• Посилання скопійовано

Чи можна скасувати подані Повідомлення КІК?

Фізособа помилково подала Повідомлення КІК. Чи потрібно і чи можливо скасувати вже подане Повідомлення?

Наказом Мінфіну від 22.09.2021 р. №512 затверджені Повідомлення про набуття (початок здійснення фактичного контролю) або відчуження частки (припинення фактичного контролю) резидентом в іноземній юридичній особі або майнових прав на частку в активах, доходах чи прибутку утворення без статусу юридичної особи та Порядок надсилання Повідомлення про набуття (початок здійснення фактичного контролю) або відчуження частки (припинення фактичного контролю) резидентом в іноземній юридичній особі або майнових прав на частку в активах, доходах чи прибутку утворення без статусу юридичної особи.

Ані в Порядку, ані в формі Повідомлення нічого не сказано про можливість анулювання Повідомлення чи виправлення помилок.

Але ДПС надала відповідь на питання в ЗІР (103.29): «Як платнику податків – контролюючій особі виправити помилку в раніше поданому Повідомленні про набуття (початок здійснення фактичного контролю) або відчуження частки (припинення фактичного контролю) резидентом України в іноземній юридичній особі (КІК) або майнових прав на частку в активах, доходах чи прибутку утворення без статусу юридичної особи?».

ДПС пише, що потрібно подати нове Повідомлення з виправленою інформацією.

Виправляти слід так:

При створенні документів у розділі «Введення звітності» приватної частини Електронного кабінету платник податків – контролююча особа у верхній панелі навігації самостійно встановлює фільтр за параметрами: «Рік», «Період» – вказує поточний період подання Повідомлення; обирає тип форми «F13 Запити».

Із переліку запитів обирає електронну форму «Повідомлення про набуття (початок здійснення фактичного контролю) або відчуження частки (припинення фактичного контролю) резидентом України в іноземній юридичній особі або майнових прав на частку в активах, доходах чи прибутку утворення без статусу юридичної особи» (ідентифікатор форми J/F 1308001) та заповнює запропоновані поля, зокрема, у полі «Стан документа» з випадаючого списку обирає «новий звітний документ» або «уточнюючий документ».

Платник податків – контролююча особа заповнює форму Повідомлення, де у рядках вказує правильні дані та причини виправлених помилок у рядку 24 «додаткова інформація (пояснення) до Повідомлення», підписує та надсилає до контролюючого органу.

На наш погляд, якщо Повідомлення виправляється до граничного строку його подання, слід подавати «новий звітний документ». Якщо після – «уточнюючий документ».

Граничний строк подання - протягом 60 днів з дня такого набуття (початку здійснення фактичного контролю) або відчуження (припинення фактичного контролю) (див. пп. 6 Порядку).

Але яким чином заповнювати Повідомлення, щоб анулювати раніше подане, незрозуміло. 

Наприклад, в рядку 5 Повідомлення слід навести причину подання Повідомлення. Серед наведених там причин немає такої як анулювання. Є причини, пов’язані з набуттям контролю і втратою контролю. На наш погляд, якщо початкове Повідомлення подавалося з причиною «1» (безпосереднє набуття частки) і заповнювався розділ ІІІ Повідомлення, то уточнююче Повідомлення слід подати з причиною, наприклад, «7» (відчуження частки) і в розділі ІІІ дату відчуження вказати таку саму, як і дата набуття частки. Причому розділ І буде заповнено даними фізособи, розділ ІІ – даними іноземної юридичної особи.

А в рядку 24 буде надана додаткова інформація, в якій пояснено причини подання уточнюючого Повідомлення. На наш погляд, там слід написати, що початкове Повідомлення подано помилково, і дане уточнююче (чи звітне нове) Повідомлення подається для анулювання даних початкового Повідомлення.

Повторимося: ми навели власний погляд на порядок анулювання помилково поданого Повідомлення. Але оскільки нормативно це питання не врегульовано, для уникнення непорозумінь з податковими органами може бути доречно отримати індивідуальну податкову консультацію.

На наш погляд, помилкове Повідомлення потрібно обов’язково анулювати. Інакше в реєстраційних даних платника податку буде зафіксовано факт наявності КІК, що призводить до обов’язку подавати відповідну звітність КІК. А якщо звітність не буде подана, до платника застосують штрафні санкції.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Інше

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Інше»

  • Дозвіл на спеціальне водокористування: хто повинен подавати декларацію з рентної плати
    Дозвіл на спеціальне водокористування видано юридичній особі - головному підприємству. Первинним водокористувачем є філія - юридична особа. Хто повинен подавати декларацію з рентної плати?
    18.07.202430
  • Повідомлення в ТЦК щодо виключеного з військового обліку працівника
    Підприємство приймає на роботу працівницю, яка виключена з військового обліку на підставі пп. "г" п. 2 ч. 4 ст. 26 Закону про військовий облік. Чи потрібно вести військовий облік щодо неї і подавати повідомлення до ТЦК?
    16.07.2024919
  • Коли вводити в експлуатацію новозбудоване приміщення?
    У 2013 році підприємство почало будівництво виробничого приміщення, накопичуючи витрати на субрахунку 151. 20.06.2024 р. отримано за зареєстровано в Єдиній державній електронній системі у сфері будівництва декларацію про готовність об’єкта до експлуатації (форма СС1). Ця декларація поки не зареєстрована в Реєстрі речових прав. Чи можна 20.06.2024 р. вводити в експлуатацію новозбудоване приміщення в бухобліку та починати амортизувати?
    04.07.202490
  • Як повернути постачальнику залізничний вагон з товаром, який не був прийнятий покупцем?
    ТОВ "А" – постачальник відправив ТОВ "Б" – покупцю 25.05.2024 р. товар залізничним транспортом безпосередньо з заводу виробника. Вагон прибув 04.06.2024 р. Після огляду виявлено, що товар невідповідної якості і він одразу був переадресований виробнику. Витрати з доставки оплачує постачальник. Розкредитування та переадресацію вагону проводить ТОВ "А". За результатами огляду складено акт невідповідності. Постачальник – ТОВ "А" наполягає скласти ВН на отримання від 25.05.2024 р. та 04.06.2024 р. на повернення. Чи правомірна вимога постачальника?
    24.06.2024261
  • Земельна ділянка не використовувалася протягом року, що з витратами на оренду?
    Підприємство не використовувало земельну ділянку в поточному році. Чи можна витрати на її оренду включити до складу витрат під урожай наступного року?
    11.04.202479