• Посилання скопійовано

Визначення середньооблікової кількості штатних працівників

З 1 серпня 2019 р. ФОП, у якого кількість штатних працівників станом на 01.08.2019 р. складала 6 осіб, прийняв на роботу двох зовнішніх сумісників на неповний робочий день. Скільки буде складати середньооблікова та облікова кількість штатних працівників для таблиці 1 додатку 4 звіту з ЄСВ за серпень 2019 року?

Питання, пов’язані з обліком штатних працівників, регулюються Інструкцією №286, дія якої поширюється на усіх юросіб, їх філій, на представництва та інші відокремлені підрозділи, а також на фізосіб – підприємців, які використовують найману працю.

Пунктом 2.1 Інструкції №286 визначено, що в облікову кількість штатних працівників включаються усі наймані  працівники,  які   уклали   письмово  трудовий  договір (контракт) і виконували постійну, тимчасову  або  сезонну  роботу один день і більше, а також власники підприємства,  якщо  крім доходу, вони отримували зарплату на цьому підприємстві. Облікова кількість штатних працівників визначається на певну дату звітного періоду, наприклад, на перше або останнє число місяця, включаючи прийнятих працівників і виключаючи тих, які вибули в цей день.

В обліковій  кількості  штатних  працівників  за  кожний календарний  день  враховуються особи,  які фактично працювали,  а також відсутні на роботі з будь-яких причин, тобто усі працівники, які  перебувають  у  трудових  відносинах, незалежно від виду трудового договору.

Водночас, не включаються до облікової кількості штатних працівників працівники, прийняті на роботу за сумісництвом з інших підприємств, тобто зовнішні сумісники (пп. 2.6.1 Інструкції №286).

Середньооблікова  кількість   штатних   працівників розраховується на підставі щоденних даних про  облікову  кількість штатних   працівників,  які  повинні  уточнюватися  відповідно  до наказів про прийом, переведення  працівника  на  іншу  роботу  та припинення трудового договору.    

Облікова кількість  штатних  працівників  за  кожен  день має відповідати даним табеля обліку  використання  робочого  часу працівників, на підставі якого визначається кількість працівників, які з'явилися або не з'явилися на роботу (п. 3.2. Інструкції №286).

Середньооблікова  кількість  штатних  працівників  за місяць  обчислюється  шляхом  підсумовування   кількості   штатних працівників  облікового складу за кожний календарний день звітного місяця,  тобто з 1 по 30 або 31 число (для лютого - по 28 або 29), включаючи вихідні, святкові та неробочі дні, і ділення одержаної суми на число календарних днів звітного місяця.

Слід зазначити, що при обчисленні середньооблікової кількості штатних працівників облікового складу враховуються всі категорії працівників облікового складу, зазначені у п. 2.4, 2.5 Інструкції №286, крім працівників, які перебувають у відпустках у зв’язку з вагітністю та пологами або для догляду за дитиною до досягнення нею 3-річного віку. Облік цих категорій працівників ведеться окремо (пп. 3.2.2 Інструкції №286).

Таким чином, зовнішні сумісники не включаються, як до середньооблікової кількості штатних працівників, так і до облікової кількості штатних працівників. Додатково див. також "ЗІР", підкатегорія 301.04.01.

Отже, станом на 31 серпня  як облікова, так і середньооблікова  кількість штатних працівників складатиме 6 осіб.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Степанов Михайло

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Компенсація невикористаного квитка у відрядженні
    Чи може роботодавець компенсувати працівнику вартість невикористаного (згорілого) квитка, якщо повернення з відрядження було перенесено через виробничу необхідність (поломку обладнання)? Чи потрібно це оподатковувати як додаткове благо та які документи оформити?
    03.12.202533
  • Голова комісії із соцстраху відсутній: як діяти?
    На підприємстві сформована комісія із соціального страхування, голова комісії перебуває у відпустці. Як в такому випадку бути із виплатами по лікарняних листах: призначити тимчасово на період відпустки когось іншого головою комісії чи вказати в протоколі засідання комісії "відсутній у зв'язку з перебуванням у основній щорічній відпустці"?
    03.12.202542
  • Зарплата в інвалюті та її оподаткування
    За яким курсом НБУ роботодавець має нараховувати та виплачувати зарплату штатним працівникам і утримувати ПДФО/ВЗ, якщо оклад у валюті, а виплата відбувається пізніше, ніж дата затвердження штатного розпису? Чи можна локально встановити єдиний курс НБУ (наприклад, курс на 1 число місяця) для нарахування зарплати та податків замість використання курсу на дату виплати?
    03.12.202541
  • Порушена нумерація записів в трудовій книжці
    При оформленні прийняття працівника в трудовій книжці виявлено пропущені порядкові номери у попередніх записах. Як правильно діяти?
    03.12.2025710
  • Працевлаштування опікуна дитини з інвалідністю
    Один з батьків взяв під опіку дитину з інвалідністю з дитинства підгрупи А I групи і отримує державну соціальну допомогу, пільги та соціальні послуги. Чи може така особа працевлаштовуватись? Якщо так, то на яких умовах?
    03.12.202517