Загальні принципи дії наказів про створення комісій
Відповідно до сталої практики ведення документообігу в Україні, накази про створення постійно діючих комісій не потребують щорічного оновлення, якщо в самому наказі не зазначено конкретного строку дії.
Більшість підприємств та установ не визначає конкретного строку, на який розраховані управлінські дії, у тексті наказу або в його заголовку. Тому й поновлювати щорічно накази немає потреби. Ідеться про накази з основної діяльності.
Умови, за яких потрібне оновлення наказу
Новий наказ керівник видає у таких випадках:
1. Зміна складу комісії внаслідок кадрових змін:
- звільнення співробітників;
- переведення на іншу посаду;
- інші організаційні зміни, що вплинули на склад робочого органу.
2. Визначення конкретного строку в початковому наказі:
- Якщо наказ керівника обумовлює, що комісію створюють на конкретний період (наприклад, на рік), то після того, як закінчиться дія наказу, необхідно видати новий. Це практикують навчальні заклади, у яких відповідно до законодавства чи внутрішніх нормативних документів створювати комісію можна на певний навчальний рік.
У разі, якщо в попередньому наказі встановили, що він діє на чітко визначений період до конкретної дати, у новому наказі окремим пунктом зазначте, що попередній наказ втратив чинність. Також зазначте відомості про наказ: дату, реєстраційний індекс, короткий зміст тощо.
Правове регулювання створення комісій з обліку основних засобів
Про необхідність таких комісій йде мова в різних нормативних документах, наприклад, в:
- пп. 23, пп. 42, пп. 44 Методичних рекомендацій №561;
- Порядку складання типових форм з обліку та списання основних засобів суб’єктами державного сектору, затвердженого Наказом Мінфіну від 13.09.2016 №818.
Про доречність створення постійно діючих комісій для списання основних засобів ми писали, приміром, тут та тут.
Постійно діюча комісія:
- здійснює безпосередній огляд об'єкта, що підлягає списанню;
- встановлює причини невідповідності критеріям активу;
- визначає осіб, з вини яких відбулося передчасне вибуття основних засобів із експлуатації;
- визначає можливість продажу або використання окремих вузлів, деталей, матеріалів;
- складає і підписує акти на списання основних засобів.
Висновки:
- Наказ про постійно діючу комісію не потребує щорічного оновлення, якщо в ньому не вказано конкретний строк дії;
- Оновлення наказу необхідне при зміні складу комісії (кадрові зміни) або якщо початковий наказ мав визначений період дії;
- Постійно діюча комісія створюється для обліку, огляду, списання основних засобів та визначення причин їх вибуття, відповідно до нормативних документів.
Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!
Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!
Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.
Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.
Зареєструватись