• Посилання скопійовано

Як обліковувати безстрокову ліцензію?

Підприємство отримало безстрокову ліцензію на здійснення будівельної діяльності. Сплачено збір за ліцензію та за послуги сторонньої організації за підготовку документів для отримання ліцензії. Як сформувати первісну вартість ліцензії та чи потрібно її амортизувати?

Відповідно до п. 11 П(С)БО 8 первісна вартість придбаного нематеріального активу складається з ціни (вартості) придбання (крім отриманих торговельних знижок), мита, непрямих податків, що не підлягають відшкодуванню, та інших витрат, безпосередньо пов'язаних з його придбанням та доведенням до стану, у якому він придатний для використання за призначенням.

У даному випадку сплачений збір за ліцензію та оплачені послуги сторонньої організації за підготовку документів для отримання ліцензії сформують первісну вартість ліцензії.

Відповідно до п. 25 П(С)БО 8 нарахування амортизації нематеріальних активів (крім права постійного користування земельною ділянкою) здійснюється протягом строку їх корисного використання, який встановлюється підприємством  у розпорядчому акті при визнанні цього об'єкта активом (при зарахуванні на баланс).

Нематеріальні активи з невизначеним строком корисного використання амортизації не підлягають. До нематеріальних активів з невизначеним строком корисного використання належать ті, щодо яких підприємством не визначено обмеження строку, протягом якого очікується збільшення грошових коштів (чи їх еквівалентів) від використання таких нематеріальних активів.

Якщо ліцензія видана безстроково, то щодо неї не потрібно визначати строк її корисного використання, адже вона буде дійсною протягом всього строку існування підприємства або такого строку, протягом якого підприємство веде ліцензовану діяльність. Відповідно, в наказі про визнання ліцензії нематеріальним активом та про зарахування її на баланс слід зазначити, що ліцензія безстрокова та її вартість не амортизується.

Вартість ліцензії обліковується на субрахунку 127 протягом всього строку її використання – або до ліквідації підприємства, або до зупинення діяльності, на яку ліцензія була видана.

Зарахування ліцензії на баланс та її списання з балансу відображається записами:

  • Дт 154 Кт 642 - сума збору за видачу ліцензії;
  • Дт 154 Кт 631 – вартість послуг сторонньої організації з отримання ліцензії;
  • Дт 127 Кт 154 – зарахування ліцензії до складу нематеріальних активів;
  • Дт 976 Кт 127 – списання вартості ліцензії при ліквідації підприємства або при зупиненні будівельної діяльності без наміру її відновлення.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Відображення пільг із плати за землю на територіях активних бойових дій у бухобліку
    Яким чином середньому підприємству, що веде облік за НП(С)БО, відобразити податкові пільги з плати за земельні ділянки на територіях активних бойових дій, якщо пільга виникла після проведення нарахування та оплати або до цих операцій? Чи може підприємство самостійно передбачити облік пільг, якщо облік таких операцій не регламентовано нормативними документами?
    05.12.202522
  • Визначення собівартості при продажу вирощених курей
    Як визначити собівартість при продажу 15.11 частини живих курей, що вирощуються, якщо витрати обліковуються на рахунках 231 (витрати тваринництва) та 91 (загальновиробничі витрати)?
    05.12.202536
  • Відображення дозаправки палива в каністру в маршрутному листі
    Як правильно оформити та відобразити в маршрутному листі додаткову заправку дизельного палива водієм у каністру, щоб забезпечити коректне документальне підтвердження для списання ПММ?
    05.12.2025117
  • Списання повністю замортизованого ноутбука ТОВ на ЄП
    ТОВ на ЄП з ПДВ потребує списати з балансу повністю замортизований ноутбук (первісна вартість - 4483 грн, знос - 4483 грн, залишкова вартість - 0 грн, введений у експлуатацію 2015 року), який не підлягає ремонту, але фізично не утилізується. Які документи необхідно оформити для списання, які бухгалтерські проведення здійснити та які податкові наслідки (зокрема, щодо ПДВ) виникають при такому списанні?
    05.12.20251 397
  • Оформлення наказу та акту введення МНМА групою
    Підприємство придбало 10 одиниць МНМА однієї номенклатури. Чи можна оформити один наказ про введення в експлуатацію та один акт введення в експлуатацію на всі 10 одиниць, чи необхідно складати окремі наказ і акт на кожну одиницю МНМА?
    05.12.2025535