• Посилання скопійовано

Форма №20-ОПП на передачу в суборенду частини орендованого приміщення

Підприємство орендує склад. Подали форму №20-ОПП: код ознаки – 1; тип об'єкта – 468; найменування - нежитлові приміщення; ідентифікатор об'єкта – 46800002; стан об'єкта – 8; вид права - 8. Зараз частину приміщення здали в суборенду. Як виокремити цю частину та заповнити форму №20-ОПП?

Форма №20-ОПП на отримання в оренду

Форма №20-ОПП «Повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність» наведена в додатку 10 до Порядку №1588. Особливості подання і заповнення форми наведені в п. 8.1 – п. 8.8 Порядку №1588 і в додатку «Пам’ятка для заповнення…» до форми №20-ОПП, який наведено на звороті цієї форми.

Дивимося в Пам’ятку.

Код ознаки «1» (в колонці 2 розділу 3 форми №20-ОПП) - це первинне надання інформації про об’єкти оподаткування.

Тип об’єкта «468» (в колонці 3 розділу 3 форми №20-ОПП) - це склад. Тип об’єкта визначається згідно з Довідником типів об’єктів оподаткування, який розміщується на сайті ДПС.

Найменування приміщення (в колонці 4 розділу 3 форми №20-ОПП) – «нежитлові приміщення». В Пам’ятці не наведені рекомендації щодо того, як заповнювати цей показник. На наш погляд, слід наводити те найменування, яке наведено у відповідних документах (договір оренди тощо) Якщо підприємство орендувало склад, то потрібно так і написати – «Склад». Хоча «нежитлове приміщення», на наш погляд, також не буде помилкою.

Ідентифікатор об'єкта (в колонці 5 розділу 3 форми №20-ОПП) – «46800002». Згідно Пам’ятки, ідентифікатор складається з двох частин. Перша – тип об’єкта. Друга – номер, яким містить п’ять знаків. Якщо встановлено ідентифікатор «46800002» (склад під номером 2), можна припустити, що ще є «46800001» (склад під номером 1). Але не буде порушенням, якщо складу 1 немає, а є тільки один, з ідентифікатором «46800002».

Стан об'єкта (в колонці 9 розділу 3 форми №20-ОПП) – «8». Згідно Пам’ятки, це об’єкт, який орендується.

Вид права (в колонці 10 розділу 3 форми №20-ОПП) – «8». Згідно Пам’ятки, це право короткострокового користування, оренди або найму. Тобто, це оренда строком не більше року. 

Якщо ж оренда строком більше року, потрібно зазначати вид права – «7» (право довгострокового користування або оренди».

Якщо підприємство орендувало склад на строк не більше року, то форма №20-ОПП заповнена правильно. 

Якщо ж строк оренди більше року, то в колонці 10 вид права має бути «7», а не «8». В такому разі слід виправляти інформацію про оренду. 

Дивимося відповідь ДПС на питання в ЗІР (116.11): «Як СГ здійснити самостійне виправлення помилок у повідомленніза ф. №20-ОПП, в тому числі у графах 6 – 7 «Територіятериторіальної громади, де знаходиться об’єктоподаткування»?».

ДПС зазначає, що потрібно подати повідомлення за ф. №20-ОПП з виправленою інформацією (оновленою) інформацією, у графі 2 «Код ознаки надання інформації» розд. 3 проставляється значення «3» – зміна відомостей про об’єкт оподаткування». При цьому таке повідомлення подається разом з супровідним листом, в якому зазначаєтьсяфакт виправлення помилок у відомостях про об’єктоподаткування.

Всі інші рядки заповнюються правильними показниками. 

Якщо підприємство буде виправляти, то, на наш погляд, потрібно буде виправити і назву, зазначивши ту назву, яка наведена у договорі оренди, первинних документах на передачу в оренду складу.

 

Передача в оренду частини складу

Яким чином заповнювати форму №20-ОПП в цій ситуації, в Порядку №1588 і в Пам’ятці нічого не сказано.

Але з цього приводу читаємо відповідь ДПС на питання в ЗІР (116.11): «Чи подає СГ – власник нерухомого майна повідомлення за ф. №20-ОПП у разі надання в орендучастини приміщень (окремих кімнат, офісів, квадратних метрів)?».

ДПС відповідає, що форма №20-ОПП подається.

Застосовується принцип укрупнення інформації, яка надається про об’єкт оподаткування (наприклад, якщоподається інформація про об’єкти оподаткування – офіс, склад, склад-магазин, розташовані в одному офісномуцентрі за одною адресою, достатньо надати інформацію за одним із типів об’єктів оподаткування, зазначивши у найменуванні: офіс, склад, склад-магазин). 

Якщо в оренду надаються однотипні об’єкти оподаткуванняза різним місцезнаходженням, інформація у повідомленні за ф. №20-ОПП відображається по кожному об’єктуокремо.  Принцип укрупнення інформації не застосовуєтьсяпід час надання інформації про об’єкти рухомого та нерухомого майна, які підлягають реєстрації у відповідномудержавному органі з отриманням відповідногореєстраційного номера (наприклад, у повідомленні за ф. №20-ОПП надається інформація і про земельну ділянку, і про об’єкт нежитлової нерухомості, що розташований на такійземельній ділянці).

З наведеного можемо зрозуміти, що якщо підприємство передає в суборенду частину складу, в колонці 4 «Найменування» воно однаково зазначає всю назву орендованого об’єкта (склад, нежитлове приміщення тощо). 

Інші колонки розділу 3 форми №20-ОПП, на наш погляд, заповнюються таким чином:

  • код ознаки надання інформації (колонка 2) – «1»(первинне надання інформації);
  • тип об’єкта оподаткування (колонка 3) – «468» (склад). Оскільки застосовується принцип укрупнення, то при наданні в суборенду частини складу, заначається тим всього об’єкта;
  • ідентифікатор об’єкта (колонка 5) - «46800003» і так далі. Тобто, кожній переданій в суборенду частині присвоюється окремий номер;
  • стан об’єкта оподаткування (колонка 9) – «9» (здається в оредну);
  • вид права на об’єкт (колонка 10) – «7» чи «8», залежно від строку оренди переданої в суборенду частини складу. Тут має стояти той самий вид права, що і в початковій формі №20-ОПП, поданій на оренду складу.

Всі інші показники форми №20-ОПП заповнюються в загальному порядку (територія, де знаходиться об’єкта, місцезнаходження тощо).

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Звітність

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Звітність»

  • Які дії СГ у випадку помилкового проставлення позначки у графі 16 розд. 3 заяви за ф. №20-ОПП?
    Якщо платник податків не повинен перебувати на обліку у контролюючому органі за неосновним місцем обліку, він може направити до контролюючого органу за неосновним місцем обліку лист щодо зняття його з обліку у такому контролюючому органі
    19.06.202538
  • Помилкове невідображення поворотної фіндопомоги у додатку 4ДФ: виправлення та штрафи
    ФОПу надавили поворотню фінансову допомогу у березні та квітні, яку не відобразили у додатку 4ДФ. Чи можна всю суму разом відобразити у траіні, чи краще подавати уточнюючий розрахунок? Чи може бути штраф у даному випадку?
    19.06.20251 069
  • Як доєднатися до Переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства?
    Для включення до Переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання законодавства потрібно відповідати критеріям сплати податків, заробітної плати, відсутності порушень і боргів, залежно від категорії та системи оподаткування
    18.06.202537
  • Помилкове невідображення поворотної фіндопомоги у додатку №4ДФ: виправлення та штрафи
    ФОПу надавили поворотню фінансову допомогу у березні та квітні, яку не відобразили у додатку №4ДФ. Чи можна всю суму разом відобразити у травні, чи краще подавати уточнюючий розрахунок? Чи може бути штраф у даному випадку?
    18.06.202571
  • Обов'язок подання Звіту про ТЦУ при фінансуванні представництва нерезидентом
    Інжинірінгова компания (зареєстрована у Німеччині з власниками - громадянами Німеччини) займається розробками та проєктуванням. Компанія існує 20 років. Ця материнська компанія має представництво у Києві (постійне представництво). Представництво займаеться моніторингом, аналізом украінського ринку. Протягом всього часу існування представництво не веде ніякої комерційной діяльності, не отримє прибуток, нічого не продає та не пропонує. Представництво існує 12 років. Всі кошти, які представництво отримує від материнськоі компаніі використовуються на ФЗП та утримання офісу. У 2023 році сума, отримана представництвом від материнської компанії для фінансування утримання офісу та виплати співробітникам зарплати та зарплатних податків, склала більше 10 млн грн. Звіт про трансфертне ціноутворення при цьому не був поданий. Чи зобов'язана материнська компанія (нерезидент) або його представництво подати звіт про трансфертне ціноутворення? Якщо так, то які можуть бути санкції з боку ДПС?
    17.06.202519