• Посилання скопійовано

Як відображати в бухобліку представницькі витрати?

Директор підприємства проводить ділові зустрічі з клієнтами та партнерами у закладах харчування. Після зустрічей надає відповідні чеки (алкоголь у чеках відсутній). Як такі чеки включаються до витрат підприємства?

Авансовий звіт (ПДФО та ВЗ)

У загальному випадку документально підтверджені витрати, здійснені за рахунок готівкових чи безготівкових коштів, наданих платнику податку під звіт працедавцем на організацію і проведення прийомів, презентацій, свят, розваг і відпочинку, придбання і розповсюдження подарунків, у встановлених межах, які здійснені таким платником та/або іншими особами з рекламною метою, до складу оподатковуваного доходу такого працівника не включаються (пп. 170.9.1 ПКУ). Ключова особливість представницьких витрат — це їх рекламна мета. За своєю суттю представницькі витрати спрямовані на просування і рекламу товарів (послуг) конкретних підприємств, поширення або донесення інформації про особу чи товар та мають сформувати (підтримати) обізнаність споживачів та їх інтерес до таких осіб чи товару в будь-якій формі та будь-яким способом. Детально, які витрати відносяться до представницьких та на які необхідно нараховувати ПДФО, ми розглядали тут  і тут>>

Відповідно директор після проведення зустрічі, подає до бухгалтерії авансовий звіт і відповідні підтверджуючі витрати документи.

Отже, сума, отримана під звіт (або компенсована працівнику – фізособі, яка витратила власні кошти) для проведення представницьких витрат юрособи (з рекламною метою), не підлягає оподаткуванню ПДФО, а отже, і військовим збором на загальних підставах.

 

Документальне оформлення

Законодавством не передбачено певного переліку документів для підтвердження зв’язку таких представницьких витрат з діяльністю підприємства, однак для уникнення зайвих питань для податківців та підтвердження реальності понесених витрат підприємство може скласти такі документи (окрім авансового звіту та чеків):

  • розпорядчий документ (наказ, розпорядження) керівника підприємства щодо проведення представницького заходу (діловий обід, зустріч);
  • план (програма) проведення заходу (презентації, підписання контрактів тощо) із зазначенням дати і місця проведення. Така програма має містити перелік запланованих заходів, дату і місце їх проведення. Цей документ також затверджує керівник сторони, що запрошує;
  • список учасників (як запрошених представників, так й працівників підприємства, що безпосередньо братимуть участь у переговорах) із зазначенням прізвища, ім'я, по батькові, посади;
  • кошторис та перелік запланованих витрат, затверджений керівником підприємства, з деталізацією запланованих заходів (зустрічей, презентацій тощо);
  • офіційні запрошення.

 

Бухоблік

Відповідно до п. 18 П(С)БО 16, представницькі витрати, як і загальні корпоративні витрати, належать до адміністративних витрат – відповідно їх облік ведеться на рахунку 92 "Адміністративні витрати". Якщо понесені витрати класифікуються як витрати на рекламу та/або дослідження ринку, то відповідно до п. 19 П(С)БО 16 їх слід віднести до витрат на збут – рахунок 93.

Отже, при отриманні та затвердженні авансового звіту в бухобліку відображається проведення Дт 92 (93) Кт 372.

 

Податок на прибуток

Згідно з пп. 134.1.1 ПКУ, об'єктом оподаткування з податку на прибуток є прибуток, який визначається шляхом коригування фінрезультату до оподаткування, визначеного у фінзвітності відповідно до П(С)БО або МСФЗ, на різниці, які виникають відповідно до р. III ПКУ.

Серед податкових різниць, які виникають у платників податку на прибуток, що коригують фінрезультат, можлива різниця за пп. 140.5.4 ПКУ. Згідно з пп. 140.5.4 ПКУ, слід збільшити фінрезультат на суму 30% вартості товарів, у тому числі необоротних активів, робіт та послуг, придбаних у неприбуткових організацій (наприклад, театр, виставкові центи, музеї, інші заклади), крім випадків, коли сума вартості товарів, у тому числі необоротних активів, робіт та послуг, придбаних у таких організацій, сукупно протягом звітного (податкового) року не перевищує 25 розмірів мінімальної зарплати, встановленої Законом на 1 січня звітного (податкового) року (у 2018 році – це 93 075 грн на рік) та крім бюджетних організацій.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Металеві вироби передано на доробку: як відобразити в обліку?
    Підприємство передало 21 т чорної труби сторонній організації для оцинкування. Виконавець надав акт виконаних робіт та накладну на повернення труби в кількості 21,8 т. Як відобразити цю операцію в обліку?
    25.04.2024111
  • Чи переводити МНМА до ОЗ, якщо після поліпшення вартість складає 40 000 грн?
    Підприємство мало на балансі об’єкт МНМА вартістю 10 000 грн, нарахувало амортизацію за методом 100%. За обліковою політикою вартісна ознака МНМА - 20 000 грн. Проведено поліпшення цього об’єкта, первісна вартість стала 40 000 грн. Чи потрібно переводити до складу ОЗ? Що з амортизацією? Як відображати в податковому обліку податку на прибуток (є різниці)?
    25.04.202435
  • Зробили фізособі передплату за оренду приміщення, а потім договір розірвали: які наслідки?
    ТОВ на загальній системі оподаткування уклало договір оренди нежитлових приміщень з фізособою. За умовами договору передплата складає 100000 грн. ТОВ сплачує фізособі 80500 грн, одночасно сплачує ПДФО 18000 грн та ВЗ 1500 грн. Передачі приміщення в оренду не відбулося, фізособа розірвала договір. Фізособа має повернути повну суму – 100000 грн чи лише те, що вона отримала – 80500? Як повернути зайво сплачені ПДФО та ВЗ? Чи можливо їх зарахувати в рахунок наступних платежів? Як відкоригувати ці доходи в додатку 4ДФ?
    24.04.202423
  • Як перевести в бухобліку товари до основних засобів?
    ТОВ, платник податку на прибуток і ПДВ, імпортувало товари (навантажувачі), призначені для подальшого продажу, оприбуткувавши на субрахунку 281. Згодом вирішено доукомплектувати їх, зарахувати до складу ОЗ і надавати в оренду. Як перевести із товарів до ОЗ? Які особливості оформлення, обліку та оподаткування?
    24.04.202436
  • Отримано знижку від нерезидента на програмне забезпечення: облік та оподаткування
    Підприємство займається продажем програмного забезпечення (ПЗ). Програмне забезпечення купується у нерезидента. Після продажу ПЗ кінцевому споживачу підприємство отримує знижку. Знижка надається однією сумою на весь інвойс, згідно до якого було придбано ПЗ. Як відобразити в обліку надання знижки? Чи потрібно складати РК за даною операцією?
    24.04.202410