• Посилання скопійовано

Доставка кур’єрами-ФОПами: чи потрібно ТТН?

Відповідно до договору продажу, продавець повинен доставити вантаж з одного міста кур'єром до «Нової пошти», далі в іншому місті забрати з «Нової пошти» і доставити клієнту. Кур'єри-ФОПи, доставки не одноразові, кур'єри працюють на власному автотранспорті. Чи потрібно в такому випадку виписувати ТТН і хто має її виписати?

Кур’єр – оператор поштового зв’язку

Якщо ФОПи-кур’єри є операторами поштового зв’язку, то ТТН складати не потрібно. Адже Правила №363 не регламентують правила перевезення пошти (про що сказано в преамбулі цих правил). Тобто оператори поштового зв’язку мають право не оформляти ТТН.

Дізнатися, чи ФОП є «поштовим» оператором, можна у Єдиному держреєстрі операторів поштового зв’язку (розміщений на сайті Нацкомісії з питань держрегулювання у сфері інформатизації і зв’язку (див. тут).

 

Кур’єр – не оператор поштового зв’язку

Виходячи з Правил №363, ТТН обов’язково повинна оформлятися, якщо перевезення вантажу здійснюється автомобільним транспортом на договірних умовах (тобто коли є послуга перевезення вантажу).

Перелік №207 конкретизує, які документи необхідні для перевезення вантажу автотранспортом у внутрішньому сполученні залежно від умов перевезення. 

А саме: водій юрособи або фізособа-підприємець, які здійснюють вантажні перевезення для власних потреб, повинні мати, зокрема, накладну або інший документ, який підтверджує право власності на вантаж (п. 2 Переліку №207). ТТН в цьому випадку не потрібна.

А ось якщо ФОП надає послуги з перевезення товарів, за  п. 1 Переліку №207 він (або його працівник-водій) повинен мати на такі вантажні перевезення ТТН.

Отже, якщо постачальник здійснює доставку вантажу за плату, розмір якої погоджено сторонами в договорі, тоді тут є надання послуги з перевезення вантажу, а відповідно, й є обов'язок складання ТТН. Точно такі ж висновки наведені у листі Мінінфраструктури від 28.05.2014 р. №5615/25/10-14.

Як оформлювати ТТН ми писали тут.  А зараз з'явилася й ще альтернатива – електронна ТТН, про що ми писали тут.

Зокрема, ТТН на перевезення вантажів автомобільним транспортом виписує замовник (вантажовідправник) у трьох примірниках. Якщо ТТН оформлюється в електронному вигляді, то її підписують електронним підписом водія та/або експедитора, відповідальних осіб вантажовідправника, вантажоодержувача. В одному примірнику друкується паперова форма е-ТТН, яка надається водієві і в якій водій ставить власний підпис. 

Питання складання ТТН при залученні до перевезення «Нової пошти» ми також розглядали тут.

 ***

Також читайте: Товарно-транспортна накладна: у яких випадках не потрібна

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Калашян Катерина

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Первинні документи, типові форми

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Первинні документи, типові форми»

  • Оприбуткування імпортних запчастин: мова назви та переклад інвойсу
    Підприємство імпортує запчастини. До митниці надано лист з перекладом назв запчастин за артикулами згідно з інвойсом, проте в митній декларації назви вказано англійською мовою. Як коректно оприбуткувати запчастини (назва в бухобліку)? Чи необхідно вносити зміни до митної декларації? Чи обов'язковий переклад інвойсу українською мовою і чи достатньо перекладу менеджера підприємства? Чи потрібен переклад бюро перекладів?
    08.12.202538
  • Дата підписання видаткової накладної при отриманні товару
    Постачальник складає видаткову накладну на дату оплати товару, але фактичне отримання відбувається раз на тиждень. Чи може покупець при підписанні видаткової накладної зазначати фактичну дату отримання товару, якщо вона відрізняється від дати складання накладної постачальником?
    05.12.20257784
  • Закриття дебіторської заборгованості за відновленими актами: що в обліку?
    У 2017 році підприємство перерахувало передоплату за послуги, первинні документи на отримання послуг були втрачені, у бухобліку залишилась дебіторська заборгованість за виданими авансами. У листопаді 2025 року отримано від контрагента скан-копії підписаних з обох сторін актів наданих послуг. Як коректно закрити дану заборгованість у бухобліку?
    05.12.202560
  • Неповернення покупцем примірника видаткової накладної
    Постачальник відвантажив товар покупцеві разом із двома примірниками видаткової накладної. Покупець фактично отримав товар, але не повернув підписаний другий примірник накладної постачальнику. Як у такій ситуації підтвердити факт отримання товару та здійснити облік господарської операції за відсутності належним чином оформленого первинного документа?
    26.11.20252 822
  • Чи допускається отримання послуг від нерезидента без укладення окремого письмового договору?
    Отримання послуг від нерезидента можливе без укладення окремого письмового договору, якщо, зокрема існує первинний документ, який містить обов’язкові реквізити, здійснено фактичну оплату таких послуг, форма правочину не суперечить вимогам законодавства
    26.11.202542