• Посилання скопійовано

Повернення благодійною організацією коштів працівнику за придбання ПММ

Благодійна неприбуткова організація придбала службове авто. Працівник, за яким закріплене авто, придбаває ПММ за власний кошт (це закріплено наказом по організації) і подає в бухгалтерію шляхові листи. Які наслідки можуть бути для благодійної організації у зв'язку із придбанням пального за власний кошт працівника?

Відповідно до ст. 1 Закону №5073, благодійна організація - юридична особа приватного права, установчі документи якої визначають благодійну діяльність в одній чи кількох сферах, визначених цим Законом, як основну мету її діяльності.

Благодійні організації є неприбутковими за умови, що вони відповідають критеріям, визначеним у пп. 133.4.1 ПКУ.

Доходи (прибутки) неприбуткової організації використовуються виключно для фінансування видатків на утримання такої неприбуткової організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами (пп. 133.4.2 ПКУ).

Благодійним організаціям заборонено розподіляти доходи між своїми засновниками і працівниками, за винятком оплати праці, ЄСВ, а також виплат за цивільно-правовими договорами, спрямованих на реалізацію мети і завдань благодійної організації.

Цільове фінансування та цільові надходження — це кошти чи майно, які надходять на фінансування та здійснення конкретних програм заходів, і їх використання та забезпечення статутної діяльності обумовлені окремими законодавчими, нормативними актами, а також статутними документами.

Отримане цільове фінансування у загальному випадку визнають доходом протягом тих періодів, в яких були визнані витрати, пов’язані з виконанням умов цільового фінансування (п. 17 П(С)БО 15).

Таким чином, кошти, які благодійна організація витрачає на пальне, мають бути зазначені у статутних документах та кошторисі благодійної організації.

Якщо витрати на пальне благодійною організіцією передбачені вищезазначеними документами, то для придбання працівником палива за власний кошт, потрібно видати наказ про придбання пального працівником, а точніше оплачувати їх самостійно.

В наказі радимо передбачити два варіанта такої оплати:

  • якщо він був забезпечений авансом, то витрачати підзвітні кошти;
  • якщо з якихось причин він аванс не отримав або авансу не вистачило, він має право витрачати власні кошти з наступним відшкодуванням роботодавцем. 

Про виконання завдання працівник має відзвітувати. Для цього слід скласти авансовий звіт, до якого слід додати оригінали підтвердних документів, зокрема, чеки з АЗС.

При такому оформленні не виникає ПДФО (додаткового блага) і ВЗ, оскільки такі кошти не є доходом працівника, за умови, що є підтвердження роботодавцем доцільності та обґрунтованості здійснених таким працівником витрат.

Аналогічну думкку виклав Мінфін у своєму листі від 27.02.2019 р. №11220-16-7/5907.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Інше

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Інше»

  • Дозвіл на спеціальне водокористування: хто повинен подавати декларацію з рентної плати
    Дозвіл на спеціальне водокористування видано юридичній особі - головному підприємству. Первинним водокористувачем є філія - юридична особа. Хто повинен подавати декларацію з рентної плати?
    18.07.202430
  • Повідомлення в ТЦК щодо виключеного з військового обліку працівника
    Підприємство приймає на роботу працівницю, яка виключена з військового обліку на підставі пп. "г" п. 2 ч. 4 ст. 26 Закону про військовий облік. Чи потрібно вести військовий облік щодо неї і подавати повідомлення до ТЦК?
    16.07.2024919
  • Коли вводити в експлуатацію новозбудоване приміщення?
    У 2013 році підприємство почало будівництво виробничого приміщення, накопичуючи витрати на субрахунку 151. 20.06.2024 р. отримано за зареєстровано в Єдиній державній електронній системі у сфері будівництва декларацію про готовність об’єкта до експлуатації (форма СС1). Ця декларація поки не зареєстрована в Реєстрі речових прав. Чи можна 20.06.2024 р. вводити в експлуатацію новозбудоване приміщення в бухобліку та починати амортизувати?
    04.07.202490
  • Як повернути постачальнику залізничний вагон з товаром, який не був прийнятий покупцем?
    ТОВ "А" – постачальник відправив ТОВ "Б" – покупцю 25.05.2024 р. товар залізничним транспортом безпосередньо з заводу виробника. Вагон прибув 04.06.2024 р. Після огляду виявлено, що товар невідповідної якості і він одразу був переадресований виробнику. Витрати з доставки оплачує постачальник. Розкредитування та переадресацію вагону проводить ТОВ "А". За результатами огляду складено акт невідповідності. Постачальник – ТОВ "А" наполягає скласти ВН на отримання від 25.05.2024 р. та 04.06.2024 р. на повернення. Чи правомірна вимога постачальника?
    24.06.2024261
  • Земельна ділянка не використовувалася протягом року, що з витратами на оренду?
    Підприємство не використовувало земельну ділянку в поточному році. Чи можна витрати на її оренду включити до складу витрат під урожай наступного року?
    11.04.202479