Відповідно до ст. 1 Закону №5073, благодійна організація - юридична особа приватного права, установчі документи якої визначають благодійну діяльність в одній чи кількох сферах, визначених цим Законом, як основну мету її діяльності.
Благодійні організації є неприбутковими за умови, що вони відповідають критеріям, визначеним у пп. 133.4.1 ПКУ.
Доходи (прибутки) неприбуткової організації використовуються виключно для фінансування видатків на утримання такої неприбуткової організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами (пп. 133.4.2 ПКУ).
Благодійним організаціям заборонено розподіляти доходи між своїми засновниками і працівниками, за винятком оплати праці, ЄСВ, а також виплат за цивільно-правовими договорами, спрямованих на реалізацію мети і завдань благодійної організації.
Цільове фінансування та цільові надходження — це кошти чи майно, які надходять на фінансування та здійснення конкретних програм заходів, і їх використання та забезпечення статутної діяльності обумовлені окремими законодавчими, нормативними актами, а також статутними документами.
Отримане цільове фінансування у загальному випадку визнають доходом протягом тих періодів, в яких були визнані витрати, пов’язані з виконанням умов цільового фінансування (п. 17 П(С)БО 15).
Таким чином, кошти, які благодійна організація витрачає на пальне, мають бути зазначені у статутних документах та кошторисі благодійної організації.
Якщо витрати на пальне благодійною організіцією передбачені вищезазначеними документами, то для придбання працівником палива за власний кошт, потрібно видати наказ про придбання пального працівником, а точніше оплачувати їх самостійно.
В наказі радимо передбачити два варіанта такої оплати:
- якщо він був забезпечений авансом, то витрачати підзвітні кошти;
- якщо з якихось причин він аванс не отримав або авансу не вистачило, він має право витрачати власні кошти з наступним відшкодуванням роботодавцем.
Про виконання завдання працівник має відзвітувати. Для цього слід скласти авансовий звіт, до якого слід додати оригінали підтвердних документів, зокрема, чеки з АЗС.
При такому оформленні не виникає ПДФО (додаткового блага) і ВЗ, оскільки такі кошти не є доходом працівника, за умови, що є підтвердження роботодавцем доцільності та обґрунтованості здійснених таким працівником витрат.
Аналогічну думкку виклав Мінфін у своєму листі від 27.02.2019 р. №11220-16-7/5907.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити