• Посилання скопійовано

Нюанси підтвердження поставки через «Нову пошту»

Чи є видаткова накладна, підписана лише продавцем, та експрес-накладна "Нової пошти" достатнім підтвердженням продажу товару, зокрема, отримання його покупцем, для цілей податкового обліку? Які податкові наслідки відсутності накладної, підписаної покупцем?

Згідно з пп. 44.1 ПКУ, для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, інформації, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

Своєю чергою, вимоги до первинних документів встановлені в ст. 9 Закону про бухоблік. Серед обов’язкових вимог - особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Покупець є такою особою, тож його підпис має бути на первинному документі.

З наведного випливає, що відсутність підпису покупця на видатковій накладній є ризиком, оскільки податкові органи можуть поставити під сумнів реальність господарської операції. Проте, судова практика свідчить, що за наявності інших доказів операція може бути визнана. Експрес-накладна "Нової Пошти" є таким вагомим доказом, адже вона підтверджує факт передачі товару перевізнику та його вручення покупцеві.

Про це ми детально писали тут та тут>>

Таким чином, комбінація вашої видаткової накладної та експрес-накладної, на наш погляд, є достатніми документальними підтвердженнями продажу товару, зокрема, отримання товару покупцем.

Головний ризик для підприємства — це можливі суперечки з контролюючими органами під час перевірки та необхідність доводити факт здійснення операції в судовому порядку.

Поряд з цим, як ми писали тут, з «Новою поштою» можна укласти договір з надання додаткових послуг, зокрема, доставки видаткової накладної з підписом покупця. Отже, за умови замовлення та оплати «Новій Пошті» відповідних додаткових послуг замовник (відправник) має можливість отримати назад примірники видаткових накладних, власноручно підписаних одержувачами товарів.

Висновки:

Достатність документів: Видаткова накладна, підписана лише продавцем, разом із експрес-накладною «Нової пошти» можуть бути достатніми для підтвердження продажу та отримання товару покупцем для податкового обліку, за наявності інших доказів операції;

Ризики відсутності підпису покупця: Відсутність підпису покупця на видатковій накладній створює ризик оскарження реальності операції податковими органами, що може призвести до судових спорів;

Можливість додаткових послуг: Укладення договору з «Новою поштою» на доставку видаткової накладної з підписом покупця дозволяє отримати документ, що усуває ризики для податкового обліку.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Золотухін Олександр

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Первинні документи, типові форми

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Первинні документи, типові форми»

  • Визнання рахунку-фактури первинним документом для обліку послуг
    Постачальник послуг надає тільки рахунок-фактуру. Чи правомірно врахувати рахунок-фактуру, як первинний документ, для підтвердження факту отримання послуг?
    17.10.202578
  • Форма подорожнього листа для роботи автомобіля
    Яку форму подорожнього листа (самостійно розроблену чи скасовану типову) може використовувати підприємство для обліку роботи автотранспорту та підтвердження витрат пального у бухгалтерському та податковому обліку?
    16.10.2025685
  • Оформлення первинних документів: ініціали чи повне ПІБ
    Чи допускається використання ініціалів та прізвища посадової особи замість повного прізвища, імені та по батькові при оформленні первинних документів відповідно до чинного бухгалтерського законодавства України?
    13.10.2025147
  • Продаж товару посереднику: як оформити ТТН?
    Підприємство продає товар на умовах FCA підприємству-посереднику. Підприємство - посередник замовляє послуги перевезення і зі складу нашого підприємства товар одразу їде до кінцевого отримувача. Як в такому випадку заповнюються поля «Вантожовідправник» та «Вантажоотримувач» в ТТН? Як ТТН має виглядати з точки зору першого продавця (нашого підприємства), щоб підтвердити продаж?
    13.10.2025718
  • Опис нативної реклами в номенклатурі послуг
    Як правильно сформулювати назву та опис послуги "нативна реклама" у первинних документах (рахунок, акт) з метою коректного відображення в податковому та бухобліку, враховуючи специфіку цієї послуги?
    25.09.202538