• Посилання скопійовано

Посада директор: чи можливе суміщення на філії?

На головному підприємстві та філії директором оформлений один і той ж найманий працівник. Чи буде посада «в.о. генерального директора» та «Директор» вважатись суміщенням посад? Чи може працівник працювати на філії за суміщенням без доплати (без зарплати)? Чи потрібно дотримуватися періодичності виплати зарплати двічі на місяць для працівника, прийнятого 13.10.2021року?

Відповідно до ст. 21 КЗпП, працівник має право реалізувати свої здібності до продуктивної і творчої праці шляхом укладення трудового договору на одному або одночасно на декількох підприємствах, в установах, організаціях, якщо інше не передбачене законодавством, колективним договором або угодою сторін.

За суміщенням професій (посад) оформляється працівник, який разом зі своєю основною роботою, обумовленою трудовим договором, погоджується виконувати додаткову роботу за іншою професією (посадою) в одного й того ж роботодавця протягом установленої законодавством тривалості робочого дня (робочої зміни).

Тож, при суміщенні професій (посад) додаткові обов’язки за іншою (суміщуваною) професією (посадою) працівник виконує у межах робочого часу (зміни) за основним місцем роботи.

Отже, стає зрозумілим, що працівник за посадю "В.о. генерального директора" за основним місцем роботи не може поєднюватись з посадою "Директора" філії, що є відокремленим балансовим підрозділом компанії та здійснює свою діяльність від імені компанії без статусу юридичної особи, оскільки територіально головне підприємство та філія знаходяться у різних територіально-адміністративних одиницях.

Правильним буде оформлення працівника на посаду директора філії за сумісництвом. 

Сумісництвом вважається виконання працівником, крім своєї основної, іншої регулярної оплачуваної роботи на умовах трудового договору у вільний від основної роботи час на тому самому або іншому підприємстві, в установі, організації.

Обмеження на роботу за сумісництвом стосуються лише державних службовців, військовослужбовців силових відомств, працівників державних підприємств, установ та організацій.  

Обмеження на роботу за сумісництвом найманих працівників прийнятих на керівникі посади госпрозрахункових та приватних підприємств можуть бути передбачені колективним договором або угодою сторін. 

Оформляється працівник за сумісництвом за окремим трудовим договором з оплатою за фактично відпрацьований час, тобто без «доплати» таку роботу організувати не можна.

Щодо питання про дотримання періодичності виплати заробітної плати двічі на місяць для працівника прийнятого 13.10.2021 р. зазначимо: 

Відповідно до ст. 115 КЗпП та ст. 24 Закону про оплату праці, заробітна плата виплачується працівникам регулярно в робочі дні у строки, встановлені колективним договором або нормативним актом роботодавця, погодженим з виборним органом первинної профспілкової організації чи іншим уповноваженим на представництво трудовим колективом органом (а в разі відсутності таких органів - представниками, обраними і уповноваженими трудовим колективом), але не рідше двох разів на місяць через проміжок часу, що не перевищує шістнадцяти календарних днів, та не пізніше семи днів після закінчення періоду, за який здійснюється виплата.

Тобто, зазначеними нормами встановлено, що виплата заробітної плати здійснюється не рідше 2 разів на місяць у встановлені строки.

Таким чином, якщо працівника прийнято на роботу 13.10.2021 р., то за першу половину місяця (з 1 по 15 число місяця) йому потрібно виплатити зарплату за фактично відпрацьовані дні (тобто за 1 р.день). 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Відшкодування витрат на проживання під час відрядження
    Як правильно оформити авансовий звіт та відшкодувати витрати на проживання двом працівникам, які проживали в одному двомісному номері, якщо для підтвердження витрат надано один рахунок на загальну суму (2600 грн) із зазначенням обох прізвищ, та один фіскальний чек на цю ж суму?
    17.09.202555
  • Працівник затримався у відрядженні на вихідні: компенсація зворотнього квитка
    Два працівники відряджені 18.09-19.09.2025 р. Білети туди та один білет назад (на 19.09) оплачені корпоративною карткою. Другий працівник залишається до 20.09.2025 р. (вихідний день) для власних потреб, білет назад придбаний ним за власні кошти. Як бути з добовими, розрахунком зарплати, компенсацією проїзду та підтверджуючими документами?
    16.09.2025240
  • Відкриття нового відрядження без звіту за попереднє
    Чи може підприємство направити працівника у наступне відрядження, якщо він ще не відзвітував за попереднє?
    16.09.202550
  • Максимальний період та підстави для відпустки без збереження зарплати
    Який максимальний період для відпустки без збереження зарплати? Які підстави та посилання на законодавство? Чи скасовані якісь норми на період воєнного стану?
    16.09.2025107
  • Оклад працівниці після виходу з відпустки для догляду за дитиною
    Працівниця, яка повертається з відпустки для догляду за дитиною, має письмовий трудовий договір зі старим розміром окладу. На її посаді за строковим договором працювала інша особа з вищим окладом, який зафіксовано у чинному штатному розписі. Який оклад необхідно встановити працівниці, яка повертається? Чи є порушенням розбіжність між окладом у договорі та штатному розписі, і які наслідки це може мати для роботодавця?
    15.09.202540