• Посилання скопійовано

Надання допомоги по частковому безробіттю ФОПу на себе

ФОП зареєстрований в жовтні 2019 року, має сплачений ЄСВ 5 місяців (жовтень-грудень 2019 р. та січень-лютий 2020 р.). Діяльності ФОП не здійснював і в декларації з ЄП за 2019 рік і І квартал 2020 року зазначено нулі. Чи може такий ФОП розраховувати на допомогу по безробіттю?

Відповідно до п. 3 Порядку №306, допомога по частковому безробіттю на період карантину — кошти, передбачені в бюджеті Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття, що надаються міськими, районними і міськрайонними центрами зайнятості та філіями регіональних центрів зайнятості роботодавцям із числа суб’єктів малого та середнього підприємництва, в тому числі фізичним особам — підприємцям, для виплати допомоги працівникам у разі втрати ними частини заробітної плати, а також фізичним особам — підприємцям, які є застрахованими особами, — у разі втрати ними частини доходу внаслідок вимушеного скорочення передбаченої законодавством тривалості робочого часу у зв’язку із зупиненням (скороченням) діяльності внаслідок карантину. 

Щоб ФОП мав змогу отримати на себе допомогу по частковому безробіттю йому потрібно протягом 90 календарних днів з дня зупинення діяльності звернутися до Центру зайнятості за допомогою подавши наступний пакет документів:

  • заяву на отримання допомоги в довільній формі;
  • копію наказу з датою зупинення чи скорочення діяльності;
  • довідку про сплату ЄСВ за останніх 6 місяців;
  • відомості до додатку 2 Порядку №306.

При цьому, ФОП, які зареєстровані відповідно до ч. 4 ст. 4 Закону про ЄСВ, та звільнені від сплати ЄСВ довідку про сплату ЄСВ не подають. 

Оригінали зазначених документів подаються до центру зайнятості в один із зручних способів – або поштою, або через скриньку для кореспонденції в центрі зайнятості.

Протягом трьох робочих днів центр зайнятості перевірятиме документи, і у разі виявлення помилки чи неточностей, ФОП матимете ще 5 днів, щоб підготувати та подати новий або виправити вже поданий пакет документів.

Рішення щодо надання допомоги приймає обласний чи Київський міський центр зайнятості. А після одержання коштів на свій рахунок центр зайнятості переказує їх фізичній особі-підприємцю.

Покрокову інструкцію про отримання ФОП на себе допомоги по частковому безробіттю надала Державна служба зайнятості.

Зазначимо, що допомога по частковому безробіттю не оподатковується.  Допомога встановлюється за кожну годину скорочення діяльності та із розрахунку двох третин від бази нарахування ЄСВ, але не більше мінімальної заробітної плати (4723 грн) на місяць. Допомога надається на період  зупинення чи скорочення діяльності та впродовж 30 календарних днів після завершення карантину.

Таким чином, підсумовуючи вищезазначене, ФОП на себе може отримати допомогу по частковому безробіттю у разі своєчасної сплати ЄСВ та ведення діяльністі до початку карантину, який призвів до зупинення/скорочення такої діяльності.

Оскільки ФОП сплачував ЄСВ за себе, але не здійснював діяльність, вважаємо, що права на отримання допомоги по частковому безробіттю немає, оскільки такий ФОП не втрачав частину свого доходу. 

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Оформлення працівника - сумісника на час декретної відпустки бухгалтера
    Бухгалтер (єдиний) з 18.11.2024 р. йде у відпустку по вагітності та пологах на 126 днів. Далі вона планує вийти на роботу після закінчення лікарняного. На цей період (126 днів) підприємство планує прийняти сумісника на виконання обов'язків бухгалтера. Як оформити такого сумісника? Які потрібні накази, повідомлення до ДПС тощо?
    Сьогодні 11:0315
  • Чи може сумісник працювати у суботу?
    Є необхідність взяти на роботу працівника, але він може працювати тільки за сумісництвом і тільки по суботах. Підприємству такий графік роботи підходить. Чи має підприємство в такому разі нараховувати працівнику подвійну ставку, тому що це робота у вихідний? Як правильно скласти графік роботи?
    21.11.202447
  • Виправлення скороченої назви підприємства у трудовій книжці
    При заповненні трудової книжки вказано скорочену назву роботодавця: ТОВ "Квіточка" замість "Товариство з обмеженою відповідальністю "Квіточка". Чи стане це перешкодою при передаванні відомостей про трудову діяльність працівника в електронному вигляді до ПФУ? Якщо так, то як це виправити, якщо деякі підприємства вже ліквідовані?
    21.11.202428
  • Витрати у відрядженні на оплату користування платними дорогами
    Працівник повернувся з закордонного відрядження та надав нефіскальні чеки з платіжного терміналу за проїзд платними дорогами. Оплата проведена банківською картою та відображена у виписці, яку надав працівник. Чи підлягають такі витрати оподаткуванню ПДФО та ВЗ?
    20.11.2024353
  • Які наслідки, якщо оплатили ДМС для працівника в сумі більше 30% його зарплати?
    У працівника зарплата 39 тис. грн. В липні 2024 оплатили медичне страхування на рік 21000,00 грн. Чи є це додатковим благом та чи треба сплатити ПДФО 18 % та ВЗ 1,5%? Оскільки минув час, які штрафи має сплатити підприємство, якщо зараз оплатимо податки за рахунок працівника? Та чи дійсна зараз пільга 30% по договорам страхування?
    19.11.202426