• Посилання скопійовано

Головний бухгалтер без права підпису податкової та фінансової звітності: чи треба подавати форму №1-ОПП?

Головний бухгалтер немає права підпису податкової та фінансової звітності. Чи правомірно це? Чи треба подавати до ДФС ф. №1-ОПП та вказувати головного бухгалтера? Чи вірно при наявності головного бухгалтера без права підпису, підписувати звітність: у полі "директор" - ЕЦП директора, а у полі "головний бухгалтер" - не приписувати нічого?

Для забезпечення ведення бухобліку підприємство самостійно обирає форми його організації: 

  • введення до штату підприємства посади бухгалтера або створення бухгалтерської служби на чолі з головним бухгалтером; 
  • користування послугами спеціаліста з бухобліку, зареєстрованого як підприємець, який здійснює підприємницьку діяльність без створення юрособи; 
  • ведення на договірних засадах бухобліку централізованою бухгалтерією або аудиторською фірмою; 
  • самостійне ведення бухобліку та складання звітності безпосередньо власником або керівником підприємства. Ця форма організації бухобліку не може застосовуватися на підприємствах, звітність яких повинна оприлюднюватися, та в бюджетних установах (ч. 4 ст. 8 Закону про бухоблік).

Посада головного бухгалтера вводиться на підприємстві за наявності бухгалтерської служби (тобто окрім головного бухгалтера має бути ще мінімум один бухгалтер).

Якщо на підприємстві є лише одна особа, яка відповідає за ведення податкового і бухобліку, вона займає посаду бухгалтера.

Докладно про це йшлося в листах:

Статус і відповідальність бухгалтера у випадку, коли він один на підприємстві такий ж як і у головного бухгалтера, відмінністю є лише те, що у головного бухгалтера є підлеглі.

Якщо на підприємстві є бухгалтер, слід подавати форму №1-ОПП із зазначенням як директора, так і бухгалтера.

Так, якщо на підприємстві прийнято рішення, що звітність підписуватиме лише директор, у такому випадку слід дотримуватися певних критеріїв:

1) На підприємстві не має бути посади бухгалтера;

2) Обов'язки щодо ведення бухобліку мають покладатися на директора (згідно з документами щодо підприємства);

3) При поданні заяви за ф. №1-ОПП, слід зазначати інформацію лише про директора.

Отже, в момент підписання звітності, за відсутності у платника податків посади бухгалтера, електронні цифрові підписи посадових осіб платника податків накладаються у такому порядку: першим - ЕЦП керівника, другим - ЕЦП, що є аналогом відбитку печатки платника податків  (п.7.1 Інструкції №233).

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Галина Казначей

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Звітність

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Звітність»