Вимоги до технічного обслуговування та ремонту СГ машин викладені в розд. IV Правил №173.
Технічне обслуговування СГ машин здійснюється з метою:
- підтримання їх справності і готовності до роботи;
- зменшення інтенсивності зношування їх деталей;
- попередження несправностей і продовження терміну їх експлуатації;
- виявлення несправностей, що виникли, з метою своєчасного їх усунення.
Норми п. 4.6 Правил №173 вимагають проведення технічного обслуговування відповідно до настанов щодо експлуатування.
При виконанні робіт в обов'язковому порядку проводять усі передбачені настановою види технічного обслуговування:
- технічне обслуговування під час підготовки СГ машини до експлуатації;
- щозмінне технічне обслуговування;
- планові періодичні обслуговування;
- сезонне технічне обслуговування;
- технічне обслуговування при зберіганні.
Періодичність проведення та перелік робіт для кожного виду технічного обслуговування визначають для конкретної СГ машини відповідно до настанов щодо експлуатування.
Виходячи з викладеного зазначимо, що проведення технічного обслуговування не передбачає заміни запасних частин, деталей чи вузлів.
А ось поточний ремонт СГ машин здійснюється для усунення окремих несправностей і виконується шляхом проведення розбирально-складальних, слюсарних та інших необхідних робіт із заміною або відновленням деталей та вузлів (п. 4.9 Правил №173).
У ситуації, що розглядається, слід звернути увагу на Правила №615.
Відповідно до п. 1 розд. ІІІ Правил №615 послуги з технічного обслуговування і ремонту надаються за зверненням замовника чи за його попередньою заявкою, яка реєструється в журналі реєстрації. За заявкою виконавець визначає дату, час подання транспортного засобу, складових частин (систем) та їх експлуатаційної, ремонтної, технологічної документації для надання послуг.
Послуги з технічного обслуговування і ремонту транспортного засобу чи його складових частин (систем) надаються замовникові на підставі договору про технічне обслуговування і ремонту транспортного засобу, що укладається відповідно до вимог цивільного законодавства між замовником і виконавцем (договір, наряд-замовлення, накладна, квитанція тощо).
У п. 1 розд. VI Правил №615 зазначено, що технічне обслуговування і ремонт транспортних засобів, їх складових частин (систем) виконуються згідно з вимогами Технічного регламенту з технічного обслуговування і ремонту колісних транспортних засобів, затвердженого постановою Кабміну від 03.07.2013 р. №643, за затвердженою виконавцем технологічною документацією.
За відсутності інформаційного забезпечення від виробника, зокрема, експлуатаційної, ремонтної, технологічної документації виробника, за взаємною згодою виконавця і замовника допускається виконання окремих робіт за умовами договору, якщо вони не впливають негативно на безпечність транспортного засобу. У цьому разі технічний опис технічного обслуговування і ремонту зазначається у договорі щодо виконання послуги.
Згідно з п. 7 розд. V Правил №615 документами, що підтверджують надання послуги, є:
- акт передавання-приймання КТЗ (його складових частин (систем)) після надання послуг з технічного обслуговування і ремонту;
- наряд-замовлення, підписаний контролером якості (з проставлянням печатки виконавця (за наявності)) та замовником;
- документ, що підтверджує оплату послуг;
- рахунок-фактура;
- податкова накладна (для юридичних осіб та ФОП, що є платниками ПДВ).
При цьому у розділах наряд-замовлення на надання послуг з технічного обслуговування і ремонту колісного транспортного засобу, зокрема, зазначаються:
- послуги виконані й оплачені в повному обсязі, якість яких відповідає вимогам договору (розд. 7);
- складові частини (матеріали), які оплачуються замовником (розд. 10).
Таким чином, наряд-замовлення на надання послуг з технічного обслуговування і ремонту колісного транспортного засобу є єдиним первинним документом, в якому зазначаються надані послуги та найменування, кількість, ціна використаних запасних частин.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити