• Посилання скопійовано

Зняття інвалідності: як виправити звіти?

Співробітник не повідомив про те, що з нього зняли інвалідність. При сплаті ЄСВ застосовувалася ставка 8,41%. В звітах теж показували, що він є інвалідом. Як виправити помилку в звітах?

Відповідно до п. 8 розділу ІІІ Інструкції №449 підтвердженням встановлення працівнику інвалідності є завірена копія довідки до акта огляду в медико-соціальній експертній комісії про встановлення групи інвалідності.

З дня надання такої довідки і починає нараховуватися ЄСВ за ставкою 8,41% на базу справляння ЄСВ, визначену щодо працівника-інваліда, а з дати припинення інвалідності роботодавець починає нараховувати ЄСВ на базу нарахування працівника за ставкою 22%.

З питання випливає, що працівник своєчасно не повідомив роботодавця про зняття з нього інвалідності і бухгалтер продовжував нараховувати ЄСВ за ставкою 8,41%. Виправити в Звіті з ЄСВ зазначену помилку можна так:

 

1) Якщо інвалідність з працівника зняли в середині місяця

Помилку виправляємо у місяці виявлення. Наприклад, помилку виявлено у травні 2020 р., а інвалідність зняли з 15 березня 2020 р., в таблиці 6 Звіту з ЄСВ на такого працівника заповнюємо два рядки. 

  • В І рядку проводимо вилучення помилкових даних: у реквізиті 9 — код ЗО «2» (код працюючого інваліда); у реквізиті 10 — код типу нарахувань «3» — надміру нарахований ЄСВ за ставкою 8,41 %; у реквізиті 11 — зазначається місяць, у якому допущено помилку (наприклад, березень 2020 року); у реквізиті 17 і 18 — суми доходу, на який помилково було нараховано ЄСВ за ставкою 8,41 %;  у реквізиті 21 — сума надміру нарахованого ЄСВ за ставкою 8,41 %. Реквізит 15 не заповнюється.
  • В ІІ рядку зазначається правильна інформацію: у реквізиті 9 — код ЗО «1» (найманий працівник, не інвалід); у реквізиті 10 — код типу нарахувань «2» — донарахований ЄСВ за ставкою 22 %; у реквізиті 11 — місяць, у якому допущено помилку (березень 2020 року); у реквізиті 17 і 18 — суми доходу; у реквізиті 21 — сума нарахованого ЄСВ за ставкою 22%. Реквізит 15 не заповнюється.

У Таблиці 1 сума надміру нарахованого ЄСВ за ставкою 8,41% потрапить до рядків 5, 5.1, 5.1.4; сума на яку помилково нараховано ЄСВ за ставкою 8,41%, — до рядка 5.4; донарахована сума ЄСВ за ставкою 22% — до рядків 4; 4.1; 4.1.1;  донарахований ЄСВ за ставкою 22%, — до рядка 4.4. з обов’язковим зазначенням змісту помилки.

 

2. Якщо ставку 8,41% продовжували нараховувати цілий місяць (у квітні 2020 року). Таку  помилку  виправляємо шляхом подання Звіту з ЄСВ:

а) за помилковий місяць (квітень 2020 року): один з типом «скасовуюча», де у реквізиті 9 зазначається код ЗО з «2»; другий -  та типом «початкова», де у реквізиті 9 зазначається правильний код ЗО «1». Всі інші реквізити залишаються без змін, тобто залишаються дані, що зазначені в раніше поданій звітності.

б) донарахування суми ЄСВ виправляється у Звіті з ЄСВ за поточний місяць (травень 2020 р.). Для цього у реквізиті 9 зазначається (вже виправлений за допомогою Звіту з ЄСВ з типом «скасовуючий) код ЗО «1»; у реквізиті 10 — код типу нарахувань «2» — донарахована сума ЄСВ; у реквізиті 11 — місяць, у якому допущено помилку (квітень 2020 р.); у реквізиті 21 зазначаємо різницю між сумами ЄСВ (розрахованою за ставкою 22 % та нарахованою ставкою 8,41 %). Реквізити 15, 17 та 18 не заповнюються. 

У Таблиці 1 сума донарахованого ЄСВ відображається у рядках 4; 4.1; 4.1.1. При цьому також потрібно зазначити зміст помилки.

Поряд зі Звітом з ЄСВ на такого працівника з інвалідністю було відображено і у Звіті №10-ПІ «Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів». Відразу зазначимо, що ані Інструкцією №42, ані Порядком №70 не передбачено самостійного виправлення помилок у Звіті №10-ПІ.

Тому виявити факт недоплати можуть тільки спеціалісти інспекції з праці в ході позапланової виїзної перевірки, яку, також можна провести за бажанням роботодавця, і вже за результатами перевірки роботодавець зможе сплатити суму недоплати й пеню.

А якщо під час перевірки ще виявиться факт невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, додатково буде накладено адміністративний штраф згідно зі ст. 188-1 КУпАП

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Звітність

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Звітність»

  • До якої дати потрібно подати статистичні звіти, не подані за період війни?
    За час воєнного стану підприємство не подавало статистичну звітність до органів статистики, адже була відповідна тимчасова пільга. Але потім внесли зміни і звіти за весь період неподання слід подати. До якої дати потрібно подати статистичні звіти, не подані за період війни?
    17.09.202521
  • Звітність за корпоративною карткою при відрядженнях
    Чи є обов’язковим надання авансового звіту за кожне відрядження, якщо всі витрати (проживання, квитки) оплачувалися виключно безготівково корпоративною банківською карткою підприємства?
    16.09.2025248
  • Будівництво офісного приміщення: чи подавати форму №20-ОПП?
    Підприємство розпочало будівництво офісного приміщення на орендованій землі. Дозвіл на будівництво отриманий, фінал будівництва і введення в експлуатацію планується у 2026 - 2027 роках. Коли потрібно подати форму №20-ОПП на об'єкт будівництва – зараз чи після введення його в експлуатацію?
    16.09.2025214
  • Які наслідки, якщо форма №20-ОПП подана на приміщення без оформленого права користування?
    Які податкові наслідки та відповідальність передбачені для фізособи-підприємця, платника єдиного податку ІІІ групи, що надає перукарські та косметологічні послуги у приміщенні без оформленого договору оренди, за умови, що для реєстрації ПРРО була подана форма №20-ОПП на це приміщення?
    15.09.20251 0262
  • Подання "нульової" єдиної звітності за відсутності працівників
    Чи можна подавати лише головну форму Об'єднаної звітності та Додаток 1 без Додатка 4ДФ, якщо в ТОВ немає працівників, відсутні виплати, а Е-кабінет не дозволяє видалити пустий рядок в додатку 4ДФ, через що звітність не подається? Чи є законодавча норма, яка дозволяє не подавати Додаток 4ДФ за відсутності виплат?
    15.09.202586