Головна Усі консультації Облік та звітність Первинні документи, типові форми

Які розрахункові документи має видавати своїм клієнтам підприємець, що продає туристичні продукти або послуги?

Яким документом провести повернення готівкових коштів туристу за тур? Якщо юрособа, то видатковий касовий ордер, у фізосіб-підприємців ведення каси не передбачено. Чи потрібно вимагати від туриста розписки в отриманні коштів? Який документ буде підтверджувати той факт, що турист отримав готівкові кошти?

Податківці в ІПК  від 08.10.2018 р. №4307/К/99-99-13-01-02-14/ІПК зауважують, що Закон про РРО – це основний законодавчий акт, що визначає порядок здійснення розрахунків при продажу товарів і послуг. Зокрема, і в туристичній сфері. 

Відповідно до ст. 2 Закону про РРО, розрахунковий документ – це документ встановленої форми та змісту. Ним може бути:

  • касовий чек (якщо підприємець застосовує РРО),
  • товарний чек,
  • розрахункова квитанція тощо. 

Головне в цьому випадку, щоб саме цей документ підтверджував факт продажу (повернення) товарів, надання послуг, отримання (повернення) коштів за них.  

А в ІПК від 20.07.2018 р. №24188/6/99-99-14-05-01-15 податківці зазначали: якщо ФОП не застосовує РРО та РК, він має право на вимогу покупця видавати чек, накладну або інший письмовий документ довільної форми, який засвідчує передання права власності на товари (послуги) від продавця до покупця.  

Водночас, щодо форми квитанції ПО-Д2 податківці повідомили, що дана форма передбачена для розрахунків зі споживачами за побутові послуги.

Отже, як при продажу турпродукту, так і при поверненні коштів за нього, ФОП може видавати покупцю товарний чек, розрахункову квитанцію або інший письмовий документ довільної форми, який підтверджував би факт продажу турпродукту, або ж повернення коштів за раніше проданий турпродукт. Але при цьому пам’ятайте: який би варіант оформлення касових операцій ви не обрали, для надання документу статусу первинного він повинен містити обов’язкові реквізити, перелічені в ч. 2 ст. 9 Закону про бухоблік.

Доступ до повного тексту цієї консультації можливий лише для передплатників електронного або паперового «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, перейшовши за посиланням;  вартість мінімального пакету «Мій асистент» становить лише 36 грн на місяць.

Дякуємо за розуміння.

Автор:
Степанов Михаил
Джерело
«Дебет-Кредит»
Рубрика:
Облік та звітність / Первинні документи, типові форми
Теги:
Підприємці , Послуги , Готівка

Коментарі: 0

Новини по темі

Консультації по темі