• Посилання скопійовано

Головбух на посаді діловода за суміщенням

На комунальному підприємстві є вакантна посада діловода. Чи має право головний бухгалтер підприємства суміщати посаду діловода та з якою доплатою?

Згідно зі ст. 105 КЗпП, суміщенням вважається виконання працівником на тому ж підприємстві, в установі, організації поряд з своєю основною роботою, обумовленою трудовим договором, додаткову роботу за іншою професією (посадою) або обов'язки тимчасово відсутнього працівника без звільнення від своєї основної роботи.

Питання суміщення може виникати і у комунальних підприємств. Для цього у штатному розписі має бити передбачена вакантна посада (Інструкція №53-ВЛ). У разі відсутності вільної посади або посади в штатному розписі, суміщення посад є неможливим і доплата за суміщення посад не може здійснюватись).  

Суміщення посад може бути встановлено за заявою працівника або на підставі прийнятого роботодавцем рішення. 

Якщо суміщення ініційовано роботодавцем, то суміщення вважається зміною істотних умов праці відповідно до ст. 32 КЗпП, тому працівника потрібно попереджати за два місяці з отриманням письмової згоди про те, що він не заперечує почати виконувати додаткові функції за іншою посадою. Якщо ініціатива йде він працівника, то потрібно написати заяву і не чекати два місяці.

Звертаємо увагу, у період дії воєнного стану норми ч. 3 ст. 32 КЗпП та інших законів України щодо повідомлення працівника про зміну істотних умов праці не застосовуються (п. 2 ст. 3 Закону №2136).

Тобто, якщо ініціатором є роботодавець попереджувати працівника про істотні зміни за два місяці під час воєнного стану не  потрібно.

Тож, незалежно від того, від кого йшла ініціатива суміщення, в даному випадку, головбуха на посаду діловода, потрібно оформити наказ. 

В наказі про встановлення суміщення посад зазначений строк, на який працівнику доручалася додаткова робота, а після завершення цього строку працівник повертається до виконання лише своєї основної роботи. Окремий наказ з цього приводу оформляти не потрібно. Також в наказі в обов’язковому порядку вказують назву професії (посади), за якою відбуватиметься суміщення, та розмір доплати. 

Відповідно до ст. 15 Закону про оплату праці та ст. 97 КЗпП, госпрозрахунковим підприємствам (у тому числі комунальним) надано право самостійно визначати в колективному договорі форми і системи оплати праці, види та розміри доплат, надбавок, премій тощо з дотриманням норм і гарантій, передбачених законодавством, генеральною, галузевими (міжгалузевими) і територіальними угодами.

Отже, доплата провадиться винятково за наказом, оскільки виконання роботи за суміщенням посад не відображається в табелі обліку робочого часу та встановлюється відповідно до вимог ст. 105 КЗпП на умовах, передбачених колективним договором. В колективному договорі та наказі про суміщення має бути чітко зазначено, від якої саме посади встановлюється доплата. Адже, розмір доплати за суміщення затверджено тільки працівникам бюджетної сфери (на підставі п. 3 Постанови №1298 доплату за суміщення проводять в розмірі до 50% посадового окладу (тарифної ставки) за основною посадою).

Таким чином, враховуючи вищезазначене, головбух КП може працювати за суміщенням на вакантній посаді діловода з доплатою, визначеною в наказі та на умовах передбачених у колективному договорі.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Оформлення працівника - сумісника на час декретної відпустки бухгалтера
    Бухгалтер (єдиний) з 18.11.2024 р. йде у відпустку по вагітності та пологах на 126 днів. Далі вона планує вийти на роботу після закінчення лікарняного. На цей період (126 днів) підприємство планує прийняти сумісника на виконання обов'язків бухгалтера. Як оформити такого сумісника? Які потрібні накази, повідомлення до ДПС тощо?
    22.11.2024110
  • Чи може сумісник працювати у суботу?
    Є необхідність взяти на роботу працівника, але він може працювати тільки за сумісництвом і тільки по суботах. Підприємству такий графік роботи підходить. Чи має підприємство в такому разі нараховувати працівнику подвійну ставку, тому що це робота у вихідний? Як правильно скласти графік роботи?
    21.11.202453
  • Виправлення скороченої назви підприємства у трудовій книжці
    При заповненні трудової книжки вказано скорочену назву роботодавця: ТОВ "Квіточка" замість "Товариство з обмеженою відповідальністю "Квіточка". Чи стане це перешкодою при передаванні відомостей про трудову діяльність працівника в електронному вигляді до ПФУ? Якщо так, то як це виправити, якщо деякі підприємства вже ліквідовані?
    21.11.202437
  • Витрати у відрядженні на оплату користування платними дорогами
    Працівник повернувся з закордонного відрядження та надав нефіскальні чеки з платіжного терміналу за проїзд платними дорогами. Оплата проведена банківською картою та відображена у виписці, яку надав працівник. Чи підлягають такі витрати оподаткуванню ПДФО та ВЗ?
    20.11.2024439
  • Які наслідки, якщо оплатили ДМС для працівника в сумі більше 30% його зарплати?
    У працівника зарплата 39 тис. грн. В липні 2024 оплатили медичне страхування на рік 21000,00 грн. Чи є це додатковим благом та чи треба сплатити ПДФО 18 % та ВЗ 1,5%? Оскільки минув час, які штрафи має сплатити підприємство, якщо зараз оплатимо податки за рахунок працівника? Та чи дійсна зараз пільга 30% по договорам страхування?
    19.11.202427