• Посилання скопійовано

Головний бухгалтер без права підпису податкової та фінансової звітності: чи треба подавати форму №1-ОПП?

Головний бухгалтер немає права підпису податкової та фінансової звітності. Чи правомірно це? Чи треба подавати до ДФС ф. №1-ОПП та вказувати головного бухгалтера? Чи вірно при наявності головного бухгалтера без права підпису, підписувати звітність: у полі "директор" - ЕЦП директора, а у полі "головний бухгалтер" - не приписувати нічого?

Для забезпечення ведення бухобліку підприємство самостійно обирає форми його організації: 

  • введення до штату підприємства посади бухгалтера або створення бухгалтерської служби на чолі з головним бухгалтером; 
  • користування послугами спеціаліста з бухобліку, зареєстрованого як підприємець, який здійснює підприємницьку діяльність без створення юрособи; 
  • ведення на договірних засадах бухобліку централізованою бухгалтерією або аудиторською фірмою; 
  • самостійне ведення бухобліку та складання звітності безпосередньо власником або керівником підприємства. Ця форма організації бухобліку не може застосовуватися на підприємствах, звітність яких повинна оприлюднюватися, та в бюджетних установах (ч. 4 ст. 8 Закону про бухоблік).

Посада головного бухгалтера вводиться на підприємстві за наявності бухгалтерської служби (тобто окрім головного бухгалтера має бути ще мінімум один бухгалтер).

Якщо на підприємстві є лише одна особа, яка відповідає за ведення податкового і бухобліку, вона займає посаду бухгалтера.

Докладно про це йшлося в листах:

Статус і відповідальність бухгалтера у випадку, коли він один на підприємстві такий ж як і у головного бухгалтера, відмінністю є лише те, що у головного бухгалтера є підлеглі.

Якщо на підприємстві є бухгалтер, слід подавати форму №1-ОПП із зазначенням як директора, так і бухгалтера.

Так, якщо на підприємстві прийнято рішення, що звітність підписуватиме лише директор, у такому випадку слід дотримуватися певних критеріїв:

1) На підприємстві не має бути посади бухгалтера;

2) Обов'язки щодо ведення бухобліку мають покладатися на директора (згідно з документами щодо підприємства);

3) При поданні заяви за ф. №1-ОПП, слід зазначати інформацію лише про директора.

Отже, в момент підписання звітності, за відсутності у платника податків посади бухгалтера, електронні цифрові підписи посадових осіб платника податків накладаються у такому порядку: першим - ЕЦП керівника, другим - ЕЦП, що є аналогом відбитку печатки платника податків  (п.7.1 Інструкції №233).

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Галина Казначей

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Звітність

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Звітність»

  • Перерахування коштів приватному виконавцю: як відображати в формі №4ДФ?
    Підприємство отримало виконавчий лист від приватного виконавця щодо утримання із зарплати одного із працівників 20%. У приватного виконавця відкритий єдиний рахунок, він надав довідку №34-ОПП. Як та у якому періоді відобразити у формі №4ДФ перерахування коштів приватному виконавцю, якщо сума складається із: основного боргу, відшкодування витрат приватного виконавця та його винагороди?
    Сьогодні 10:1017
  • Перша декларація з орендної плати за землю: які строки подання?
    Договір оренди земельної ділянки комунальної власності укладено 04.03.2025 року. Раніше декларація з плати за землю не подавалася, оскільки не було об'єкта оподаткування. Який граничний термін подання першої декларації з плати за землю (в частині орендної плати)?
    Сьогодні 09:1011
  • Дооцінка торговельної марки: підтвердження активного ринку та процедура
    Як підприємству обґрунтувати наявність активного ринку для дооцінки торговельної марки згідно з вимогами НП(С)БО 8? Які документи для цього потрібні та чи обов'язкова оцінка незалежного експерта для відображення переоцінки у фінансовій звітності?
    12.08.202516
  • Як заповнити графу 8 розділу І додатка 1 (додатка 2) до декларації з податку на нерухомість?
    У графі 8 зазначається інформація про реєстраційні дані об’єкта нерухомого майна (розмір частки/поділу загальної площі) у числовому значенні з двома знаками після коми, що відповідає даним, зазначеним у правовстановлюючих документах
    12.08.202511
  • Як виправити помилку в декларації з екоподатку?
    Підприємством подано декларацію з екоподатку за ІІ квартал 2025 р. з додатком 1. Прийнято ДПС. Після цього виявилось, що потрібно було подати ще й додаток 3 до цієї декларації. Чи можна тепер подати другу звітну декларацію з додатком 3? Чи потрібно робити нову звітну та включати обидва додатки?
    12.08.202515