• Посилання скопійовано

Наказ про постійно діючу комісію: необхідність оновлення

Чи потрібно щороку оновлювати наказ про створення постійно діючої комісії для обліку основних засобів (прийняття, введення в експлуатацію, списання), чи наказ залишається чинним до моменту зміни складу комісії?

Загальні принципи дії наказів про створення комісій

Відповідно до сталої практики ведення документообігу в Україні, накази про створення постійно діючих комісій не потребують щорічного оновлення, якщо в самому наказі не зазначено конкретного строку дії. 

Більшість підприємств та установ не визначає конкретного строку, на який розраховані управлінські дії, у тексті наказу або в його заголовку. Тому й поновлювати щорічно накази немає потреби. Ідеться про накази з основної діяльності. 

 

Умови, за яких потрібне оновлення наказу

Новий наказ керівник видає у таких випадках:

1. Зміна складу комісії внаслідок кадрових змін:

  • звільнення співробітників;
  • переведення на іншу посаду;
  • інші організаційні зміни, що вплинули на склад робочого органу. 

2. Визначення конкретного строку в початковому наказі:

  • Якщо наказ керівника обумовлює, що комісію створюють на конкретний період (наприклад, на рік), то після того, як закінчиться дія наказу, необхідно видати новий. Це практикують навчальні заклади, у яких відповідно до законодавства чи внутрішніх нормативних документів створювати комісію можна на певний навчальний рік. 

У разі, якщо в попередньому наказі встановили, що він діє на чітко визначений період до конкретної дати, у новому наказі окремим пунктом зазначте, що попередній наказ втратив чинність. Також зазначте відомості про наказ: дату, реєстраційний індекс, короткий зміст тощо. 

 

Правове регулювання створення комісій з обліку основних засобів

Про необхідність таких комісій йде мова в різних нормативних документах, наприклад, в:

Про доречність створення постійно діючих комісій для списання основних засобів ми писали, приміром, тут та тут

Постійно діюча комісія:

  • здійснює безпосередній огляд об'єкта, що підлягає списанню;
  • встановлює причини невідповідності критеріям активу;
  • визначає осіб, з вини яких відбулося передчасне вибуття основних засобів із експлуатації;
  • визначає можливість продажу або використання окремих вузлів, деталей, матеріалів;
  • складає і підписує акти на списання основних засобів.

Висновки:

  • Наказ про постійно діючу комісію не потребує щорічного оновлення, якщо в ньому не вказано конкретний строк дії;
  • Оновлення наказу необхідне при зміні складу комісії (кадрові зміни) або якщо початковий наказ мав визначений період дії;
  • Постійно діюча комісія створюється для обліку, огляду, списання основних засобів та визначення причин їх вибуття, відповідно до нормативних документів.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Інше

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Інше»