• Посилання скопійовано

Резерв відпусток при переході з категорії мікропідприємства до категорії малого

Підприємство з 2021 року відповідає критеріям малого підприємства (до цього було мікропідприємством). Резерв відпусток не нараховувався до 2021 року і протягом 2021 року теж. Як зараз правильно виправити цю ситуацію? Протягом 2021 року відпустки відображались в обліку через витратні рахунки

Відповідно до пп. 2 п. 2 та п. 8 розділу І П(С)БО 25 мікропідприємства не зобов’язані створювати резерв відпусток. Цей вибір вони закріплюють в обліковій політиці підприємства.

В даній ситуації підприємство втратило статус мікропідприємства у 2021 році та стало малим. Тож, розберемося чи повинне мале підприємство нараховувати резерв відпусток у 2021 році.

Частиною 2 ст. 2 Закону про бухоблік передбачено, якщо підприємство однієї з наведених в даній статті категорій за показниками річної фінансової звітності протягом двох років поспіль не відповідає наведеним критеріям, воно відноситься до відповідної категорії підприємств.

Тобто, мікропідприємство втрачає свій статус тільки тоді, коли воно протягом двох років поспіль не відповідає критеріям даного підприємства, наприклад, якщо підприємство у 2021 році за даними річної фінансової звітності за 2020 рік кваліфікувало себе малим підприємством, зрозуміло що у 2020 році – воно ще мало статус мікропідприємства, тож підприємство таким і залишиться і у 2022 р. незалежно від показників фінансової річної звітності за 2021 рік.

Таким чином, робимо висновок, що підприємство не повинно нараховувати резерв відпусток ні у 2021 році, ні у 2022 році.

 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Відшкодування витрат на проживання під час відрядження
    Як правильно оформити авансовий звіт та відшкодувати витрати на проживання двом працівникам, які проживали в одному двомісному номері, якщо для підтвердження витрат надано один рахунок на загальну суму (2600 грн) із зазначенням обох прізвищ, та один фіскальний чек на цю ж суму?
    Сьогодні 08:5049
  • Працівник затримався у відрядженні на вихідні: компенсація зворотнього квитка
    Два працівники відряджені 18.09-19.09.2025 р. Білети туди та один білет назад (на 19.09) оплачені корпоративною карткою. Другий працівник залишається до 20.09.2025 р. (вихідний день) для власних потреб, білет назад придбаний ним за власні кошти. Як бути з добовими, розрахунком зарплати, компенсацією проїзду та підтверджуючими документами?
    16.09.2025114
  • Відкриття нового відрядження без звіту за попереднє
    Чи може підприємство направити працівника у наступне відрядження, якщо він ще не відзвітував за попереднє?
    16.09.202548
  • Максимальний період та підстави для відпустки без збереження зарплати
    Який максимальний період для відпустки без збереження зарплати? Які підстави та посилання на законодавство? Чи скасовані якісь норми на період воєнного стану?
    16.09.2025104
  • Оклад працівниці після виходу з відпустки для догляду за дитиною
    Працівниця, яка повертається з відпустки для догляду за дитиною, має письмовий трудовий договір зі старим розміром окладу. На її посаді за строковим договором працювала інша особа з вищим окладом, який зафіксовано у чинному штатному розписі. Який оклад необхідно встановити працівниці, яка повертається? Чи є порушенням розбіжність між окладом у договорі та штатному розписі, і які наслідки це може мати для роботодавця?
    15.09.202539