• Посилання скопійовано

Відсутність нарахованих доходів при наявності працівника не є підставою для неподання звіту з ЄСВ

ТОВ не веде діяльності і має у штаті одного працівника - директора, який оформлений на умовах неповного робочого дня. До 28 лютого 2015 року підприємство не здійснювало діяльності, але нараховувалась зарплата, сплачувались вчасно всі необхідні податки і подавався звіт з ЄСВ щомісячно. З 1 березня 2015 року підприємство припинило нарахування і виплату зарплати директору. Чи потрібно подавати щомісячно звіт з ЄСВ?

Запитання: ТОВ не веде діяльності і має у штаті одного працівника-директора з трудовою книжкою, який оформлений на умовах неповного робочого дня - 4 години. До 28 лютого 2015 року підприємство не здійснювало діяльності, але нараховувалась заробітна плата, сплачувались вчасно всі необхідні податки і подавався звіт з ЄСВ щомісячно. З 1 березня 2015 року підприємство припинило нарахування і виплату заробітної плати директору. 

Питання:

1) Чи потрібно подавати щомісячно звіт з ЄСВ у випадку відсутності нарахованих доходів працівнику?

2) Чи можна подати, і якщо можна, то куди - у Пенсійний фонд чи ДФС подати заяву про те, що підприємство не здійснює діяльності у зв'язку з чим не здійснюється нарахування заробітної плати

Відповідь: 

1) Згідно із п. 2.13 Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Мін доходів України від 09.09.2013 р. №454,  неподання звіту з ЄСВ передбачено тільки у випадку, якщо юридичні особи не використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством. Отже, відсутність нарахованих доходів при наявності працівника не є підставою для неподання звіту з ЄСВ;


2) Якщо на підприємстві є наймані працівники, то підприємство, як роботодавець, має оплачувати їх працю. Відмовитися від отримання зарплати працівник, навіть директор, не має права. Можна, звичайно, посилатися на те, що зарплата не нараховувалася тому, що працівник не виходив на роботу і не працював. Але така ситуація неможлива в умовах, коли такий працівник один і він є директором підприємства. Адже він виконує свої трудові обов’язки (складає і подає звітність, укладає та розриває угоди, виконує інші цивільно-правові дії в інтересах підприємства тощо), а отже, має отримувати, хоч малу, але зарплату із відповідним оподаткуванням. Надання листів про припинення діяльності в такому разі, на нашу думку, не позбавить від обов’язку оплачувати працю директора. 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Бикова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Звітність

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Звітність»