Головна Усі консультації Облік та звітність Первинні документи, типові форми

Оформлення «первинки» на запасні частини, які були використані при техобслуговуванні сільгосптехніки

Підприємство здійснює купівлю-продаж запасних частин до сільгосптехніки та її технічне обслуговування. Як оформити первинні документи на запасні частини, які були використані при її техобслуговуванні? Чи це має бути акт виконаних робіт, в якому зазначаються послуги та запчастини, або окрема видаткова накладна на запчастини та акт виконаних робіт на послуг?

Вимоги до технічного обслуговування та ремонту СГ машин викладені в розд. IV Правил №173.

Технічне обслуговування СГ машин здійснюється з метою:

  • підтримання їх справності і готовності до роботи;
  • зменшення інтенсивності зношування їх деталей;
  • попередження несправностей і продовження терміну їх експлуатації;
  • виявлення несправностей, що виникли, з метою своєчасного їх усунення.

Норми п. 4.6 Правил №173 вимагають проведення технічного обслуговування відповідно до настанов щодо експлуатування. 

При виконанні робіт в обов'язковому порядку проводять усі передбачені настановою види технічного обслуговування:

  • технічне обслуговування під час підготовки СГ машини до експлуатації;
  • щозмінне технічне обслуговування;
  • планові періодичні обслуговування;
  • сезонне технічне обслуговування;
  • технічне обслуговування при зберіганні.

Періодичність проведення та перелік робіт для кожного виду технічного обслуговування визначають для конкретної СГ машини відповідно до настанов щодо експлуатування.

Виходячи з викладеного зазначимо, що проведення технічного обслуговування не передбачає заміни запасних частин, деталей чи вузлів.

А ось поточний ремонт СГ машин здійснюється для усунення окремих несправностей і виконується шляхом проведення розбирально-складальних, слюсарних та інших необхідних робіт із заміною або відновленням деталей та вузлів (п. 4.9 Правил №173).

У ситуації, що розглядається, слід звернути увагу на Правила №615.

Відповідно до п. 1 розд. ІІІ Правил №615 послуги з технічного обслуговування і ремонту надаються за зверненням замовника чи за його попередньою заявкою, яка реєструється в журналі реєстрації. За заявкою виконавець визначає дату, час подання транспортного засобу, складових частин (систем) та їх експлуатаційної, ремонтної, технологічної документації для надання послуг.

Послуги з технічного обслуговування і ремонту транспортного засобу чи його складових частин (систем) надаються замовникові на підставі договору про технічне обслуговування і ремонту транспортного засобу, що укладається відповідно до вимог цивільного законодавства між замовником і виконавцем (договір, наряд-замовлення, накладна, квитанція тощо).

У п. 1 розд. VI Правил №615 зазначено, що технічне обслуговування і ремонт транспортних засобів, їх складових частин (систем) виконуються згідно з вимогами Технічного регламенту з технічного обслуговування і ремонту колісних транспортних засобів, затвердженого постановою Кабміну від 03.07.2013 р. №643, за затвердженою виконавцем технологічною документацією.

За відсутності інформаційного забезпечення від виробника, зокрема, експлуатаційної, ремонтної, технологічної документації виробника, за взаємною згодою виконавця і замовника допускається виконання окремих робіт за умовами договору, якщо вони не впливають негативно на безпечність транспортного засобу. У цьому разі технічний опис технічного обслуговування і ремонту зазначається у договорі щодо виконання послуги.

Згідно з п. 7 розд. V Правил №615 документами, що підтверджують надання послуги, є:

  • акт передавання-приймання КТЗ (його складових частин (систем)) після надання послуг з технічного обслуговування і ремонту;
  • наряд-замовлення, підписаний контролером якості (з проставлянням печатки виконавця (за наявності)) та замовником;
  • документ, що підтверджує оплату послуг;
  • рахунок-фактура;
  • податкова накладна (для юридичних осіб та ФОП, що є платниками ПДВ).

При цьому у розділах наряд-замовлення на надання послуг з технічного обслуговування і ремонту колісного транспортного засобу, зокрема, зазначаються:

  • послуги виконані й оплачені в повному обсязі, якість яких відповідає вимогам договору (розд. 7);
  • складові частини (матеріали), які оплачуються замовником (розд. 10).

Таким чином, наряд-замовлення на надання послуг з технічного обслуговування і ремонту колісного транспортного засобу є єдиним первинним документом, в якому зазначаються надані послуги та найменування, кількість, ціна використаних запасних частин.

Доступ до повного тексту цієї консультації можливий лише для передплатників електронного або паперового «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, перейшовши за посиланням;  вартість мінімального пакету «Мій асистент» становить лише 36 грн на місяць.

Дякуємо за розуміння.

Автор:
Бондаренко Олена
Джерело
«Дебет-Кредит»
Рубрика:
Облік та звітність / Первинні документи, типові форми
Теги:
Сільське господарство , Первинні документи

Коментарі: 0

Новини по темі

Консультації по темі