• Посилання скопійовано

Складаємо наказ про облікову політику підприємства

Як складається наказ про облікову політику?

За п. 1.3 розд. І Методрекомендацій №635 у наказі про облікову політику мають наводитися принципи, методи і процедури, які використовуються підприємством для ведення бухобліку, складання і подання фінзвітності та щодо яких нормативно-правовими актами з бухобліку передбачено більш ніж один їх варіант, а також попередні оцінки, які використовуються підприємством з метою розподілу витрат між відповідними звітними періодами. При цьому вказано, що одноваріантні методи оцінки, обліку і процедур до такого наказу включати недоцільно.

Облікова політика може враховувати організаційно-правову форму підприємства, галузеві особливості економічної діяльності, обсяги виробництва тощо.

Складові частини наказу про облікову політику наведені у п. 2.1 Методрекомендацій №635. Це:

  • методи оцінки вибуття запасів;
  • періодичність визначення середньозваженої собівартості одиниці запасів;
  • порядок обліку і розподілу транспортно-заготівельних витрат, ведення окремого субрахунку обліку транспортно-заготівельних витрат;
  • методи амортизації основних засобів, інших необоротних матеріальних активів, нематеріальних активів, а також довгострокових біологічних активів та інвестиційної нерухомості, у разі якщо вони обліковуються за первісною вартістю;
  • вартісні ознаки предметів, що входять до складу малоцінних необоротних матеріальних активів;
  • підходи до переоцінки необоротних активів;
  • застосування класу 8 та/або 9 Плану рахунків;
  • підходи до періодичності зарахування сум дооцінки необоротних активів до нерозподіленого прибутку;
  • метод обчислення резерву сумнівних боргів (у разі потреби — спосіб визначення коефіцієнта сумнівності);
  • перелік створюваних забезпечень майбутніх витрат і платежів;
  • порядок виплат, які здійснюються за рахунок прибутку (для державних і комунальних підприємств);
  • порядок оцінки ступеня завершеності операцій з надання послуг;
  • сегменти діяльності, пріоритетний вид сегмента, засади ціноутворення у внутрішньогосподарських розрахунках;
  • перелік і склад змінних і постійних загальновиробничих витрат, бази їх розподілу;
  • перелік і склад статей калькулювання виробничої собівартості продукції (робіт, послуг);
  • порядок визначення ступеня завершеності робіт за будівельним контрактом;
  • дата визначення придбаних в результаті систематичних операцій фінансових активів;
  • база розподілу витрат за операціями з інструментами власного капіталу;
  • кількісні критерії та якісні ознаки суттєвості інформації про господарські операції, події та статті фінансової звітності;
  • періодичність відображення відстрочених податкових активів і відстрочених податкових зобов'язань;
  • критерії розмежування об'єктів операційної нерухомості та інвестиційної нерухомості;
  • підходи до класифікації пов'язаних сторін;
  • дата включення простих акцій, випуск яких зареєстровано, до розрахунку середньорічної кількості простих акцій в обігу;
  • дата первісного визнання необоротних активів та групи вибуття як утримуваних для продажу;
  • складання окремого балансу філіями, представництвами, відділеннями та іншими відокремленими підрозділами підприємства;
  • періодичність та об'єкти проведення інвентаризації;
  • визначення одиниці аналітичного обліку запасів;
  • спосіб складання звіту про рух грошових коштів;
  • підходи до віднесення витрат, пов'язаних з поліпшенням об'єкта основних засобів до первісної вартості або витрат звітного періоду.

А от що має визначатися по кожній складовій облікової політики, детально зазначено у п. 2.2 — 2.30 розд. ІІ Методрекомендацій №635.

Зразок такого наказу ви можете знайти тут>>>

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Первинні документи, типові форми

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Первинні документи, типові форми»

  • Е-ΤТН при доставці товару власним транспортом постачальника
    Постачальник доставляє товар покупцю власним автотранспортом, без залучення стороннього перевізника. Чи є в такому випадку обов’язковим оформлення електронної товарно-транспортної накладної (е-ТТН)?
    12.12.202560
  • Оприбуткування імпортних запчастин: мова назви та переклад інвойсу
    Підприємство імпортує запчастини. До митниці надано лист з перекладом назв запчастин за артикулами згідно з інвойсом, проте в митній декларації назви вказано англійською мовою. Як коректно оприбуткувати запчастини (назва в бухобліку)? Чи необхідно вносити зміни до митної декларації? Чи обов'язковий переклад інвойсу українською мовою і чи достатньо перекладу менеджера підприємства? Чи потрібен переклад бюро перекладів?
    08.12.202542
  • Дата підписання видаткової накладної при отриманні товару
    Постачальник складає видаткову накладну на дату оплати товару, але фактичне отримання відбувається раз на тиждень. Чи може покупець при підписанні видаткової накладної зазначати фактичну дату отримання товару, якщо вона відрізняється від дати складання накладної постачальником?
    05.12.20258264
  • Закриття дебіторської заборгованості за відновленими актами: що в обліку?
    У 2017 році підприємство перерахувало передоплату за послуги, первинні документи на отримання послуг були втрачені, у бухобліку залишилась дебіторська заборгованість за виданими авансами. У листопаді 2025 року отримано від контрагента скан-копії підписаних з обох сторін актів наданих послуг. Як коректно закрити дану заборгованість у бухобліку?
    05.12.202573
  • Неповернення покупцем примірника видаткової накладної
    Постачальник відвантажив товар покупцеві разом із двома примірниками видаткової накладної. Покупець фактично отримав товар, але не повернув підписаний другий примірник накладної постачальнику. Як у такій ситуації підтвердити факт отримання товару та здійснити облік господарської операції за відсутності належним чином оформленого первинного документа?
    26.11.20252 881