• Посилання скопійовано

Безкоштовна передача матеріалів/надання послуг ЗСУ

Як правильно складати Акти на безкоштовну передачу матеріалів / безкоштовно виконані роботи органам ЗСУ? 1) Чи потрібно вказувати а акті балансову вартість матеріалів, загальну суму, чи потрібно при виконанні робіт розписувати в Акті повністю як в КБ 2 весь перелік витрат в т.ч. зарплата, електроенергія), чи потрібна довіреність? 2) Який лист від ЗСУ потрібно отримати для надання матеріалів чи виконання робіт? Чи має бути вказано, що вони неприбуткова організація, чи вони входять в Реєстр неприбуткових організацій, щоб після закінчення війни ДПС не сказала, що це благодійна допомога під 4%?

Оформлюємо акт на приймання-передачу матеріалів або робіт

При наданні необхідної допомоги у вигляді товарів, матеріалів чи робіт/послуг необхідно скласти первинний документ, наприклад, акт приймання-передачі, який міститиме всі необхідні реквізити первинного документа, визначені ст. 9 Закону про бухоблік та пп. 2.4 Положення №88. Серед визначених реквізитів зазначено, що первинний документ має містити назву посади і прізвища осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення.

А ще первинний документ повинен містити зміст та обсяг господарської операції, однак, нічим не встановлено критерії, як саме зазначити ці зміст та обсяг. Отже, ці питання сторони вирішують самостійно. Одначе, при передачі матеріалівдоречно вказувати в акті які матеріали, в якій кількості та на яку суму передаються, та одиницю їх виміру (остання теж є обов’язковим реквізитом первинного документа). 

В акті прийому- передачі виконаних робіт варто зазначити, що за роботи були надані, ціну цієї роботи, а якщо вона була не одна, то перелічити всі виконані роботи, щодо яких складено акт приймання-передачі, та в кінці акту зазначити загальну суму. Розписувати детально, що увійшло у вартість послуги (зарплату працівників, витрати на електроенергію тощо) не обов’язково, але така інформація (якщо це передбачено договором) розписується окремо і додається до актувиконаних робіт.

Відповідно до ч. 3 ст. 8 Закону про бухоблік відповідальність, зокрема за забезпечення фіксування фактів здійснення всіх господарських операцій у первинних документах несе уповноважений орган (посадова особа), який здійснює керівництво підприємством, або власник відповідно до законодавства та установчих документів.

Згідно з пп. 2.5 Положення №88 зазначено, що документ має бути підписаний особисто, а підпис може бути скріплений печаткою. Крім того, повноваження на здійснення господарської операції особи, яка в інтересах юридичної особи одержує основні засоби, запаси, нематеріальні активи, грошові документи, цінні папери та інші товарно-матеріальні цінності чи роботи/послуги згідно з договором, мають бути підтверджені, зокрема, письмовим договором, довіреністю, актом органу юридичної особи тощо.

Отже, акт приймання-передачі як щодо матеріалів, так і щодо робіт, має бути підписаний між керівником підприємства (сторона, яка передає) та командиром (начальником) військового підрозділу або уповноваженою особою, яка діє за довіреністю (сторона, яка приймає). У випадку підписанні акту іншою особою, то вона має бути уповноважена командиром (начальником) військового підрозділу та діяти за довіреністю (ст. 244, ст. 245 та ст. 246 ЦКУ). Втім, додання до кожного акту копії документу, який засвідчує повноваження тих, хто його підписує, не обов’язково – це питання можнавирішити на стадії укладання договору і зазначити особу, яка уповноважена приймати матеріали або роботи, а також дані документа, який ідентифікує таку особу, в його тексті. 

 

Який лист від ЗСУ потрібно отримати для надання матеріалів чи виконання робіт? Чи має бути вказано, що вони неприбуткова організація чи вони входять в Реєстр неприбуткових організацій, щоб після закінчення війни ДПС не сказала, що це благодійна допомога під 4%?

Підприємство може безпосередньо надавати благодійну допомогу лише тим військовим організаціям (військовим частинам), які є неприбутковими організаціями і внесені до Реєстру неприбуткових установ та організацій. Серед них, Міністерство оборони України, в т. ч. Збройні Сили України (ЗСУ), до складу яких входять з’єднання, військові частини, військові навчальні заклади, установи та організації, є неприбутковими організаціями, внесеними до Реєстру. 

Якщо військова організація не входить до Реєстру, підприємство не може надати їй допомогу напряму, а лише через благодійну організацію. Адже, як зазначено в Законі про благодійність, бенефіціарами благодійної допомоги можуть бути фізособи, неприбуткові організації і територіальні громади. Своєю чергою, бенефіціарами благодійних організацій можуть бути також будь-які юрособи, які одержують допомогу для досягнення мети, визначеної цим Законом. 

Тому у підприємства для надання допомоги ЗСУ та щоб з боку податкової не виникало зайвих питань мають бути наступні та вірно оформленs  документи:

  • Акт прийому-передачі допомоги;
  • письмовий договір (якщо допомога надається систематично, згідно з ст. 717 ЦКУ);
  • лист-клопотання на конкретний вид і кількість допомоги;
  • витяг з реєстру неприбуткових організацій (копію) (за вимогою підприємства, для певності, що даний підрозділ ЗСУ є неприбутковою організацією).
  • Увага! Дійсність витягу можна перевірити за допомогою Електронного кабінету https://cabinet.tax.gov.ua/ - адже він надає доступ до Реєстру неприбуткових установ та організацій;
  • наказ керівника підприємства про надання допомоги.

В договорі (за наявності) та в наказі про надання допомоги не завадить зазначити мету її надання, наприклад, скориставшись п. 15 ч. 2 ст. 3 Закону про благодійність, вказати: «сприяння обороноздатності та мобілізаційній готовності країни, захисту населення у надзвичайних ситуаціях мирного і воєнного стану».

Згідно до пп. 140.5.9 ПКУ підприємства, які застосовують коригування знають про збільшення фінрезультату до оподаткування на суму коштів або вартості товарів, виконаних робіт/наданих послуг, безоплатно переданих протягом звітного року неприбутковим організаціям, у розмірі понад 4% оподаткованого прибутку попереднього звітного року.

Проте, на сьогодні діє пп. 69.6 підрозділу 10 розділу ХХ ПКУ, де зазначається, що коригування за пп. 140.5.9 ПКУ не застосовується на суми коштів та вартість майна, переданогоЗСУ, Нацгвардії України тощо.

Тож, підприємству, при наданні допомоги ЗСУ, можна не перейматися обмеженням у розмірі понад 4% оподаткованого прибутку попереднього звітного року.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Інше

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Інше»

  • Дозвіл на спеціальне водокористування: хто повинен подавати декларацію з рентної плати
    Дозвіл на спеціальне водокористування видано юридичній особі - головному підприємству. Первинним водокористувачем є філія - юридична особа. Хто повинен подавати декларацію з рентної плати?
    18.07.202430
  • Повідомлення в ТЦК щодо виключеного з військового обліку працівника
    Підприємство приймає на роботу працівницю, яка виключена з військового обліку на підставі пп. "г" п. 2 ч. 4 ст. 26 Закону про військовий облік. Чи потрібно вести військовий облік щодо неї і подавати повідомлення до ТЦК?
    16.07.2024919
  • Коли вводити в експлуатацію новозбудоване приміщення?
    У 2013 році підприємство почало будівництво виробничого приміщення, накопичуючи витрати на субрахунку 151. 20.06.2024 р. отримано за зареєстровано в Єдиній державній електронній системі у сфері будівництва декларацію про готовність об’єкта до експлуатації (форма СС1). Ця декларація поки не зареєстрована в Реєстрі речових прав. Чи можна 20.06.2024 р. вводити в експлуатацію новозбудоване приміщення в бухобліку та починати амортизувати?
    04.07.202490
  • Як повернути постачальнику залізничний вагон з товаром, який не був прийнятий покупцем?
    ТОВ "А" – постачальник відправив ТОВ "Б" – покупцю 25.05.2024 р. товар залізничним транспортом безпосередньо з заводу виробника. Вагон прибув 04.06.2024 р. Після огляду виявлено, що товар невідповідної якості і він одразу був переадресований виробнику. Витрати з доставки оплачує постачальник. Розкредитування та переадресацію вагону проводить ТОВ "А". За результатами огляду складено акт невідповідності. Постачальник – ТОВ "А" наполягає скласти ВН на отримання від 25.05.2024 р. та 04.06.2024 р. на повернення. Чи правомірна вимога постачальника?
    24.06.2024261
  • Земельна ділянка не використовувалася протягом року, що з витратами на оренду?
    Підприємство не використовувало земельну ділянку в поточному році. Чи можна витрати на її оренду включити до складу витрат під урожай наступного року?
    11.04.202479