• Посилання скопійовано

Які розрахункові документи має видавати своїм клієнтам підприємець, що продає туристичні продукти або послуги?

Яким документом провести повернення готівкових коштів туристу за тур? Якщо юрособа, то видатковий касовий ордер, у фізосіб-підприємців ведення каси не передбачено. Чи потрібно вимагати від туриста розписки в отриманні коштів? Який документ буде підтверджувати той факт, що турист отримав готівкові кошти?

Податківці в ІПК  від 08.10.2018 р. №4307/К/99-99-13-01-02-14/ІПК зауважують, що Закон про РРО – це основний законодавчий акт, що визначає порядок здійснення розрахунків при продажу товарів і послуг. Зокрема, і в туристичній сфері. 

Відповідно до ст. 2 Закону про РРО, розрахунковий документ – це документ встановленої форми та змісту. Ним може бути:

  • касовий чек (якщо підприємець застосовує РРО),
  • товарний чек,
  • розрахункова квитанція тощо. 

Головне в цьому випадку, щоб саме цей документ підтверджував факт продажу (повернення) товарів, надання послуг, отримання (повернення) коштів за них.  

А в ІПК від 20.07.2018 р. №24188/6/99-99-14-05-01-15 податківці зазначали: якщо ФОП не застосовує РРО та РК, він має право на вимогу покупця видавати чек, накладну або інший письмовий документ довільної форми, який засвідчує передання права власності на товари (послуги) від продавця до покупця.  

Водночас, щодо форми квитанції ПО-Д2 податківці повідомили, що дана форма передбачена для розрахунків зі споживачами за побутові послуги.

Отже, як при продажу турпродукту, так і при поверненні коштів за нього, ФОП може видавати покупцю товарний чек, розрахункову квитанцію або інший письмовий документ довільної форми, який підтверджував би факт продажу турпродукту, або ж повернення коштів за раніше проданий турпродукт. Але при цьому пам’ятайте: який би варіант оформлення касових операцій ви не обрали, для надання документу статусу первинного він повинен містити обов’язкові реквізити, перелічені в ч. 2 ст. 9 Закону про бухоблік.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Степанов Михайло

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Первинні документи, типові форми

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Первинні документи, типові форми»

  • Первинні документи (ТТН) для витрат на транспортування в Порту (на території підприємства)
    Компанія-експедитор залучає перевізників для транспортування вантажу між складами на території Порту. Замовник надає лише довідку з переліком авто, кількістю ходок і масою вантажу, відмовляючись оформляти ТТН, оскільки перевезення відбувається без виїзду з охоронюваної портової території. Чи є така довідка достатнім первинним документом для підтвердження витрат на залучений транспорт у податковому обліку?​
    15.12.202524
  • Е-ΤТН при доставці товару власним транспортом постачальника
    Постачальник доставляє товар покупцю власним автотранспортом, без залучення стороннього перевізника. Чи є в такому випадку обов’язковим оформлення електронної товарно-транспортної накладної (е-ТТН)?
    12.12.202567
  • Оприбуткування імпортних запчастин: мова назви та переклад інвойсу
    Підприємство імпортує запчастини. До митниці надано лист з перекладом назв запчастин за артикулами згідно з інвойсом, проте в митній декларації назви вказано англійською мовою. Як коректно оприбуткувати запчастини (назва в бухобліку)? Чи необхідно вносити зміни до митної декларації? Чи обов'язковий переклад інвойсу українською мовою і чи достатньо перекладу менеджера підприємства? Чи потрібен переклад бюро перекладів?
    08.12.202544
  • Дата підписання видаткової накладної при отриманні товару
    Постачальник складає видаткову накладну на дату оплати товару, але фактичне отримання відбувається раз на тиждень. Чи може покупець при підписанні видаткової накладної зазначати фактичну дату отримання товару, якщо вона відрізняється від дати складання накладної постачальником?
    05.12.20258364
  • Закриття дебіторської заборгованості за відновленими актами: що в обліку?
    У 2017 році підприємство перерахувало передоплату за послуги, первинні документи на отримання послуг були втрачені, у бухобліку залишилась дебіторська заборгованість за виданими авансами. У листопаді 2025 року отримано від контрагента скан-копії підписаних з обох сторін актів наданих послуг. Як коректно закрити дану заборгованість у бухобліку?
    05.12.202574