• Посилання скопійовано

Звітність по зарплаті керівника юрособи в зоні АТО — не подається

Зареєстроване в Донецьку підприємство не веде діяльності. З прийнятих працівників - директор (він же 1 з 2 засновників), оформлений на півставки "сумісником". Закрити підприємство немає можливості. Зарплата з вересня 2014 р. не нараховувалася та не виплачувалася. Чи потрібно подавати порожні звіти з ЄСВ і №1ДФ? Чи буде відповідальність за ненарахування і невиплату зарплати?

Реєстрація суб’єктом підприємницької діяльності є підставою для здійснення такої діяльності на всій території України, проте подавати звітність (податкову, зі сплати ЄСВ тощо) за місцем державної реєстрації (в даному випадку — м. Донецьк). 

Водночас повноваження ДПІ, у яких було основне місце обліку такого підприємства як платника податків, на сьогодні передані іншим органам ДФС (Наказ ДФС від 15.12.2014 р. №367). Зокрема:

  • Західно – Донецьке відділення Маріупольської ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області обслуговує платників Кіровського, Куйбишевського, Ленінського та Петровського районів м. Донецьку;
  • Східно – Донецьке відділення Маріупольської ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області обслуговує платників Будьоннівського, Калінінського та Пролетарського районів м. Донецьку;
  • Центрально – Донецьке відділення Маріупольської ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області обслуговує платників Ворошиловського та Київського районів м. Донецьку.

Отже, такі підприємства з місцем реєстрації на тимчасово окупованій території (зокрема, в м. Донецьку) все ж обліковуються органами ДФС в порядку, встановленому Порядком №1588.

Щодо сплати та відповідальності з ЕСВ, то відповідно ло п. 9-4 Розділ VIII Прикінцевих та перехідних положень Закону про ЕСВ  платники єдиного внеску, визначені статтею 4 Закону про ЕСВ, які перебувають на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, визначених переліком, зазначеним у ст. 2 Закону №1207-VII, де проводилася антитерористична операція, звільняються від виконання своїх обов'язків, визначених ч. 2 ст. 6 Закону про ЕСВ (норма стосується й сплати ЕСВ, й подачі звітності з ЕСВ), на період з 14 квітня 2014 року до закінчення АТО або військового чи надзвичайного стану.

Підставою для такого звільнення є заява платника єдиного внеску, яка подається ним до органу доходів і зборів за основним місцем обліку або за місцем його тимчасового проживання у довільній формі не пізніше 30-ти календарних днів, наступних за днем закінчення АТО.

Відповідальність, штрафні та фінансові санкції, передбачені цим Законом за невиконання обов'язків платника єдиного внеску в період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції, до платників єдиного внеску, зазначених у цьому пункті, не застосовуються.

Таким чином, ані сплачувати внески, ані подавати звітність з ЕСВ, підприємствам, які перебувають в зоні АТО, до закінчення АТО не потрібно.

Щодо подання звітності за формою №1ДФ, то відповідно до пп. “б” п. 176.2 ПКУ особи, які відповідно до цього ПКУ мають статус податкових агентів, зобов'язані, зокрема, подавати у строки, встановлені ПКУ для податкового кварталу, податковий розрахунок суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, а також суми утриманого з них податку до контролюючого органу за місцем свого розташування. Такий розрахунок подається лише у разі нарахування сум зазначених доходів платнику податку податковим агентом протягом звітного періоду.

Відтак, оскільки за умовами запитання, керівник підприємства, зареєстрованого в зоні АТО, працевлаштований за сумісництвом і зарплата йому не нараховується, то подання податкового розрахунку за формою №1ДФ не вимагається.

Щодо виплати зарплати, то знову ж таки звертаємо увагу на те, що керівник підприємства, зареєстрованого в зоні АТО, працевлаштований за сумісництвом. І якщо госпдіяльність на підприємстві не ведеться, звітність не подається, то жодної відповідальності за невиплату зарплати за сумісництвом чинним законодавством не передбачена.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Канарьова Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Звітність

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Звітність»