• Посилання скопійовано

Групування наказів на приватному підприємстві

Чи обов'язково в приватному підприємстві розділяти реєстрацію наказів по групам (з основної діяльності, адміністративного-господарських питань, з кадрових питань (особового складу)?

Основними документами, що регламентують порядок організації діловодства на підприємстві, визначають перелік типової документації, вимоги до її складання і строки зберігання, є накази №578/5 та №1000/5, а також нещодавно долучився ДСТУ 4163:2020.

Зазначимо, що дія цих нормативних документів поширюється на підприємства всіх форм власності і тільки для ФОПів носять рекомендаційний характер. 

Кожний наказ є носієм певної інформації, які мають зберігатися для підтвердження господарської операції, дії чи події. Тому усі накази, що створюються в процесі господарської діяльності підприємства, залежно від строків їх зберігання,  можна розділити на декілька груп: на накази з основної діяльності, накази з адміністративного-господарських питань, накази з кадрових питань (окремо короткострокового (5 років) та довгострокового зберігання (75 років)), які групувати у різні справи (п. 6 глави 2 розділу IV Наказу №1000/5). Кожна окрема група наказів реєструється у відповідному журналі (скільки груп, стільки журналів).

Накази з кадрових питань (особового складу) групуються відповідно до їх видів та строків зберігання. Не дозволяється групувати разом накази тривалого (75 років) та тимчасового (5 років) зберігання. 

Доцільно при великих обсягах документів накази з кадрових питань (особового складу), що стосуються різних напрямів діяльності установи (приймання на роботу, звільнення, преміювання, відрядження, відпустки тощо), групувати в окремі справи. 

Якщо різних видів наказів з кадрових питань (особового складу) створюється незначна кількість, їх дозволяється групувати за строками їх зберігання: в одну справу - накази тривалого строку зберігання, в іншу - тимчасового строку зберігання.

Реєстраційний індекс розпорядчих документів та деяких внутрішніх документів (акти, протоколи, договори тощо) складається з порядкового номера у межах року. Звідси випливає, що накази, згруповані  у різні справи, при реєстрації в відповідному журналі повинні мати свою окрему порядкову нумерацію у межах  календарного року.

З метою розрізнення груп наказів (розпоряджень) з кадрових питань (особового складу) кожного виду до порядкового номера може додаватися літерний індекс. Система таких  індексів розробляється установою (п. 5 глави 3 розділу ІІІ Наказу № 1000/5).

Наприклад. к/тм, к/тр (кадри), в – надання відпусток, вд – відрядження, аг –адміністративно-господарські, тощо.

Таким чином, приватному підприємству потрібно розділяти накази за групами, групи залежатимуть від обсягів. Крім того, в подальшому, це полегшить роботу при формуванні та здачі наказів в архів. 

Слід пам’ятати, що документи до наказів з кадрових питань (особового складу), що не увійшли до складу особових справ (листки з обліку кадрів, заяви, подання, доповідні та пояснювальні записки, довідки, обхідні листки) формуються в окремі номенклатурні справи, оскільки відповідно до Наказу №578/5  термін їх зберігання складає 3 роки.

Термін зберігання документів про надання та використання щорічних, творчих, соціальних відпусток та відпусток без збереження заробітної плати (графіків, заяв, відомостей) складає 1 рік.

Нагадаємо, що всі накази мають оформлятися за правилами визначеними ДСТУ 4163:2020. Крім того, сфера застосування ДСТУ 4163:2020 розповсюджується і на організаційні (посадові інструкції, штатні розписи тощо) та інформаційно-аналітичні (акти, довідки, доповідні записки, пояснювальні записки, службові листи і т.п.) документи. 

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Не проведено інвентаризацію резерву відпусток у 2023 році: які наслідки?
    У І кварталі 2024 року було використано відпусток за 2023 рік більше, ніж нараховано резерву в 2023 р., тобто на кінець 2023 року не проведена інвентаризація резерву відпусток, не визначено кількість днів невикористаних днів відпустки, відповідно немає залишку резерву в балансі. Фактично це проведено і нараховано в І кварталі 2024 р. Як виправити помилку, щоб витрати по резерву відпусток 2023 р. зарахувати в 2024 р.?
    29.04.202444
  • Звільнення та прийняття на роботу в одному місяці: складаємо додаток 1 єдиної звітності?
    Працівник в одному місяці був звільнений (з ознакою наявності трудової книжки) , а наступного дня знову прийнятий на неповний робочий час за сумісництвом без наявності трудової книжки. Як показати такі зміни в графі 14 додатку 1 – кількість днів перебування у трудових відносинах?
    26.04.202482
  • Як при звільненні працівника утримати відпускні, що були виплачені йому наперед?
    Внаслідок помилки в підрахунку кількості днів відпустки, на які має право працівник, в 2024 він «відпочив наперед» на 16 календарних днів. Тепер раптово написав заяву на звільнення день в день, і на роботу більше не виходить. Чи відноситься така помилка до лічильної і яким чином можна утримати/повернути законним шляхом з працівника кошти за незароблені дні щорічної основної відпустки?
    26.04.2024456
  • Оплата дня огляду на МСЕК під час тривалого лікарняного
    Працівник перебував на лікарняному з 18.12.2023 р. до 11.04.2024 р. включно. З 11.04.2024 р. йому надано другу групу інвалідності (надав довідку МСЕК). Чи підлягає оплаті останній день лікарняного (11 квітня), який також є і датою присвоєння інвалідності?
    25.04.202446
  • Допомога на лікування працівника під час призупинення з ним дії трудового договору
    Чи може працівник, з яким призупинено дію трудового договору, отримати від підприємства допомогу на лікування у вигляді оплати послуг медичному закладу? Які податкові наслідки у разі отримання такої допомоги?
    22.04.202429