посад зазначений строк, на який працівнику доручалася додаткова робота, а після завершення цього строку працівник повертається до виконання лише своєї основної роботи. Окремий наказ з цього приводу оформляти не потрібно. Також в наказі в обов’язковому порядку вказують назву професії (посади), за якою відбуватиметься суміщення, та розмір доплати. 

Відповідно до ст. 15 Закону про оплату праці та ст. 97 КЗпП, госпрозрахунковим підприємствам (у тому числі комунальним) надано право самостійно визначати в колективному договорі форми і системи оплати праці, види та розміри доплат, надбавок, премій тощо з дотриманням норм і гарантій, передбачених законодавством, генеральною, галузевими (міжгалузевими) і територіальними угодами.

Отже, доплата провадиться винятково за наказом, оскільки виконання роботи за суміщенням посад не відображається в табелі обліку робочого часу та встановлюється відповідно до вимог ст. 105 КЗпП на умовах, передбачених колективним договором. В колективному договорі та наказі про суміщення має бути чітко зазначено, від якої саме посади встановлюється доплата. Адже, розмір доплати за суміщення затверджено тільки працівникам бюджетної сфери (на підставі п. 3 Постанови №1298 доплату за суміщення проводять в розмірі до 50% посадового окладу (тарифної ставки) за основною посадою).

Таким чином, враховуючи вищезазначене, головбух КП може працювати за суміщенням на вакантній посаді діловода з доплатою, визначеною в наказі та на умовах передбачених у колективному договорі.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Як правильно заповнити суму перевитрати в авансовому звіті?
    Директор оплачує послуги Нової пошти власними коштами. Пізніше подає авансовий звіт на відшкодування йому коштів. При заповненні авансового звіту від 23.04.2025 р. у сумі 80 грн, є перевитрата в сумі накопичених двох авансових звітів (не компенсованих) - 240 грн грн. Загальна сума заборгованості за працівником - 320 грн. 25.04.2025 р. підприємсво сплатило всю суму заборгованості. Як правильно заповнити суму сплати в авансовому звіті: всю суму оплати 320 грн ставити в останньому звіті і номер платіжної інструкції, чи потрібно в кожному звіті відображати один номер платіжної інструкції і суму заборгованості, яка виникла за кожним звітом окремо без накопичення?
    19.08.202538
  • Середня заробітна плата для підприємств з роздрібної торгівлі алкогольними напоями
    Після змін до ст. 42 Закону №3817 (Закон №4536 від 16.07.2025 р.) незрозуміло, як правильно рахувати: у підприємства є ліцензія на роздрібну торгівлю алкоголем, продавець працює на 0,5 ставки, решта працівників — на опті, ще є мобілізовані. Чи потрібно всім забезпечити середню зарплату не менше 2 МЗП і чи враховувати мобілізованих у цьому розрахунку?
    14.08.2025831
  • Як розрахувати кількість днів в відрядженні?
    Відповідно до наказу працівник відряджений у Київ з 8 по 9 серпня. Працівник не бажає скоритатися іншим транспортом, окрім поїзда, який вибуває в 23:30 7 серпня. Яким чином розрахувати кількість днів в відрядженні?
    11.08.202571
  • Завідувач складу щодня їздить за товаром з одного складу на інший в інше місто: чи оформлювати відрядження?
    В компанії є два склади в різних населених пунктах. Завідувач складу кожного дня їздить за товаром з одного складу на інший в інший населений пункт. Чи потрібно оформлювати відрядження? За яких умов можна не оформляти відрядження?
    08.08.20251 000
  • Письмовий трудовий договір між працівником та юрособою: чи потрібен?
    Чи потрібен письмовий трудовий договір між працівником та юрособою?
    08.08.20251 446