• Посилання скопійовано

Складаємо наказ про облікову політику підприємства

Як складається наказ про облікову політику?

За п. 1.3 розд. І Методрекомендацій №635 у наказі про облікову політику мають наводитися принципи, методи і процедури, які використовуються підприємством для ведення бухобліку, складання і подання фінзвітності та щодо яких нормативно-правовими актами з бухобліку передбачено більш ніж один їх варіант, а також попередні оцінки, які використовуються підприємством з метою розподілу витрат між відповідними звітними періодами. При цьому вказано, що одноваріантні методи оцінки, обліку і процедур до такого наказу включати недоцільно.

Облікова політика може враховувати організаційно-правову форму підприємства, галузеві особливості економічної діяльності, обсяги виробництва тощо.

Складові частини наказу про облікову політику наведені у п. 2.1 Методрекомендацій №635. Це:

  • методи оцінки вибуття запасів;
  • періодичність визначення середньозваженої собівартості одиниці запасів;
  • порядок обліку і розподілу транспортно-заготівельних витрат, ведення окремого субрахунку обліку транспортно-заготівельних витрат;
  • методи амортизації основних засобів, інших необоротних матеріальних активів, нематеріальних активів, а також довгострокових біологічних активів та інвестиційної нерухомості, у разі якщо вони обліковуються за первісною вартістю;
  • вартісні ознаки предметів, що входять до складу малоцінних необоротних матеріальних активів;
  • підходи до переоцінки необоротних активів;
  • застосування класу 8 та/або 9 Плану рахунків;
  • підходи до періодичності зарахування сум дооцінки необоротних активів до нерозподіленого прибутку;
  • метод обчислення резерву сумнівних боргів (у разі потреби — спосіб визначення коефіцієнта сумнівності);
  • перелік створюваних забезпечень майбутніх витрат і платежів;
  • порядок виплат, які здійснюються за рахунок прибутку (для державних і комунальних підприємств);
  • порядок оцінки ступеня завершеності операцій з надання послуг;
  • сегменти діяльності, пріоритетний вид сегмента, засади ціноутворення у внутрішньогосподарських розрахунках;
  • перелік і склад змінних і постійних загальновиробничих витрат, бази їх розподілу;
  • перелік і склад статей калькулювання виробничої собівартості продукції (робіт, послуг);
  • порядок визначення ступеня завершеності робіт за будівельним контрактом;
  • дата визначення придбаних в результаті систематичних операцій фінансових активів;
  • база розподілу витрат за операціями з інструментами власного капіталу;
  • кількісні критерії та якісні ознаки суттєвості інформації про господарські операції, події та статті фінансової звітності;
  • періодичність відображення відстрочених податкових активів і відстрочених податкових зобов'язань;
  • критерії розмежування об'єктів операційної нерухомості та інвестиційної нерухомості;
  • підходи до класифікації пов'язаних сторін;
  • дата включення простих акцій, випуск яких зареєстровано, до розрахунку середньорічної кількості простих акцій в обігу;
  • дата первісного визнання необоротних активів та групи вибуття як утримуваних для продажу;
  • складання окремого балансу філіями, представництвами, відділеннями та іншими відокремленими підрозділами підприємства;
  • періодичність та об'єкти проведення інвентаризації;
  • визначення одиниці аналітичного обліку запасів;
  • спосіб складання звіту про рух грошових коштів;
  • підходи до віднесення витрат, пов'язаних з поліпшенням об'єкта основних засобів до первісної вартості або витрат звітного періоду.

А от що має визначатися по кожній складовій облікової політики, детально зазначено у п. 2.2 — 2.30 розд. ІІ Методрекомендацій №635.

Зразок такого наказу ви можете знайти тут>>>

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Первинні документи, типові форми

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Первинні документи, типові форми»

  • Первинні документи для обліку експлуатації легкового автомобіля
    Підприємство придбаває легковий автомобіль. Які первинні документи потрібні для бухобліку експлуатації автомобіля підприємством?
    11.09.202564
  • Зміна назви вулиці в договорах
    Яку назву вулиці (стару чи нову) слід зазначати в договорах та інших первинних документах, якщо відбулася зміна назви вулиці, але дані в Єдиному державному реєстрі (ЄДР) ще не оновлені?
    11.09.202538
  • Підписання первинних документів минулого періоду в електронній формі
    Підприємство, що веде паперовий документообіг, виявило відсутність оригіналів актів та видаткових накладних за минулий звітний період. Договором передбачено е-документообіг. Чи є порушенням законодавства підписання цих документів в електронній формі в поточному періоді з датою документа, що відповідає даті госпоперації, та як це впливає на податковий облік?
    03.09.20253 312
  • Чи потрібно оновлювати документи ФОПу для укладення договору?
    Які документи має надати ФОП-перевізник у випадку перевезення вантажів при укладанні договору із замовником? Якого терміну вони мають бути? Наприклад, договір укладається 22.08.2025 року, а він надає виписку (свідоцтво) 2023 року, чи має він надати "свіжий" витяг з ЄДР (наприклад, станом на 01.01.2025 р.) та Витяг про сплату ЄП, інші документи? Тобто чи важливо оновлювати документи хоча б на початок звітного року?
    02.09.202540
  • Які терміни зберігання документів для фізособи-підприємця?
    Які обов'язкові строки зберігання первинних документів, пов'язаних з нарахуванням і сплатою податків та зборів, для ФОПа з урахуванням норм ПКУ щодо зупинення строків давності?
    01.09.2025588