• Посилання скопійовано

На кого покласти обов’язки касира?

У штаті два бухгалтера, головний бухгалтер, керівник та його заступник. Усі бухгалтери будуть відсутні певний період одночасно. На кого покласти обов’язки касира?

За організацію бухобліку на підприємстві відповідає його керівник (це прямо передбачено ст. 8 Закону про бухоблік). Зокрема, він вирішує питання організації бухобліку на підприємстві. Отже, хто буде здійснювати облік операцій з готівкою та  складати відповідні первинні документи, вирішує керівник підприємства.  

Зрозуміло, що якщо підприємство планує здійснювати готівкові операції, бажано мати у своєму штаті посаду касира. Така посада може бути у штатному розкладі в кількості одиниць, що необхідна підприємству.  Але це зовсім не обов’язково.  

Наприклад, у листі НБУ від 14.02.2012 р. №11-117/708-1645 зазначається: «у разі відсутності на підприємстві інших працівників керівник має право підписувати касові документи одноосібно, як керівник підприємства».

Отже, якщо керівник готовий взяти на себе виконання обов’язків касира, то створювати штатну одиницю касира і наймати додаткового працівника немає потреби. 

Також на підприємствах, у яких обсяг касових операцій невеликий, посада касира може суміщуватись з іншими посадами. Часто посаду касира суміщують бухгалтери. У такому разі працівник називається бухгалтером-касиром.  За змістом трудових функцій, що виконує такий працівник,  це буде суміщення посад бухгалтера та касира. 

У даному випадку працівник за своєю згодою виконує поряд із своєю основною роботою, передбаченою трудовим договором, додаткову роботу за іншою посадою без звільнення від своєї основної роботи на одному і тому ж підприємстві протягом встановленої на підприємстві тривалості робочого дня. І отримує за це доплату, розмір якої встановлюється або колективним договором на підприємстві (за його наявності), або на договірній основі між працівником та керівником підприємства. 

Якщо про відсутність касира відомо заздалегідь (відпустка, відрядження тощо), керівник видає письмовий наказ, за яким виконання обов'язків касира покладається на іншого працівника або на самого керівника. При цьому  не варто забувати, що з таким касиром (або особою, що тимчасово заміняє касира) слід укласти договір про повну матеріальну відповідальність.

До речі, якщо  тимчасово відсутній  сам директор, то для того, щоб рух готівки на підприємстві на час його відсутності не зупинявся, він повинен передоручити всі права підписування касових документів іншій особі (це може бути заступник директора, бухгалтер, головний менеджер тощо).

Щоб передати обов'язки керівника (бухгалтера, касира) з підписування документів іншим особам, керівнику підприємства слід видати наказ, у якому чітко прописати, хто саме з працівників підписуватиме касові документи на період відсутності керівника (бухгалтера, касира) (ст. 8 Закону про бухоблік). Скласти такий наказ можна в довільній формі.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Галина Казначей

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Оформлення працівника - сумісника на час декретної відпустки бухгалтера
    Бухгалтер (єдиний) з 18.11.2024 р. йде у відпустку по вагітності та пологах на 126 днів. Далі вона планує вийти на роботу після закінчення лікарняного. На цей період (126 днів) підприємство планує прийняти сумісника на виконання обов'язків бухгалтера. Як оформити такого сумісника? Які потрібні накази, повідомлення до ДПС тощо?
    22.11.202488
  • Чи може сумісник працювати у суботу?
    Є необхідність взяти на роботу працівника, але він може працювати тільки за сумісництвом і тільки по суботах. Підприємству такий графік роботи підходить. Чи має підприємство в такому разі нараховувати працівнику подвійну ставку, тому що це робота у вихідний? Як правильно скласти графік роботи?
    21.11.202449
  • Виправлення скороченої назви підприємства у трудовій книжці
    При заповненні трудової книжки вказано скорочену назву роботодавця: ТОВ "Квіточка" замість "Товариство з обмеженою відповідальністю "Квіточка". Чи стане це перешкодою при передаванні відомостей про трудову діяльність працівника в електронному вигляді до ПФУ? Якщо так, то як це виправити, якщо деякі підприємства вже ліквідовані?
    21.11.202434
  • Витрати у відрядженні на оплату користування платними дорогами
    Працівник повернувся з закордонного відрядження та надав нефіскальні чеки з платіжного терміналу за проїзд платними дорогами. Оплата проведена банківською картою та відображена у виписці, яку надав працівник. Чи підлягають такі витрати оподаткуванню ПДФО та ВЗ?
    20.11.2024364
  • Які наслідки, якщо оплатили ДМС для працівника в сумі більше 30% його зарплати?
    У працівника зарплата 39 тис. грн. В липні 2024 оплатили медичне страхування на рік 21000,00 грн. Чи є це додатковим благом та чи треба сплатити ПДФО 18 % та ВЗ 1,5%? Оскільки минув час, які штрафи має сплатити підприємство, якщо зараз оплатимо податки за рахунок працівника? Та чи дійсна зараз пільга 30% по договорам страхування?
    19.11.202426